Održan turistički forum “Turizam događanja” u Vinkovcima

HGK ŽK Vukovar, Vukovarsko-srijemska županija, Grad Vinkovci, Turistička zajednica VSŽ i Grada Vinkovaca organizirali su 6. Turistički forum kontinentalnog turizma Hrvatske s temom: “Turizam događanja“ koji se održao 14....

HGK ŽK Vukovar, Vukovarsko-srijemska županija, Grad Vinkovci, Turistička zajednica VSŽ i Grada Vinkovaca organizirali su 6. Turistički forum kontinentalnog turizma Hrvatske s temom: “Turizam događanja“ koji se održao 14. i 15. rujna u okviru Vinkovačkih jeseni u Vinkovcima.

Prvog dana Foruma čuli smo puno o primjerima dobre prakse kako od organizatora događanja, od sponzora, te institucija koje prate kako se događanja reflektiraju na društvenu zajednicu i opću korist od njih.

Od Renesansnog festivala do festivala Ultra

U prvom bloku izlaganja Renato Labazan iz TZ Grada Koprivnice predstavio je „Renesansni festival“ kroz njegovo nastajanje, probleme, organizaciju, financiranje i zadovoljstvo posjetitelja i lokalne zajednice. Slijedeća je bila Alijana Vukšić iz TZ Grada Splita koja je predstavila događanja koja organizira i problematiku na koju nailazi. Marija Dejanović, TZ Grada Nina, predstavila je konkretnu manifestaciju „Šokolijadnu“ od njezinog nastanka i početaka do danas kada se već tradicionalno održava i koja je iz jedne male manifestacije prerasla u veliko događanje u koje je danas uključena cijela društvena zajednica, te proizvod Šokol spašen od zaborava. Ispred TZ Grada Dubrovnika slušali smo Jelku Tepšić koja je uz općenita događanja u Dubrovniku predstavila i jedno novo dosta atraktivno: Good Food Festival Dubrovnik. Napomenula je kako je festival dobro prihvaćen kod građana i uključivanja svih ugostitelja i drugih dionika vezanih za ovo događanje.

Drugi dio započela je Ivona Mahnić iz TZ Grada Zagreba koja je pričala o Adventu u Zagrebu, jednoj od Top 5 manifestacija. U ime Glavnog ureda HTZ Luka Lukčić preznatirao je promociju Hrvatske putem raznih događanja. Luka Jureško predstavio je Festival Ultra Europe od nastanka do danas kroz problematiku, promociju, pronalaženje sponzorstva, te financijske pokazatelje kroz razdoblje trajanja festivala. Vinkovačke jeseni predstavio je u ime Grada Vinkovaca pročelnik za kulturu i turizam Mario Banožić.

forumvinkovci

 Što sponzori žele

Dio foruma namjenjen očekivanjima i ulaganjima sponzora otvorio je Stijepan Petrović iz Coca-Cola Hrvatska koji je govorio o društveno odgovornom poslovanju kroz poticanje turizma događanja. Andrea Mišura Žuvela iz Heinekena Hrvatska prezentirala je kapitalizaciju sponzorstva kroz dobit od sponzorstva i akcije koje odrađuje na terenu. Vjekoslav Oršolić ispred Hell Energy Adria govorio je o očekivanjima sponzora od manifestacija, te nas upoznao sa tvrornicom i proizvodnjom energetskog napitka Hell.

Vladimir Miholjević prestavio je projekt „Tour of Croatia“ kroz njegova iskustva u organizaciji i utjecaju na društvenu zajednicu, kao i zadovoljstvo samih sudionika – biciklista. Renata Tomljenović iz Instituta za turizam govorila je o praćenju profila posjetitelja i utvrđivanju učinaka kulturnih događanja na zajednicu. Prezentacije je završila Klara Trošt Lesić iz Zavoda za turizam porečkog instituta za poljoprivredu i turizam koja je kroz primjene (ne) dobre prakse ukazala na pogreške koje se mogu dogoditi u organizaciji te njihovo otklanjanje kroz anketiranja i slušanje samih posjetitelja.

Living History grada Vinkovaca

Nakon predavanja na kojima je bilo više od 70 sudionika i 10-ak medija organiziran je obilazak grada Vinkovaca po programu Living History uz pratnju turističkog vodiča i obilazak rodne kuće Ivana Kozarca.

Drugi dan foruma održana je Panel diskusija na kojoj su sudjelovali: Renato Labazan, Alijana Vukšić, Andrea Mišura Žuvela, Jelka Tepšić i Klara Trošt Lesić. Moderator panela bio je Mario Banožić a na panelu sudjelovalo je oko 30 sudionika. Nakon rasprave oko financiranja manifestacija, izrade budžeta, traženja sponzora, te izlaganja iskustava panelista i sudionika panela doneseni su slijedeći zaključci:

  1. Kontaktna linija – organizatori – sponzori – odraditi dio vezano za predstavljanje organizatora manifestacija sponzorima kroz on-line mjesto (npr: organizatori.hr) na kojem bi sponzori pronašli odgovarajuće manifestacije, te isto prezentirati na Danima turizma (u sljedećoj godini).
  2. Vrednovanje manifestacja vezano za dodjelu sredstava putem HTZ podijeliti na more i kontinent – napisati pismo HTZ.
  3. Transfer znanja i ljudskih kapaciteta – organizrati edukacije specijaliziranih ljudskih kapaciteta kroz prezentacije i razna predavanja.

Povezane vijesti: