Predstavaljen prvi turističko-poetski vodič – „Samuraji šanka – haiku“

Krajem srpnja, predstavljena je nova knjiga poezije Marijana Grakalića,  ukoričena kao posve drugačiji, ali u osnovi prvi turističko-poetski vodič. Nastala pod nazivom „Samuraji šanka – haiku“, knjiga je pjesnikov...

Krajem srpnja, predstavljena je nova knjiga poezije Marijana Grakalića,  ukoričena kao posve drugačiji, ali u osnovi prvi turističko-poetski vodič.

Nastala pod nazivom „Samuraji šanka – haiku“, knjiga je pjesnikov hommage Zelini i tamošnjoj kraljevini, kraljici vina, a objavljena je u izdanju Turističke zajednice grada Sv. Ivan Zelina.

 „Istražite Sveti Ivan Zelina kroz haiku“  poruka je direktorice TZG Svetog Ivana Zeline, Marinke Zubčić, koja smatra kako kroz poeziju mogu predstavi cijeli jedan kraj i grad poznat po vinu i vinogradima.

Zanimljiva poveznica s Japanom

Na predstavljanju knjige „Samuraji šanka – haiku“, pjesnika i pisca Marijana Grakalića, uzvanicima se posebno obratio kulturni ataše Veleposlanstva Japana u Hrvatskoj, Yutaro Nishida, istaknuvši kako se na ovaj način zapravo približavaju dvije međusobno udaljene zemlje, Japan i Hrvatska, i to kroz ovdašnje vještine spravljanja vina i poetsko nadahnuće drevne haiku forme.  „Hrvatska i Japan jesu zemljopisno udaljene, ali  – zahvaljujući ovoj knjizi  – postajemo bliži, vi ovdje po vinu, ali i po tome što su hrvatska vina odavno poznata u mojoj domovini“, rekao je Nishida.

Približavanje dviju kultura kroz poeziju začeta je već sedamdesetih godina prošloga stoljeća, i to zahvaljujući  slavnom Vladimiru Devidéu, s kojim je autor  „Samuraja šanka“ Marijan Grakalić dugo prijateljevao. „Haiku je Vladimir Devidé kod nas donio i popularizirao“ –  istaknuo je u svom uvodnom govoru Marijan Grakalić.

Kroz istančanu haiku formu koja skriva u sebi tisuće slika i značenja, Grakalić u ovoj knjizi priča o čežnji, putovanju, vinogradu, djetinjstvu, zgodama i nezgodama noći i jutra, te ponajprije uživanju u ljepoti zelinskoga brdovitog kraja,vinorodnog i bogatog.

Knjiga “Samuraji šanka” posebna je po tome što autor u tradicionalni oblik pjesničke forme unosi inovacije i tako, umjesto dočaravanja krajolika, haiku postaje britka, ironična, ali i lirična potka kojom promatra svijet. Šank je mjesto susreta, oko kojeg se okupljaju ljudi željni društva, koji uživaju u životu i u njegovoj slatkoći i gorčini. Grakalić kroz razne toponime stvara posebni kronotop iskonskog predavanja senzacijama čula“, istaknula je književna kritičarka Darija Žilić.

U knjizi se nalaze originalne duhovne i duhovite upute za sve vitezove poezije, ambasadore plemenite kapljice i putnike namjernike koji se zateknu u ovom kraju vina i vinograda. Samuraji šanka tako su prepoznati kao smjerna vrijednost, za koju njen urednik Bosiljko Domazet kaže kako je neophodna ne samo za lutanje po šankovima, već i za ono važno duhovno putovanje koje nas bitno nagrađuje doživljajima. 

Klet “Ljubekov Gaj”

Kraljevina je zaštitni znak Zelinske vinske ceste i cijeloga zelinskog vinogorja, pa ovdje nema ozbiljnijeg vinogradara i vinara koji u svojoj paleti nema kraljevinu. Točna postojbina kraljevine se ne zna, pa kako se više od tisuću godina uzgaja u Prigorju, ondje se smatra autohtonom. Ljudi je od milja zovu i kraljicom vinograda jer daje bogat rod. Od kraljevine se dobiva svježe, blago alkoholno vino, pa je prema tome lijepo, veselo i društveno vino, navode iz TZG Sv. Ivan Zelina.

Ako je po nečemu poznat Grad Sveti Ivan Zelina to je po vinu i vinskim kletima. Kada bi se revitalizirale vinske kleti te ih pretvorili u svojevrstan jedinstven turistički smještaj s pričom, uz blizinu Zagreba – svakako kako Sv. Ivan Zelina ima svoju priču. A tu se onda nadovezuje sve što ide uz kontinentalni i ruralni turizam – od aktivnog turizma, vinskih cesti do vječitog trenda ili potencijala suradnje s lokalnim OPG-ovima te ekološkom i organskom proizvodnjom.

Svakako zanimljiva priča, ali i diferencijacija na tržištu. Ovo je odličan temelj, no sada je potrebno proširiti i zaokružiti cijelu priču – kako bi mogli imati jedan zanimljiv i drugačiji turistički proizvod. Ako ostane samo na ovoj priči, onda će kao i u svemu, ostati samo još jedan veliki potencijal.

Povezane vijesti: