Turizam kakvom trebamo težiti: Otvoreno zajedničko prodajno mjesto za lokalne proizvode koji nose oznaku LikaQuality

U suradnji Klastera Lika Destination, Nacionalnog parka Plitvička jezera i Poljoprivredne zadruge Lika Coop svečano je otvoreno zajedničko prodajno mjesto za lokalne proizvode proizvedene u destinaciji Lika ( Lika...

U suradnji Klastera Lika Destination, Nacionalnog parka Plitvička jezera i Poljoprivredne zadruge Lika Coop svečano je otvoreno zajedničko prodajno mjesto za lokalne proizvode proizvedene u destinaciji Lika ( Lika Destination ) koji nose oznaku LikaQuality.

Prodajno mjesto nalazi se na ulazu 1 Nacionalnog parka Plitvička jezer, a navedeni proizvodi imaju snažno uporište u tradiciji ličkog kraja te su nositelji oznake regionalnog sustava kvalitete „Lika Quality“.

„Lika Quality“ dio je petogodišnjeg projekta integralnog gospodarskog razvoja Like i podvelebitskog primorja INTEGRA LIKA 2020, kojeg provode LAG Lika i Klaster Lika Destination. Brend „Lika Quality“ obuhvaća lokalne proizvode iz destinacije Lika koje karakterizira viši stupanj kvalitete i uporište u tradiciji te broji preko 170 proizvoda.

Prodajom proizvoda koji nose oznaku „Lika Quality“  omogućava se lokalnim proizvođačima uključenje u turistički razvoj destinacije i jamči njen održivi razvoj.

Na otvorenju ravnatelj Nacionalnog parka Plitvička jezera i jedan od kreatora cijelog sustava Tomislav Kovačević, govorio je o nužnosti poslovanja po modelu održivog razvoja jer samo na taj način čuvamo prirodu koju smo zatekli od naših predaka i predajemo je očuvanu budućim naraštajima.

“Projekt INTEGRA LIKA, kao što mu i sam naziv kaže, integrirao je sve ono što godinama nije bilo integrirano a rezultati su itekako vidljivi. Stoga je istaknuo kako je Lika Quality jedinstven projekt u Republici Hrvatskoj i prije svega predstavlja gospodarsku notu ali i demografsku. Ovakav pozitivan odnos prema lokalnim proizvođačima poruka je ne samo inozemnim posjetiteljima već i lokalnom stanovništvu, poglavito malim proizvođačima, da NP Plitvička jezera stoje uz njih i dugoročnom suradnjom neće dozvoliti da budu prepušteni sami sebi“, ističe Kovačević.

Uz to, Nacionalni park Plitvička jezera ovakvom suradnjom nastoji pružiti svim posjetiteljima priliku za kušanje i kupnju proizvoda premium kvalitete, proizvedenih u destinaciji Lika.

Lika Quality sustav bogatiji za 10 novih proizvođača

lika quality

Na sjednicama stručnih tijela sustava “Lika Quality” prošli tjedna donesena je odluka o dodjeli prava korištenja Znaka Lika Quality za 10 novih proizvođača s 21 novim proizvodom. 

Novi članovi sustava su: OPG Starčević, SOPG Nikolina Tonković Čorak, OPG Pčelarstvo i stočarstvo Kasumović, Divinum – obrt za proizvodnju prirodne kozmetike, Domaća radinost Očica Ovčica, OPG Butina, OPG Koča, OPG Brbot, Eko Vedrine d.o.o. i OPG Obljajac. 

“Lika Quality proizvodi vrhunske su kvalitete zbog područja na kojem su uzgojena i/ ili proizvedena. Gotovo 60% ukupne površine destinacije nalazi se na popisu NATURA 2000 što ličkim namirnicama daje iznimnu nutritivnu vrijednost i bogatstvo okusa. Upravo zbog toga mi u Klasteru brendiramo destinaciju Lika kao destinaciju zaštićenih prirodnih područja, ali i kao gastro destinaciju i to prema načelima održivog razvoja”, rekla je Petra Kovačević, voditeljica Klastera Lika Destination.

Osim povezivanja lokalnih proizvoda pod isti brend – Lika Quality, cilj sustava je poticanje lokalnih proizvođača na proširenje proizvodnje, ispravnu registraciju poslovanja, samozapošljavanje te otvaranje novih prodajnih mjesta.

Danas je 67 proizvođača uključeno u sustav s preko 180 proizvoda, što je dokaz kako se stanovništvo sve više okreće lokalnoj proizvodnji i shvaća kako je kvaliteta proizvoda ključna za svaku turističku ponudu.

/ / / Petra Kovačević, Lika Destination: Najveći uspjeh klastera je promjena svijesti, načina razmišljanja i rada proizvođača

Radi se o najboljem primjeru brendiranja lokalnih proizvoda i povezivanje istih s turizmom. Radi se o najboljem primjeru brendiranja lokalnih proizvoda i povezivanje istih s turizmom. Onako kako bi trebalo biti logično, normalno i prirodno, a opet radi se nažalost o endemskom slučaju.

To je turizam kakav bi trebao biti. Turizam kakvom trebamo težiti. Bravo Lika.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN