Paul Bradbury pokreće nacionalni turistički portal – Total Croatia

Kao što znamo, Hrvatska turistička zajednica ( HTZ ) pokrenula je dvije tužbe protiv Paula Bradbury-a, vlasnika portala Total Croatia News. Ne ulazeći u predmet tužbe, fokus ovog članak...

Kao što znamo, Hrvatska turistička zajednica ( HTZ ) pokrenula je dvije tužbe protiv Paula Bradbury-a, vlasnika portala Total Croatia News. Ne ulazeći u predmet tužbe, fokus ovog članak je kako Bradbury pokreće nacionalni turistički portal www.total-croatia.com ( TC ), za koji kako ističe Bradbury, ga je potaknula upravo trenutna situacija oko tužbe.

Da, kraljevi slučajnog turizma ponovno štrajkaju. Ne želim više razgovarati o parnicama, jer je turizam puno zanimljiviji, ali evo poveznica na dvije tužbe, uz odgovore moje izvrsne odvjetnice Vanje Jurića, za sve zainteresirane. Tužbe su me natjerale da shvatim da jednostavno nema smisla pokušavati raditi s trenutnim pokvarenim sustavom. Umjesto da pokušavam raditi s HTZ-om, bilo bi brže i puno zabavnije da sam proizvedem bolji proizvod. Potpuno neovisan i radim s ljudima koje sam odabrao, a pritom sam puno zaradio,” ističe Bradbury.

/ / / Croatian National Tourist Board Sues TCN: Lawsuit 1 (50,000 Kuna)

/ / / Croatian National Tourist Board Sues TCN: Lawsuit 2 (50,000 Kuna) 

Na pitanje od čega će se sastojati stranica i kako je zamišljen cijeli projekt, Bradbury ističe kako je ideja za portal ustvari počela prije četiri godine, no do sada je bila na čekanju.

“Zapravo, novi portal sam započeo krajem 2018. godine, ali sam ga stavio na čekanje do prije otprilike dva mjeseca. Tek u veljači kada sam prebacio dobavljače Google Adsense na novi sustav s AI iz Kalifornije, moj se život promijenio. Moji su se prihodi utrostručili, a podaci ( data ) čitanosti su me oduševili. Među mnogim stvarima koje mi je otkrio novi sustav, shvatio sam da je vođenje TCN-a posao ljubavi i da nikada neće zaraditi novac, dok će novi portal Total Croatia biti upravo suprotno. Konkretno, na svakih 1000 posjeta iz Hrvatske zaradio bih 1,20 dolara, a ako su te posjete dolazile iz SAD-a, iznos je bio 9,50 USD. Pa kako natjerati ljude iz Amerike da čitaju moje članke?

Logično pitanje koje se nametnulo je bilo: Zašto jednostavno ne završiti web stranicu Total Croatia? To je sjajan projekt i zvuči kao da će zaraditi lijep novac”, predložila mu je supruga Miranda tijekom ručka.

To je bio “onaj” trenutak, kako ističe Bradbury, i kada je preusmjerio sve resurse s TCN-a na novi portal TC kako bi osvježili 86 stranica koje smo radili još 2018. i dodali nove. “Rezultati su bili zapanjujući. U roku od nekoliko dana našli smo se na prva 3 mjesta na Google pretraživanju ciljanih ključnih riječi kao što su putovanje iz Bosne prema Hrvatskoj, Crne Gore do Hrvatske, Zračna luka Zagreb, Zdravstveni turizam u Hrvatskoj, valuta u Hrvatskoj…. Još zanimljivije, objavljen je jedan članak iz 2018. na francuskom jeziku – Kako doći iz Splita u Dubrovnik, koji je i dalje bio 7. na Google pretraživanju u Francuskoj. Osvježili smo to i sada je broj 2. Nevjerojatno,” govori Bradbury te dodaje “Shvatio sam da sada imam alat, ne samo da HTZ učinim potpuno nebitnim, već da preuzmem kontrolu nad kvalitetnim turističkim informacijama za Hrvatsku.”

Paul Bradbury: Planiramo do ljeta biti na prvoj stranici Googlea za svaku stranicu na engleskom jeziku

Trenutno na novom portalu koji će uskoro ugledati svjetlo dana rade prevoditelji koji rade na 14 jezika. Na engleskom jeziku će biti 170 visokokvalitetnih članaka, a sve će biti spremno za 2 tjedna.

“Nećemo sve članke prevesti na svaki jezik, već postupno prevoditi kako bismo udovoljili specifičnim potrebama. Primjerice, Dubrovnik će biti na ukrajinskom, ruskom, kineskom, japanskom, korejskom i još 15-ak jezika, ali o Karlovcu neće trebati toliko jezika. Cilj nam je učiniti svaku destinacijsku stranicu najboljom i najopsežnijom za pristup Internetu. A na projektu rade neki izvrsni pisci, kao što su Marc Rowlands (bivši novinar Guardian i Time Out Croatia), Morana Zibar i Nikola Pezić.”

Kako se radi ili će se raditi među najboljim rangiranim web stranicama na stranim jezicima o našem turizmu na Google-u, kako se privatni sektor može uključiti kroz promociju ili suradnju?

Ovo je zabavni dio projekta. Kako je projekt stopostotno moj i potpuno sam neovisan, mogu raditi s bilo kim koga želim. Volim slaviti malog čovjeka. Ako ste uhljeb, niste dobrodošli. Ali ako ste visokokvalitetni lokalni pružatelj usluga, onda možemo razgovarati o partnerstvu. U osnovi, tražim po jednog glavnog sponzora za svaku destinaciju, koji će dobiti izvrsnu promociju, kao i urednički doprinos i mogućnost svakodnevnog objavljivanja svojih ponuda na svim jezicima, ako žele. Već smo dogovorili partnerske ugovore sa Sunčanim Hvarom u gradu Hvaru i Hilton hotelima u Zagrebu. I tako puno više možemo učiniti s tim partnerima, uključujući neke coworking projekte s Tanjom iz Saltwater Nomads-a,” dodaje Bradbury.

Poseban fokus bit će na male privatne tvrtke, naglašava Bradbury. “Vrijeme je da turizam vratimo natrag i prepustimo ga u ruke kvalitetnih, autentičnih pružatelja usluga. Ispričat ću vam priču o tome kako sam prije 10-ak dana potpisao prvog TC partnera. Bio sam na Hvaru i dobio sam poziv da sutradan u 13:00 budem u Zagrebu kako bih razgovarao s Markom Vidukom. Najbrži put bio je katamaranom i autobusom, no do Zagreba bi stigao najranije do 14:30, što bi bilo prekasno. Objavio sam na Facebooku post da vidim vozi li netko i može li me odvesti. U roku od 2 minute, poruka! Ne idem u Zagreb, ali odvest ću vas tamo, jer to znači da ću imati 4 sata vašeg vremena. Bavim se turizmom u Splitu i Starom Gradu 10 godina, a Total Hvar sam pratio od početka. I kakvo je to putovanje bilo. Oduševio me je Nikola s Nostress Boats Impresionirala me njegova strast, lokalno znanje i pristup korisničkoj službi. Bio je skiper sa svojim brodom i privezom u Starom Gradu, a započeo je sam nakon što je radio s butik hotelom s 5 zvjezdica na Hvaru. Tražio je da promovira svoje poslovanje i mislio je da bi TCN / TC bio dobro mjesto. Do Zagreba smo dogovorili kako će on biti jedina opcija prijevoza brodom za Stari Grad na stranici i to na 10 jezika,” ističe Bradbury te dodaje kako rade na završim detaljima oko novog portala te ako je tko zainteresiran za suradnju da ih kontaktira putem maila cromads@cromads.com.

Kada projekt službeno započinje? Iako cijeli projekt još nije izašao, stranica je već izvrsno rangirana na Google-u, kao što ste naveli. Cilj je biti prvi izvor informacija na Google-u o hrvatskom turizmu za strane turiste?

Krenut ćemo uživo s tiskovnom konferencijom 03. svibnja u Dubrovniku. Sve što radim je 100% organsko. Pročitao sam da je Hrvatska turistička zajednica imala natječaj za novu web stranicu za 9 milijuna kuna. Moje ukupno ulaganje u ovaj projekt iznosi 5.000 eura. A taj sam novac već dobio od oglašivača koji su se prije službene premijere uključili u projekt. Sve zahvaljujući divnom PR-u vezano uz tužbu, već smo generirali više prodaje od vrijednosti tužbi. Tako da veliko hvala! Iako web stranica još nije do kraja dovršena tj. vidljiva, bit će od 01. svibnja, no tijekom posljednja dva mjeseca dijelili smo razne članke. Najveći interes u ovoj ranoj fazi je stigao iz Poljske, s više od 15 000 jedinstvenih posjeta na bazi 6 članaka koje je kolegica Sabina prevela. Poljska verzija mojeg članka o životu u Hrvatskoj imala je već preko 8.000 posjeta, a engleska verzija također je bila vrlo popularna,” navodi Bradbury.

Za kraj Bradbury ističe kako do ljeta planiraju biti na prvoj stranici Googlea za svaku stranicu na engleskom jeziku, kao i na drugim stranim jezicima. “To je ono što mislim pod preuzimanjem kontrole nad kvalitetnim turističkim informacijama za Hrvatsku. I time ćemo pokazati koliko je Hrvatska turistička zajednica doista nevažna,” zaključuje Bradbury.

Za kraj, premijera nacionalnog turističkog portala www.total-croatia.com održat će se na konferenciji za novinare koju će voditi Bradbury i Kresimir Macan u dubrovačkim Lazaretima 03. svibnja u 10:30 sati.

Foto: Lucian Potlog, Pexels.com / TCN / Ilustracija: HrTurizam.hr

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN