Pokrenuta inicijativa da Zračna luka Splita nosi ime po inovatoru padobrana – Faustu Vrančiću

Pokrenuta je inicijativa da se novouređenoj Zračnoj luci Split, koja ruši sve rekorde, da ime po našem velikom inovatoru, Faust Vrančiću, najpoznatijem po izumu padobrana. Inicijtivu je pokrenuo Večernji list,...

Pokrenuta je inicijativa da se novouređenoj Zračnoj luci Split, koja ruši sve rekorde, da ime po našem velikom inovatoru, Faust Vrančiću, najpoznatijem po izumu padobrana.

Inicijtivu je pokrenuo Večernji list, a koja je podigla puno pozitivinh kometara i odobravanja.

Zračne luke su prozor prema van i prvo mjesto kada turisti stanu na naše tlo. I zato je ime Zračne luke nazvanom po Faustu Vrančiću odlična ideja, prvenstveno kao globalna promocija, pozicioniranje i brendiranje Hrvatske. Također, na otoku Prvić od 2012. godine otvoren je Memorijalni centar ”Faust Vrančić’‘ sa suvremenim postavom multimedijalnim i interaktivnim sadržajima s ciljem promocije lika i djela Fausta Vrančića.

Faust Vrančić rodom iz Šibenika jedan je od najvećih hrvatskih izumitelja svih vremena, a najvažniji izum je svakako padobran. 

Njegov Rječnik pet najuglednijih europskih jezika – latinskog, talijanskog, njemačkog, dalmatinskog i mađarskog – prvi je hrvatski i prvi mađarski rječnik u povijesti. Objavljen je u Veneciji 1595. i smatra se temeljem hrvatske leksikografije.

U svojoj zbirci izuma Machinae Novae ili Novi strojevi Faust na 49 bakroreza velikog formata opisuje 56 različitih uređaja i tehničkih konstrukcija. Pored njegova najpoznatijeg izuma – padobrana, istaknuto mjesto zauzimaju dvije skupine projekata – mostovi i mlinovi. Tri su Faustova mosta izumi od velikog značaja jer se kao ideje prvi put pojavljuju u tehničkoj literaturi: Most od zvonovine (bronce) – prva ideja mosta od metala u povijesti tehnike, Most s jednim užetom – preteča moderne žičare te Željezni most – prva ideja mosta ovješenog o lance. 

Prije par godina pisao sam članak kako se sramimo naših inovatora od Tesle, Vrančića, Penkale i svih drugih inovatora koji su obilježili današnji svijet, a nažalost do sada Hrvatska nije to jasno artikulirala niti nametnula narrativ. U današnjem vremenu mi je nezamislivo da recimo kravatu nismo brendirali kao hrvatski proizvod. Kravatu svaki muškarac na svijetu stavi bar jednom na sebe, a da ne zna da je to hrvatski proizvod.

/ / / KADA BI BAR KRAVATA BILA HRVATSKI PROIZVOD, CIJELI SVIJET BI ZNAO ZA HRVATSKU

Foto: www.duckass.net / Lana’s DuckAss

Sveti gral u marketingu i brendiranju. Ali…uvijek je taj “ali” u Lijepoj našoj.

Zašto se sramimo naših hrvatskih velikana? Zašto to ne želimo i ne znamo iskoristiti za našu turističku promociju? Penkalu ljudi iz cijelog svijeta svakodnevno koriste, zamislite da smo to dobro brendirali i kada god netko primi penkalu sjeti se Hrvatske. E to je marketing i brendiranje!

Za kraj, inicijtiva da Zračna luka Split nosi ime po inovatoru padobrana – Faustu Vrančiću je prilika i korak naprijed da napokon počnemo koristiti naše potencijale na globalnoj razini kroz promociju i brendiranje, a koje su temelj za razne druge ekstenzija priča.

Velika podrška inicijativi portala HrTurizam.hr

Više o našim inovatorima saznajte u prilogu.

POVEZANA VIJEST:

KADA BI BAR KRAVATA BILA HRVATSKI PROIZVOD, CIJELI SVIJET BI ZNAO ZA HRVATSKU

PROMET U ZRAČNIM LUKAMA I DALJE U PORASTU, ZRAČNA LUKA SPLIT RUŠI SVE REKORDE

Vijesti: