Predstavljen svjetski najsveobuhvatniji sustav upravljanja turističkom reputacijom – eDEST

Horwath HTL i tvrtka thinktourism, danas su predstavili inovativan sustav upravljanja turističkom reputacijom tj. alat za sveobuhvatnu analizu imidža turističke destinacije – eDEST.  Brojna mišljenja, stavovi i osjećaji turista...

Horwath HTL i tvrtka thinktourism, danas su predstavili inovativan sustav upravljanja turističkom reputacijom tj. alat za sveobuhvatnu analizu imidža turističke destinacije – eDEST. 

Brojna mišljenja, stavovi i osjećaji turista svakodnevno se generiraju u online prostoru na društvenim mrežama (Instagram, Facebook, Twitter i YouTube), specijaliziranim stranicama za recenzije, forumima, blogovima i drugim online izvorima. Ključan izazov u tom kontekstu je mogućnost praćenja i evaluacije sadržaja na mnoštvu platformi i na više jezika, te njihovo korištenje u svrhu bržeg, jednostavnijeg i kvalitetnijeg upravljanja razvojem i promocijom destinacija. 

Upravo je to bio i cilj istraživanja i cijele platforme – analiza i evaulacija sadržaja s društvenih mreža te je stvoren sustav eDEST.

Sustav eDEST razvijen je kako bi destinacijama pružio sveobuhvatnu online analizu, odnosno pomogao im poboljšati marketinške aktivnosti na učinkovit način. eDEST sustav pronalazi i prikuplja relevantan online sadržaj koji se analizira korištenjem big data alata kako bi se otkrili skriveni obrasci i korelacije u podacima te stekao dublji uvid u imidž destinacije i iskustvo turista na razini zemlje, regije, grada, destinacije ili turističke atrakcije. 

Izvor: thinktourism

eDEST sustav omogućuje identifikaciju i vrednovanje najvažnijih dimenzija koje utječu na imidž određene destinacije (npr. prirodu, kulturu, smještaj, gastronomiju, održivost, atmosferu u destinaciji i slično), zajedno s njihovom afektivnom vrijednošću, uključujući pozitivne osjećaje (npr. zadovoljstvo, uzbuđenje) i negativne impresije (npr. potresne situacije, gužve, nezadovoljstvo) koje turisti doživljavaju prilikom boravka u destinaciji.

Oduševljeni smo ulaskom u ovo partnerstvo razvijanja sustava koji su nužni turističkom gospodarstvu za informiran i efikasan proces upravljanja marketinškim aktivnostima i općim razvojem destinacija. Po prvi put u mogućnosti smo kvantificirati elemente imidža destinacije i na taj način ocjenjivati efikasnost provedenih marketinških aktivnosti izjavio je Siniša Topalović, ISHC, partner u HORWATH HTL-u.

Kako ističu autori, eDEST ima brojne značajne prednosti u usporedbi s tradicionalnim istraživanjima: Nema ograničenja veličine uzorka: cjenovno je konkurentan primarnom istraživanju, ali bez ograničenja veličine uzorka i geografskog tržišta, te bez jezičnog ograničenja. Ostvaruje se veća učinkovitost kroz preciznu analizu koja se postiže pomoću specijaliziranog algoritma za procesuiranje prirodnog jezika. Mogućnost praćenja, prikupljanja i segmentiranja vrlo širokog uzorka podataka iz različitih online izvora, a doprinos i strateškim marketinškim aktivnostima tj. daje precizne i fokusirane smjernice za buduće marketinške aktivnosti.

Ono najvažnije je što putem eDEST-a možemo dobiti dubinski uvid u perspektivu posjetitelja vezanu za pojedine elemente destinacije, a što je opet temelj za poboljšanje korisničkog iskustva.

Iz marketinške perspektive, rezultati ovog istraživanja predstavljaju vrijedne ulazne informacije za: Turističke strategije, marketinške planove, strategije brendiranja, komunikacijske kampanje te optimiziranje komunikacijsko-promotivnih aktivnosti prema pojedinim tržištima. 

Ovo je rezultat sjajne suradnje i kreativnosti međunarodnog tima na što smo iznimno ponosni. Radi se o jedinstvenom, znanstveno utemeljenom alatu koji mjeri sveukupni imidž destinacije. Nastao je kao rezultat opsežnog znanstvenog i empirijskog istraživanja thinktourism i Horwath HTL tima. eDEST je razvijen kao alat za praćenje i unaprjeđenje turističkog iskustva te za optimizaciju komunikacijsko-prodajnih aktivnosti destinacije izjavila je Katarina Miličević, direktorica thinktourism-a.

Kao ključni korisnici eDEST sustava uključuju ministarstva i nacionalne turističke organizacije, regionalne i destinacijske turističke organizacije, gradske uprave, marketinške agencije, te upravitelje turističkih atrakcija. 

Vijesti: