Po prvi put imamo točne brojke: U 2019. godini preko Airbnb-a, Booking-a, Expedia Group-e ili Tripadvisor-a, ostvareno je 7.756.000 noćenja u Hrvatskoj

Svaki dan u Europi oko 1,5 milijuna gostiju spavalo je u krevetu rezerviranom na jednoj od četiri booking platforme. Nedavno su po prvi puta objavljeni podaci Airbnb-a, Booking-a, Expedia-e...

Svaki dan u Europi oko 1,5 milijuna gostiju spavalo je u krevetu rezerviranom na jednoj od četiri booking platforme.

Nedavno su po prvi puta objavljeni podaci Airbnb-a, Booking-a, Expedia-e i Tripadvisor-a o smještajima za kraći boravak koji se nude putem ovih platformi u EU.

Rezultat je to dugogodišnje “borbe” Europske komisije s globalnim booking stranicama o razmjeni podataka, što Eurostatu omogućuje prikupljanje svih relevantnih podataka o smještaju za kratki boravak u cijeloj EU.

Sporazum koji je potpisan u ožujku 2020. godine po prvi put omogućuje pristup pouzdanim podacima o odmoru i drugim smještajima za kraći boravak koji se nude putem ovih platformi za zajedničko gospodarstvo te će doprinijeti jasnijoj tj. potpunijoj statistici o turističkom smještaju diljem Europe.

Do sada je cijeloj tržište bilo u “mraku”, barem što se tiče konkretnih brojki i statistike. Svi znamo kako je veliki ekonomski utjecaj turizma tj. booking portala na lokalne ekonomije, no do sada nitko imao konkretne brojke. Sada će ovi podaci omogućiti javnim tijelima da bolje razumiju razvoj ekonomije dijeljenja, kako bi mogli razvijati politike temeljene na konkretnim brojkama i dokazima. Naime, prije objave podataka, europska službena statistika pružala je samo ograničen obuhvat ovog dijela sektora smještaja za kratke boravke budući da su podaci o iznajmljivanju kuća za odmor, stanova i soba u inače privatnim zgradama često izvan dosega postojećih turističkih registra i istraživanja.

Istraživanje koje je Eurostat proveo 2019. pokazalo je da je 21% građana EU -a koristilo web stranicu ili aplikaciju kako bi dogovorilo smještaj od druge osobe, a 8% učinilo je isto za usluge prijevoza. U turističkom sektoru, ekonomija dijeljenja pruža mnoge ekonomske mogućnosti građanima kao potrošačima, kao i mikro poduzetnicima i malim i srednjim poduzećima.

Istodobno, njegov brzi razvoj doveo je do novih izazova, osobito u popularnim turističkim destinacijama. Kao rezultat toga, gradovi nastoje postići ravnotežu između promicanja turizma, s ekonomskim koristima koje on donosi, i očuvanja integriteta lokalnih zajednica.

Podaci posebno obuhvaćaju podatke na nacionalnoj, regionalnoj i gradskoj razini o broju rezerviranih boravaka i broju noćenja provedenih u smještaju rezerviranim putem ove četiri platforme, a Eurostat će ih redovito ažurirati.

U 2019. gosti su proveli više od 554 milijuna noćenja u smještaju rezerviranom putem četiri platformi

Podaci pokrivaju smještaj rezerviran putem Airbnba, Bookinga, Expedia Grupe i Tripadvisora ​​u 2018. i 2019. godini, nudeći vrijedne uvide u važnost ekonomije dijeljenja za turistički sektor prije pandemije COVID -a.

U 2019. (godinu prije pandemije COVID-19, koja je snažno pogodila turistički sektor), gosti su proveli više od 554 milijuna noćenja u smještaju rezerviranom putem Airbnb-a, Booking-a, Expedia Group-e ili Tripadvisora ​​u EU-u. To znači da je u prosjeku svaki dan oko 1,5 milijuna gostiju spavalo u krevetu rezerviranom na jednoj od ove četiri platforme.

Zanimljiv je i podatak, kako je broj noćenja provedenih u kratkoročnom smještaju rezerviranim putem četiri platforme porastao je za 14 % između 2018. i 2019. godine.

Najpopularnije gradske destinacije za rezervacije putem jedne od četiri platforme bile su: Pariz (15,1 milijuna noćenja); Barcelona (11,3 milijuna); Rim (10,4 milijuna); Lisabon (10,5 milijuna); i Madrid (8,3 milijuna). Pet najpopularnijih država za boravke rezervirane putem četiri privatne platforme bile su: Španjolska (112 milijuna noćenja); Francuska (109 milijuna); Italija (83 milijuna noćenja); Njemačka (40 milijuna); i Portugal (33 milijuna).

Na 20 najpopularnijih regija u EU otpada gotovo polovica (48%) od ukupnog broja noćenja rezerviranih putem četiri platforme. Većina od ovih 20 najboljih regija nalazi se u Španjolskoj (šest regija), Francuskoj ili Italiji (pet respektivno), dok su dvije regije u Portugalu, jedna u Hrvatskoj i jedna u Mađarskoj.

U tri najpopularnije regije, gosti su u 2019. rezervirali više od 20 milijuna noćenja: Andaluzija (26 milijuna), Jadranska Hrvatska (25 milijuna) i Katalonija (21 milijun). U 2019. na ove tri regije otpadalo je 13% od ukupnog broja noćenja provedenih u EU -u koje su rezervirane putem četiri platforme.

Regionalnu podjelu možete pronaći na donjoj karti.

HRVATSKA: U 2019. godini preko četiri platforme; Airbnb-a, Booking-a, Expedia Group-e ili Tripadvisora , ostvareno je 25.945.000 noćenja u Hrvatskoj.

U 2018. godini preko četiri platforme; Airbnb-a, Booking-a, Expedia Group-e ili Tripadvisora, ostvareno je 23.280.000 noćenja u Hrvatskoj, od toga je 993.00 domaćih te 22.287.000 stranih turista.

Kao što govore i gornji podaci, o rastu rezervacija u 2019. godine putem navedenih platformi, isti rast se vidi i u slučaju Hrvatske. Tako je 2019. godine Hrvatsku posjetilo preko 2.5 milijuna turista više, nego godinu prije.

Inače, sveukupni (strani i domaći) broj dolazaka u 2019. godini iznosio je za 20.691.621 (rast od 4,9 %), dok je ujedno zabilježeno 108.643.554 noćenja (rast od 2,4 %).

Zanimljiv je i podatak, omjer turista i lokalnog stanovništva.

Europski gradovi koji su u prosjeku u 2019. godini imali najveći omjer turista koji borave u smještajnim objektima navedenim na platformama u odnosu na broj lokalno stanovništvo bili su Benidorm i Benalmadena u Španjolskoj (6,4 % odnosno 5,4 % respektivno) ), Zadru i Puli u Hrvatskoj (4,5 % odnosno 4,2 %) i Veneciji u Italiji (3,8 %). Kako bi se te vrijednosti stavile u određeni kontekst, isti omjer za Eu u cjelini iznosi 0,34 %.

Više o obiteljskom smještaju u Hrvatskoj saznajte u podcastu Homo Turisticus.

Ističemo glasno razmišljanje od Martine Nimac Kalcine, predsjednice Zajednice obiteljskog turizma HGK, te Nine Novinić, vlasnice kuće za odmor Međimurski ceker u Međimurju

Koji su ključni problemi privatnog smještaja? Kako suzbiti crno tržište? Što je nekretninski business, a što je obiteljski smještaj? Pozitivan utjecaj obiteljskog smještaja na cirkularnu ekonomiju? Važnosti brendiranje obiteljskog smještaja? Treba li nam krovni brend obiteljskog smještaja? – samo su jedne od tema s Nimac Kalcina, predsjednicu Zajednice obiteljskog turizma HGK.

Ljudi su sami shvatili da se moraju specijalizirati, jer jednostavno uspješno poslovanje u današnje vrijeme se bazira na specijalizaciji. I same agencije su se specijalizirale, od kongresnog turizma do pustolovnog turizma. To automatski znači da se vi svoju uslugu morate specijalizirati da Vas te agencije marketinški promovira i puni.” navodi Nimac Kalcina te dodaje kako privatni iznajmljivači moraju razvijati svoju uslugu i smještaj u skladu specijalizacije.

/ / / Martina Nimac Kalcina: Moramo brendirati obiteljski smještaj u Hrvatskoj. Uspješno poslovanje u današnje vrijeme se bazira na specijalizaciji

Nina Novinić, vlasnica je kuće za odmor Međimurski ceker u Međimurju. Ceker je jedna od prvih kuća za odmor u Međimurskoj županiji koje su doprinijele promociji i popularizaciji kontinentalnog turizma unutar, ali i izvan granica Hrvatske. Nina je super domaćin ili pozitivan primjer kako se odnosi prema gostima i kako se vodi kuća za odmor. 

Nina Novinić dobila je mnoga turistička priznanja, no najvažnije je svakako ono od samih gosti. Radi se o impresivnom nizu od čak pet godina za redom gdje su njezini gosti na Booking Guest Review Award nagradili Međimurski ceker s maksimalnom ocjenom 10 od 10. Da ponovim, pet godina za redom.

Mnogi griješe jer misle da je njihov smještaj za sve. Tko dođe, dobro dođe! Ali zapravo što šire ciljaš, to manje gostiju dolazi. Treba se specijalizirati, točno fokusirani na određenu skupinu gostiju. Izuzetno je važno u statu se dosljedno postaviti u odnosu na gosta kojeg želiš. Mislim da je to jedan od razloga zašto smo mi uspješni, jer smo od prvog dana velo iskreni i dosljedni svojoj priči. Kada smo napravili bazen, koji je uvijek atraktivan, pogotovo na društvenim mrežama, imali smo jako puno upita za rođendane i razne proslava, no međutim mi to nikad nismo radili. Usko smo se specijalizirali i naš gost zna što će dobiti a i mi znamo kakvog gosta ćemo dobiti. Nismo svi za nas, nismo mi za sve. Kao i radi cijene, sadržaja, odnosa i mnogo drugih detalja. I to je jedna od osnovnih stvari koji iznajmljivač mora definirati i postaviti u startu. Ovisno o ciljanoj skupini gostiju koje želiš, temeljiš cijelu filozofiju svog smještaja. Od uređenja, cijene, komunikacije…“, navodi Nina Novninić. 

/ / / Nina Novinić: Glavni faktor našeg uspjeha je što nismo razvijali priču po principu ključ u ruke

Cijele razgovore poslušajte u podcast formatu OVDJE.

Foto: Cody Black on Unsplash / Ilustracija: HrTurizam.hr

.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN