Prve certificirane “Neretvanske mandarine” od sada u hrvatskim trgovinama

Jučer u otkupnoj stanici Frigo Bonsai u Opuzenu održano je predstavljanje hrvatskog autohtonog branda, certificiranim Neretvanskim mandarinama koje tvrtka Tommy d.o.o. prva uvodi u ponudu. Početak priče počinje kada...

Jučer u otkupnoj stanici Frigo Bonsai u Opuzenu održano je predstavljanje hrvatskog autohtonog branda, certificiranim Neretvanskim mandarinama koje tvrtka Tommy d.o.o. prva uvodi u ponudu.

Početak priče počinje kada je Europska komisija 1. srpnja 2017. g. zaštitila neretvansku mandarinu na europskoj razini čime je priznala njenu posebnost u odnosu na mandarine proizvedene u drugim državama. Od 2015. g. donedavno, nijedan hrvatski proizvođač mandarina se nije certificirao i zbog toga je postojala mogućnost da se taj status izgubi. Dana 13. studenog 2017. g. dva proizvođača mandarina (Nino Šešelj i Nikola Ujdur) su uspjeli dobiti certifikat uz pomoć tvrtke Frigo Bonsai, Regionalne razvojne agencije DUNEA i tvrtke BIOTEHNICON. Slijedom toga je postignut dogovor s tvrtkom Tommy d.o.o. o uvođenju certificirane “Neretvanske mandarine” u ponudu dućana.

Predsjednik Neretvanske udruge voćara “Mandarina Opuzen”, gosp. Alenko Šešelj rekao je kako je tvrtka Frigo Bonsai napravila dobar i koristan korak i da će to sigurno potaknuti i ostale otkupne centre da se uključe u istu priču. “Bili smo jako uporni i “izgurali” ovaj postupak do kraja. Sad je na svima nama, koji se bavimo ovim poslom, proizvodnjom i prodajom mandarina, da se malo konkretnije uvežemo u ovu priču i pokušamo njegovati naš proizvod, jer ovo nam je budućnost.

Predstavnica tvrtke Biotehnicon, gđa Ana Marušić Lisac, objasnila je slijed i važnost cijelog postupka: “Oznaka “Neretvanske mandarine” je registrirana 2015. godine. Mandarina se našla u tom malom krugu uistinu posebnih proizvoda u Europskoj uniji ali i u čitavom svijetu, jer su te oznake prepoznate i drugdje. Prilikom izrade specifikacije radile su se usporedbe sa sličnim proizvodima i pokazala se i dokazala specifičnost neretvanske mandarine. Na nama, kao kontrolnom tijelu je da sve to što je navedeno u specifikaciji s tehničke strane uistinu popratimo u čitavom slijedu i da na koncu, izdavanjem certifikata zapravo potvrđujemo i jamčimo da je takav proizvod u potpunosti sukladan svim zahtjevima specifikacije.”

“Neretvanska mandarina” je prvi certificirani izvorni proizvod u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.Zaštita geografskih oznaka manadrine kao autohtonog hrvatskog proizvoda je značajna jer će time neretvanska mandarina postati prepoznatljiv izvozni brand. Krajnji kupac dobiva jamstvo kupnje kvalitetnog proizvoda iz kontroliranog uzgoja, a proizvođač dobiva sigurnost plasiranja proizvoda i mogućnost postizanja bolje cijene. Ovim certifikatom, neretvanska mandarina se pridružuje impresivnom popisu hrvatskih proizvoda koji su upisani u registar zaštićenih oznaka izvornosti i zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla. Neki od njih su: Slavonski kulen, Ogulinsko kiselo zelje, Lički krumpir i Istarsko ekstra djevičansko maslinovo ulje, Poljički soparnik…

Tvrtka Tommy je iznimno počašćena što je prva koja je stala uz ovaj projekt plasmana certificirane neretvanske mandarine na hrvatsko tržište. Zadovoljstvo nam je što smo to postigli kroz ekskluzivnu distribuciju, stoga će svi naši kupci, putem prodajne mreže, biti u mogućnosti doći do ovog hvale vrijednog proizvoda. Ovaj projekt se savršeno uklapa u priču tvrtke Tommy kroz projekt “Naše domaće” gdje pokušavamo sa što više dobavljača dogovoriti plasman autohtonih, izvornih, certificiranih proizvoda i na taj način pružiti našim kupcima najkvalitetniju namirnicu. Svjedoci smo trendova u svijetu da se kvalitetna namirnica pokušava proizvesti maksimalno 250 km od plasmana. Tako je nekada bilo kod nas i vjerujemo da će ovim projektom tako ponovno i biti. Počašćeni smo i sigurni da je ovo samo uvertira u buduće projekte na ovu temu.” istaknuo je Aljoša Bašić, direktor marketinga tvrtke Tommy d.o.o., te dodao kako je za tvrtku Tommy d.o.o. ova suradnja je od iznimne važnosti jer na ovaj način tvrtka stječe mogućnost ponude provjereno kvalitetnih proizvoda, te potiče lokalni eko proizvod što je jedna od sastavnica strategije tvrtke.

Proizvođač Nikola Ujdur istaknuo je kako je zaštita geografske oznake bitna, jer osim što će neretvanska mandarina postati prepoznatljiv izvozni brend, krajnji kupac dobiva jamstvo kupnje kvalitetnog proizvoda iz kontroliranog uzgoja, a proizvođač dobiva sigurnost plasiranja proizvoda i mogućnost postizanja bolje cijene.„To je prvenstveno jedan viši stupanj obrade mandarine što je ona zaslužila i što moramo njegovati. Certifikat je zahtjevna kategorija, on je dokaz kvalitete koja će bit prepoznatljiva u našim trgovinama“, kazao je Ujdur.

 

 

 

Povezane vijesti: