Pointers Travel i Gauss Development potpisati ugovor o partnerstvu. Kreće nova era digitalne revolucije u turizmu

Digitalna transformacija turizma nije više trend, nego imperativ. Oni koji to shvaćaju, rastu i razviju se, a drugi stagniraju. U Hrvatskoj se možemo pohvaliti odličnim tvrtkama koji nude razna...

Digitalna transformacija turizma nije više trend, nego imperativ. Oni koji to shvaćaju, rastu i razviju se, a drugi stagniraju. U Hrvatskoj se možemo pohvaliti odličnim tvrtkama koji nude razna inovativna digitalna i tehnološka rješenja koja su globalno konkurentna, te s pravom možemo biti predvodnici digitalne transformacije u turizmu.

Jedan od predvodnika digitalne transformacije u turizmu u Hrvatskoj je svakako i tvrtka Pointers iz Osijeka, čiji je projekt već prepoznat od Svjetske Turističke organizacije i poznatih destinacija diljem svijeta, a nedavno ih je portal EU-Startups uvrstio na popis od deset hrvatskih startupova na koje treba obratiti pozornost u 2019. godini.

Riječ je o turističkom projektu s ciljem stvaranja personalizirane digitalne aplikacije, a koja je svojevrstan vodič i donosi informacije o plažama, događajima, gastro ponudi, zabavnim sadržajima, noćnom životu, biciklističkim rutama, besplatnim WiFi točkama, informacijama za nautičare, kulturnoj i prirodnoj baštini i dr. Aplikacija je također obogaćena fotografijama, video materijalima, snimkama VR360 te nudi sve relevantne informacije i događanja na jednom mjestu. Ili najjednostavnije, cijela turistička ponuda na dlanu jedne ruke.

No, vijest dana je kako iz Pointersa pojam digitalna transformacija podižu na puno viši nivo. Naime, nedavno je Pointers potpisao Ugovor o partnerstvu s tvrtkom Gauss Development, koja se bavi prilagođenim softverskim i web digitalnim rješenjima. Da se radi o više nego relevantnom novom partneru govori činjenica kako je Gauss Development svrstan na Deloitte listi 50 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u središnjoj Europi, za 2016. godinu, i kao na prvom mjestu u Hrvatskoj i 19. mjesto u Europi.

Što partnerstvo donosi Pointersu, otkriva nam Krunoslav Weinpert , osnivač i vlasnik Pointers-a koji ističe kako je nakon četiri godine rada, došlo do odluke da Pointers treba jaču IT podršku na puno višem nivou. “Pregovori o suradnji trajali su nekoliko mjeseci, a u ciljom procesu smo se jako dobro upoznali i ustvari uvidjeli kako je najbolja solucija da krenemo zajedničkim snagama kao partneri. Ono što odmah mogu potvrditi kao rezultat naše partnerstva, je kako će Pointers sada svojim trenutnim i budućim partnerima ponuditi proširenu stvarnost” ističe Weinpert.

To znači kako će turisti koristeći Pointers moći doživjeti destinacije na jedan totalno novi i drugačiji način. Konkretno, plaže na našoj obali i svi drugi objekti prikazivati će se turistima na mobitelu pomoću funkcionalnosti proširene stvarnosti. Kroz plastični primjer, to bi trebalo izgledati ovako. Nalaziš se u destinaciji, uključiš funkciju kamere i kroz istu ti se u stvarnom vremenu i prostoru prikazuju oznake raznih točaka, a koje se personalizirane prema tvojim interesima. Od smjera kretanja prema nekom muzeju ili plaži, do svih drugih turističkih sadržaja.

Funkcionalnost kojoj je samo mašta granica, a kojom će cijela naša obala doživjeti jedan novi način prezentacije kakve trenutno nema niti jedna turistička destinacija u Svijetu.

Fokus je na Smart tourism solutions, što bez digitalizirane destinacije nije moguće, a koju su uporno gradili svih ovih godina. Sada na osnovu te bogate digitalne baze od 15.000 lokacija uzduž Jadranske obale, želimo digitalizaciju podiči na puno viši nivo te pokazati što se sve može napraviti. Želimo pokazati u kojem smjeru ide digitalizacija turizma. Naš cilj je Smart solution Hrvatska, što znači da će se digitalizirane destinacije početi nuditi preko AI ( umjetna inteligencija ), AR ( proširene stvarnosti ) i VR ( virtualna stvarnost ), koje će krajnjem korisniku nuditi paket aranžman destinacije spajajući sve što je digitalizirano tj. dati mu odgovor na njegove želje i zahtjeve, u obliku gotovih personaliziranih aranžmana” govori Weinpert.

Najteži dio i kao prva osnova digitalizacije je upravo prikupiti sve digitalne baze i podatke, što su u Pointersu godinama tiho i marljivo skupljali. No, to sve povezati i napraviti korak naprijed je izuzetno zahtjevno, ali u Pointersu ne sumnjaju u uspjeh, a upravo partnerstvo s tvrtkom Gauss Development te njihovo iskustvo i znanje u istom, će to i omogućiti. Zato je i odluka o partnerstvu s tvrtkom Gauss Development važan korak prema naprijed, jer se radi o tvrtki koja je na globalnoj tržišnoj utakmici upravo najbolja u izradi kompleksnih i jedinstvenih softverskih rješenja.

Također, želimo krenuti putem koja nudi digitalizaciju gospodarskog sektora, gdje su u fokusu mali proizvođači što oko turističke destinacije tako i diljem Hrvatske. To je krajnji cilj stvaranje dugoročno održivih destinacija. Nije cilj stvoriti turizam prodaje samo sunce i more, cilj je da taj rast pokrene rast malih proizvođača proizvoda i usluga, a koji su sastavni dio turističke potražnje” naglašava Weinpert.

Velika je novost i izlazak Pointers-a na tržište USA-a

Prošle godine Krunoslav Weinpert boravio je u Americi kako bi se osobno upoznao s cijelim tržištem. Sudjelovao je na svim Sell radionicama HTZ-a te cijelu godinu slagao kockice kako uči i na to veliko i zahtjevno tržište. Upravo ovaj mjesec krenulo je i to poglavlje u životnom ciklusu Pointersa, a sve s jasnim ciljem i vizijom.

Na izlasku Pointersa na američko tržište radili su studenti jednog fakulteta iz Amerike, te je napravljen vrlo kvalitetan poslovni plan. Mislim da možemo uzeti dio velikog američkog tržišta, pogotovo kroz funkcionalnosti koje ćemo ponuditi, te ćemo biti lider upravo u tom segmentu. Trend i fokus je na individualnim prilagođenim putovanjima, a današnji koncept turističkih agencija teško će u budućnosti moći odgovarati zahtjevima globalnim tržištima. I to je ono gdje mi vidimo svoju nišu, na personaliziranim putovanjima, a prvi preduvjet za to je upravo digitalizacija turističkih destinacije na kojoj radimo. Mi se možemo predstaviti na bilo kojem tržištu, američkom ili kineskom tržištu, upravo zato jer ćemo moći odgovoriti na zahtjeve individualnih turista” istaknuo je Weinpert.

Uskoro će najaviti i mnoge druge funkcionalnost koje planiraju izbaciti ističe Weinpert te zaključuje kako je smjer razvoja Pointers-a da budu jedan od prepoznatljivih globalnih turističkih brendova.

Ludost je ne uskočiti u ovu priči. Ludost je da naš turizam opet kasni i slabo reagira.

Opet možemo biti ponosni na našu pamet i vrhunska rješenja, a koja su globalno konkurenta, dapače, mogu biti i lideri u svojem segmentu. Pitanje je samo, hoćemo li ih prigrliti i iskoristiti kroz implementaciju u naš turizam te biti lideri u istom ili će takve tvrtke i pojedinci nastaviti razvijati svoje proizvode na tržištima gdje su poželjna i tražena roba .

Proizvod stvoren u Slavoniji, u Osijeku nudi jedinstven koncept koji spaja AI, AR, VR. Opet, sve imamo, no previše pričamo puste priče o potencijalima, a premalo se bavimo tržišnim razvojem i resursima. Želimo li dužu turističku sezonu ili ne? Ako da, globalna turistička rješenja su tu, u našem dvorištu.

Vijesti: