Što je prodaja? Sigurno kako ima puno definicija, no o prodaji sasvim sigurno najviše možete naučiti na platformi Prodajni mindset, a sada je na red došla i prva prodajna konferencija. Bez puno priče, ako se bavite prodajom ovo je mjesto na kojem morate biti.
To da li se nešto zove marketing ili se to zove prodaja ili kako god, uporište svega je u komunikaciji, naglašava Saša Tenodi te dodaje kako su obrasci su uvijek isti, samo je pitanje prilagoditi okvir.
"Ono što Sorić i ja stalno naglašavamo u “Prodajnom mindsetu” da je “prodavač” samo riječ koja opisuje neko zanimanje. Zanimanje dobrog komunikatora. Isto je i marketing. Netko tko je copywriter, netko tko je dobar s riječima, je vrhunski komunikator. Možemo se složiti oko toga? Dobar komunikator zna izvagati riječi, koja se zna poigrati s riječima, tko zna uzeti riječ koja ima višeznačnost u sebi da zaintrigira pažnju čitatelja, nekoga tko je izložen primanju te poruke. Svi smo mi komunikatori, samo je pitanje kako se zove naše zanimanje kroz koje mi komuniciramo." ističe Tenodi.
Svakako se mogu složiti kako je komunikacija sve, kako u marketingu, tako i u prodaji. A pogotovo u prodaji u turističkom sektoru. Obrazac je uvijek siti ili sličan, samo je pitanje narativa ili primjene.
A kako u turizmu prodaja i komunikacija naravno igraju važnu ulogu, sasvim je jasno da ako radite u prodaji, marktingu ili komunikaciju općenito u sektoru turizma, morali bi biti na konferenciji Prodajni mindset.
Pismo dobrodošlice u hotelskoj sobi
Svakako je lijepo kada vas u hotelskoj sobi dočeka pismo dobrodošlice, iako to danas više nije novost i jer svi ozbiljniji hoteli to rade. Lijepa gesta, no još ljepša gesta bi bila kada pismo ne bi bilo generičko.
Osim "personalizacije" kroz ubacivanja prezimena gosta, ostalo je uvijek isto, obrazac koji se ponavlja godinama i svako pismo dobrodošlice je praktičko isto. A da stvar bude očitija, čak i potpis direktora hotela je isprintan.
Kada bi razmišljali van okvira ili gledali na pismo dobrodošlice kao prodajni alat onda bi svakako pisanju pisma mogli staviti na fokus kontekst destinacije, a što je još važnije na dodatnu prodaju. Gost je u našem objektu, nema konkurencije i šuma u komunikaciji te znamo da će čuti našu poruku. Sveti gral u marketingu i prodaji, zar ne? Gost je u našem prodajnom salonu i samo mu moramo ispričati dobru priču.
Generičko pismo dobrodošlice i isprintan potpis nemaju vrijednost, dapače, stvaraju negativni okvir, jer gost ima osjećaj kako je samo broj. Dakle, u ovom slučaju pismo dobrodošlice ne ispunjava svoju primarnu svrhu, a radi se o jednim od prvih dojmova, kada gost dođe u sobu.
Ako nam je stalo do gosta, onda ćemo se posvetiti da posložimo pismo dobrodošlice kako bi imao emocije, elemente storytellinga, da stvarno nadahne gosta... kako bi pismo imalo svoju funkciju. Imalo vrijednost.
Kao i kod prodaje najma bicikla. Ako samo stavimo plakat sa slikom bicikla i napišemo rent a bike, nema prodaje jer nema emocije, doživljaja i poziva na akciju. No ako kroz plakat opišemo što će sve vidjeti i doživjeti u turi po destinaciji, a tek na kraju stavimo najam bicikla, onda prodajemo doživljaj, a ne uslugu najma bicikla.
Jedan banalan primjer u komunikaciji i prodaji u hotelskoj industriji, a da ne pričamo o klasičnoj prodaji, digitalnoj komunikaciji i drugoj komunikaciji.
Upravo vrhunski komunikatori i prodavači mogu i jesu razlika između vašeg hotela ( proizvoda, usluge, smještaja ) i konkurencije. Pogotovo kada znamo da niste sami u destinaciji. A zašto neki smještaj ima dužu sezonu i više gostiju, odgovor svakako leži i u pristupu prodaji i komunikaciji.
Ako želite više naučiti o prodaji i kako biti bolji komunikator, svakako budite dio najbolje prodajne konferencije i platforme u Hrvatskoj - Prodajni mindest.