Odlična inovativna virtualna kampanja Farskih otoka – Remote Tourism

U prvoj fazi šoka izazvani pandemijom Covid-19, turističke destinacije su krenule s inspirativnim video materijalima na kojima su slali poruke da turisti ostanu doma, a putuju kasnije. Dok su...

U prvoj fazi šoka izazvani pandemijom Covid-19, turističke destinacije su krenule s inspirativnim video materijalima na kojima su slali poruke da turisti ostanu doma, a putuju kasnije.

Dok su neke turističke destinacije iskočile s odličnim narativom i kampanjama, kao što su Portugal i Tenerife, naše turističke destinacije su malo kasnile s reakcijom te su praktički tek prošli tjedan počeli s istom komunikacijom. Tako smo mogli vidjeti video filmove Splita, Opatije, Dubrovnika i Zagreba kako pozivaju goste da sanjaju danas, a putuju sutra.

No, sada smo došli u novu fazu – fazu planiranja te skore aktivacije promocije jer se polako tržište budi, ljetna turistička sezona polako kuca na vrata, te bez obzira što su još zatvorene granice, sve države ulaze u fazu popuštanja mjera te se aktivno vode pregovori između država oko otvaranja granica, naravno ukoliko epidemiološki uvjeti to omoguće.

Kada se postepeno otvore granice i aktivira turističko tržište, u kakvim god okvirima, počinje borba doslovno za svakog gosta. Zato je potrebno pripremiti promotivne koncepte i biti spreman ciljano i agresivno napasti tržište. Budimo sigurni kako će šum u komunikaciji biti strašno veliki. A kada je tako, tada je važno iskočiti iz mase drugačijom promocijom i konceptom. Upravo je sada vrijeme za pozicioniranje.

Jedni mali Farski otoci su rasturili i oduševili inovativnom virtualnom turom i konceptom

Kada si “mali” i kada se boriš s velikim ribama / destinacijama koji imaju puno veći budžet, brend i poziciju na tržištu onda moraš biti brz, proaktivan, kreativan i inovativan da bi iskočio iz mase i dobio toliko željni fokus i pažnju.

Upravo su to napravili Farski otoci, koji su smješteni u sjevernom Atlantiku, na pola puta između Islanda i Norveške. Država sa svega 50.000 stanovnika, inače danska autonomna pokrajina, nema baš neku startnu poziciju i predispozicije za razvoj turizma, pogotovo uspoređujući je s Hrvatskom ili drugim poznatim turističkim destinacijama u Europi. Ali, zato je tu inovativan i kreativan način promocije da se globalno pozicioniraju i dođu u fokus.

Tako putnici po prvi put virtualno “daljinski” mogu istražiti jedno od najljepših i netaknutih mjesta na planeti – Farske otoke, kako ističu iz turističkog ureda Farskih otoka.

Naime, radi se o inovativnom načinu promocije Remote Tourism, koja omogućuje virtualni posjet Farskim otocima, i to tako da lokalci / domaćini stave kacigu na glavu na kojoj je kamera, te putem “virtualnog daljinskog” virtualni turisti mogu kontrolirati kretanja domaćih u stvarnom vremenu i tako upoznati destinaciju.

Nova web stranica omogućava virtualnim posjetiteljima da istražuju Farske otoke i to uživo – s lokalnim Faroejskim, koji će djelovati kao oči, uši i tijelo na virtualni istraživački obilazak odredišta, iz turističkog ureda Farskih otoka.

U ovoj globalnoj krizi, zapitali smo se kako bismo mogli ponovo stvoriti iskustvo na Farskim otocima za one koji su morali otkazati ili odgoditi svoje putovanje na Farske otoke – i za sve ostale koji su ostali u insolaciji širom svijeta, govori Guðrið Højgaard, direktorica TZ Farskih otoka te dodaje: “Došli smo do ideje što ako bismo ljudima u bilo kojem svijetu mogli dopustiti da istražuju otoke kao virtualne turiste kroz oči lokalnog stanovništva? Ili još bolje; što ako virtualni turisti mogu kontrolirati kretanja domaćih u stvarnom vremenu? Par tjedana kasnije naša ideja je postala stvarnost. Stvorili smo novi alat za daljinski turizam, prvi takve vrste. Preko mobitela, tableta ili računala možete istražiti Farske otoke i u to kroz interakaciju u stvarnom vremenu” govori Højgaard.

Pogledajte odličan video o najavi cijele kampanje Remote Tourism.

Lokalci su opremljeni video kamerom uživo koja omogućuje ljudima ne samo da gledaju pogled iz neposredne perspektive, već i kontroliraju gdje i kako istražuju pomoću upravljačke tipke za kretanje, hodanje, trčanje ili čak skok. Naravno, tijekom prijenosa domaćini pričaju priču i tako dodatno upoznavanju gledatelje ili virtualne putnike o svojoj destinaciji.

Nadamo se da će posjet našim udaljenim otocima kroz oči i tijelo lokalnog stanovništva donijeti inspiraciju u ovim zahtjevnim vremenima – i, naravno, nadamo se osobno dočekati posjetitelje kad svi budu slobodni ponovo putovati” zaključuje Højgaard.

Napravljeno je više virtualnih tura, a dolje u video pogledajte kako je izgledala jedna od virtualnih tura po Farskim otocima.

Više o cijeloj kampanji pogledajte na remote-tourism.com, a pratiti ju možete i na službenoj FB stranici Visit Faroe Islands

Ili igraš igru ili ne?

Danas u 21. stoljeću ovakve i slične stvari očekujem od Hrvatske turističke zajednice. Drugačiju i modernu promociju, koja je van okvira, koja privlači pažnju i s jakim narativom. Mozaični video materijali jednostavno više ne prolaze niti imaju smisla.

Danas je nikada lakše poslati poruku, no nikada je teže doći do pažnje, jer je na dnevnoj bazi strašni šum u komunikaciji. Hrvatska s druge strane ima nevjerojatne autentične i jedinstvene priče, koje se ne mogu kopirati i koje su odlični temelji za storytelling. No, jednostavno te priče ne pričamo, kako kroz promociju, tako niti u destinaciji kroz zanimljive turističke sadržaje. I dalje se prodajemo i prezentiramo kroz sunce i more.

Svi žele čuti dobru priču

Nemamo 10 sekundi vremena da nas se smeta, no imamo 10 minuta vremena da čujemo odličnu i zanimljivu priču. Odavno se marketing ne bazira na stvari koje što želimo prodati, nego o pričama koje pričamo. I tako Coca-cola, Apple, Nike itd… odavno ne prodaju proizvode, nego priče.

Storytelling je temelj brendiranja današnjih proizvoda i turističkih destinacija. Prodaj mi priču, a ne proizvod – To je mantra storytellinga. 

Ili igramo igru ili ne? Svi se na tržištu borimo za iste turiste, a pobijedit će oni koji su prvenstveno bave tržišnim razvojem, koji prate trendove i oni koji su inovativni i kreativni. Mozaični video materijali su odavno prošlost kao i pozivanje pratitelja da dijele svoje fotografije na društvenim mrežama.

Povezane vijesti: