Početak cijepljenja potaknuo je optimizam među europskim turističkim djelatnicima

Početak cijepljenja potaknuo je optimizam među turskim turističkim djelatnicima, kao i cijelom turističkom sektoru. U sklopu panel diskusije s foksu na njemačke goste u organizaciji turskog turoperatora Bentour i...

Početak cijepljenja potaknuo je optimizam među turskim turističkim djelatnicima, kao i cijelom turističkom sektoru.

U sklopu panel diskusije s foksu na njemačke goste u organizaciji turskog turoperatora Bentour i rekreacijske zrakoplovne tvrtke Sun Express panelisti su bili optimistični te se nadaju da će sljedeću godinu Tursku posjetiti još mnogo Nijemaca. Direktor Bentoura, Deniz Ugur očekuje da će ove godine Tursku posjetiti 2.5 milijuna njemačkih posjetitelja, što je polovica rekordnih turista iz Njemačke postignutih u 2019., prenosi fvw.

Fulya Fatma Durgut, odgovorna za turizam u turskom veleposlanstvu u Berlinu, izjavila je da je čak i ove pandemijske godine više od milijun gostiju iz Njemačke putovalo u Tursku. Direktor Sun Expressa Peter Glade procijenio je da će tursko-njemačka zrakoplovna tvrtka ostvariti oko 30% prošlogodišnjeg broja putnika u 2020. Naglasio je da Sun Express nije zaustavio letove tijekom pandemije i da je ove godine pokrio svoje troškove na svakoj liniji.

Također, u Turskoj smatraju kako će početak cijepljenja potaknuti aktivaciju turizma, te ove godine u Turskoj očekuju 25 milijuna međunarodnih turista.

Moramo postići cilj od 25-30 milijuna gostiju 2021. To je godina puzanja i uspravljanja, a 2022. – 2023. bit će godina pokretanja ”, rekao je predsjednik Turske federacije hotelijera (TUROFED) Sururi Corabatir. Corabatir je objasnio da bi najvažniji čimbenik bilo cijepljenje praćeno padom slučajeva koronavirusa, kako u Turskoj, tako i u zemljama iz kojih dolaze gosti.

2021. ciljamo polovicu brojeva u 2019. Sektor će doživjeti znatno oštriju konkurenciju 2021. Torta je sve manja, pa će oni koji žele komad morati biti mnogo agresivniji“, rekao je predsjedavajući Udruženja turskih turističkih agencija (TURSAB) Firuz Baglikaya.

Prihodi od turizma čine do 12% turskog gospodarstva, a 2019. iznosili su 34,5 milijardi dolara. Uz to, 2019. bilo je 45 milijuna međunarodnih posjetitelja, dok je u prvih 11 mjeseci prošle godine broj stranih posjetitelja iznosio 12 milijuna, što je pad od 72%.

Turističke tvrtke bilježe neočekivani poticaj za rezervacije praznika posljednjih tjedana, ponajviše od preko 50-ih godina.

Velika Britanije: Turističke tvrtke bilježe neočekivani rast rezervacija

Turističke tvrtke u Velikoj Britaniji bilježe neočekivani rast rezervacija posljednjih tjedana, ponajviše putnika od preko 50 godina, prenosi Mirror.

Andrew Flintham, generalni direktor TUI UK rekao je kako su počele rezervacije, pretpostavljamo, na temelju pozitivnih vijesti o cjepivima, a sve više zanimanja za praznike vide kod dobne skupine od 50 godina na više. “Od kraja prošle godine rezervacije iz ove grupe činile su 50% svih naših web rezervacija, jer kupci čeznu za sunčanim odmorom kasnije u ljeto, posebno u Grčkoj, Turskoj ili na Balearima” rekao je Flintham te dodao kako mnogi Britanci ove godine žele dulji godišnji odmor, odlučivši se za 14, 10 ili 11 noćenja umjesto za sedam kao do ove godine.

Turistička tvrtka Saga Holidays preko 50-ih također je primijetila porast broja rezervacija. Tvrtka kaže da je zabilježen porast dugoročnih rezervacija. U međuvremenu, prosječna duljina odmora prešla je s 13 na 18 noćenja, što sugerira da oni koji planiraju putovanja u inozemstvo žele uživati ​​u dužim odmorima.

Također, National Express izvještava o porastu rezervacija od 185 posto za ovo proljeće i ljeto u usporedbi s podacima prije “Covida” iz prošle godine. Turistički stručnjaci u Velikoj Brtianij kažu da se sve svodi na novo “povjerenje u cjepivo”. Mnoge obitelji rezerviraju godišnji sa bakma i djedovima tj. putovanja s širim obiteljima.

Jit Desai, voditelj odmora i putovanja u National Expressu, rekao je: “Vidimo povećan apetit za putovanjima s povećanim brojem upita. Rezerviranja se obavljaju svaki put kad se objave najave o odobrenjima cjepiva i programu uvođenja“.

Porast broja rezervacija od starije populacije građana rezultat je što su isti među prvima u Velikoj Britaniji primili ili primaju cjepivo protiv koronavirusa.

Grci očekuju oporavak u drugoj polovici godine

Turizam je ključni pokretač grčke ekonomije, čineći 20% svoje proizvodnje i stvarajući mogućnosti za posao za svakog petog radnika.

Yannis Retsos, čelnik turističke konfederacije (SETE), rekao je da su prihodi od turizma ove godine dosegli 4 milijarde eura, u usporedbi s 2019. kada su iznosili 18 milijardi eura.
Grčka se nada da će se njezino gospodarstvo ove godine smanjiti za oko 10 posto, te se nada da će druga polovica 2021. donijeti gospodarski oporavak.

Moramo pričekati drugu polovicu godine da vidimo neku vrstu kretanja u turizmu”, rekao je Retsos za grčku radio stanicu. “Sve što vidimo od svibnja bilo bi vrlo pozitivno iznenađenje“, rekao je.

Na temelju nedavnih službenih podataka Grčke banke, turistički dolasci pali su 76% u razdoblju od siječnja do listopada 2020.

Španjolska: Manje od 20 milijuna stranih posjetitelja došlo je u Španjolsku 2020. godine, a prihodi u tom sektoru mani su za više od 75%, brojke koje nisu viđene u 50 godina

Prihodi od turizma u Španjolskoj su se smanjili za više od 75%, a prošla godina je završila s manje od 20 milijuna stranih posjetitelja, koji su generirali nešto manje od od 20 milijardi eura turističke potrošnje. U 2019. godini Španjolska je ostvarila 83,5 milijuna stranih gostiju koji su potrošili gotovo 92 milijarde eura, prenosi El Pais.

Opći je konsenzus unutar turističkog sektora u Španjolskoj da središnja vlada mora pružiti pomoć sektoru koji je održavao gospodarstvo tijekom posljednje krize. “Vrijeme je da vlada pomogne tvrtkama da prežive. I to mora biti učinjeno od regije do regije, jer utjecaj uvelike varira u svakoj”, izjavio je Oriol Anguera-Torrell, profesor ekonomije u turizmu na Sveučilištu u Barceloni

Kratkoročno, budućnost izgleda sumorno. Ne postoji samo neizvjesnost koju je izazvala pandemija, postoje i druga pitanja, uključujući Brexit, smanjenje kupovne moći i, među boljima, znatno povećanu tendenciju štednje, što sve predstavlja smanjenu potražnju koja bi mogla potrajati oporaviti. “Smanjit će se mobilnost na velikim udaljenostima tijekom sljedeće dvije godine“, kaže Juan Ignacio Pulido, direktor Laboratorija za turističke analize i inovacije na Sveučilištu Jaén.

Ovaj stav podupire Funcas think-tank koji očekuju oporavak od 40% u 2021. te 80% 2022.

Španjolska Vlada je odredila datum za ponovno aktiviranje turističkog sektora, u svjetlu programa cijepljenja. Fokus će im biti na period oko Uskrsa, kada se nadaju da će se pokrenuti oporavak turističkog sektora, ponajviše prvo s domaćim turizmom, a postupno i uključivanjem stranih turista, prvo iz europskih zemalja pa turista s udaljenih tržišta.

Njemačka je ponovno pooštrila svoja ograničenja putovanja

Od 11. siječnja putnici koji dolaze s rizičnog područja moraju pred ili neposredno nakon ulaska predstaviti negativan rezultat testa COVID-19.

Od 11. siječnja putnici koji u zemlju ulaze iz rizičnih područja ne moraju zadržati samo desetodnevnu karantenu, koja se može smanjiti na pet dana ako se predstavi negativan COVID-19 test, nego postoji i obavezno testiranje na ulazak, tj. u 48 sati prije ulaska ili neposredno nakon dolaska. Da bi bili sigurni da se povratnici iz područja s visokim rizikom pridržavaju propisa o karanteni, moraju se registrirati putem interneta na Einreiseanmeldung.de.

U Njemačkoj pojačani propisi otežavaju putovanje u inozemstvo njemačkim turistima i smanjuju volju za putovanjem iz Njemačke. Tijekom trenutne blokade praktički su nemoguća domaće putovanje. Putovanja povezana s turizmom zabranjena su u cijeloj zemlji, uz iznimke samo u nužne svrhe, poput obveznih poslovnih putovanja. Noćenja u cijeloj zemlji zabranjena su najmanje do 31. siječnja.

Unaprijed rezervirane rezervacije pokazuju veću potražnju za zapadnim Mediteranom

Predsjednik DRV-a Norbert Fiebig rekao je: “Očekujemo i učinak “sustizanja” jer puno ljudi ove godine nije moglo na odmor i odgodilo ga za 2021. Unaprijed rezervirane rezervacije za sljedeće ljeto pokazuju veću potražnju za zapadnim Mediteranom, kao i za destinacije na duge staze” istaknuo je Fiebig. Ali udruga prihvaća da će trebati vremena prije nego što se njemačka turistička industrija može nadati povratku na rekordne razine iz 2019. “. Za 2021. oprezno smo optimistični da će oko 50-60% prethodne razine prihoda od oko 36 milijardi eura za može se postići organizirano tržište putovanja “, rekao je Fiebig.

Prošle godine, potražnja u Njemačkoj je bila bolja za ‘kopnenim’ destinacijama do kojih je lako doći automobilom. Osim domaćih putovanja unutar Njemačke, foku je bio na destinacijama kao što su Austrija, Italija, Francuska, Hrvatska i Poljska. A isto se očekuje i ove godine, što Hrvatskoj svakako ide u prilog.

Da je Hrvatska tražena destinacija u Njemačkoj, ključnom emitivnom tržištu, potvrđuje Selimir Ognjenović iz njemačkog ID Riva Toursa koji je izjavio da nije prošao ni jedan dan cijelu jesen i zimu da se u njegovoj agenciji ne napravi barem jedna rezervacija za ljetni odmor u Hrvatskoj ove sezone.

Prema trenutnim skromnim informacijama s tržišta, tražiti će se ruralne destiancije i duži boravak, a last minute igrat će važnu ulogu. Jedno je sigurno, ljudi žele putovati.

Iako je trenutno stanje na turističkom tržištu depresivno, ipak uvođenje cjepiva budi nadu kako bi se na proljeće aktiviralo europsko turističko tržište, a Hrvatska zbog svoje blizine te činjenice što je autodestinacija, svakako mora vidjeti svoju priliku i agresivno “napasti” tržite sa svojom ponudom. Budite sigurni, kako će sve države, a pogotovo Turska i Grčka, investirati veliki novac u oglašavanje, dapače, već to rade.

Foto: Pixabay.com

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN