Putuj lokalno i domaći gosti bit će glavni fokus na dan nakon koronavirusa. Budite spremi

Trenutno ima previše nepoznanica i pretpostavki oko epidemije koronavirusa za bilo kakva predviđanja oko turističke sezone, a koja je paralizirala cijeli svijet, gospodarstvo je stalo, a pogotovo sektor turizma....

Trenutno ima previše nepoznanica i pretpostavki oko epidemije koronavirusa za bilo kakva predviđanja oko turističke sezone, a koja je paralizirala cijeli svijet, gospodarstvo je stalo, a pogotovo sektor turizma.

Jedno je sigurno, turizam je nažalost dobio jak udarac. Iako se kroz povijest jako brzo oporavio, u situaciji sa SARS-om trebao je 15-30 dana, no u ovom slučaju nažalost oporavak će trajati godinama, barem 2-3 godine. Prvi ozbiljniji rast može se očekivati na proljeće 2021. godine, dok ove godine samo najoptimističniji scenario bi mogao potaknuti barem nekakvu turističku aktivnost i cash flow, i to naravno pod pretpostavkom da “istrijebimo” koronavirusa iz Hrvatske i Europe kroz 2-3 mjeseca.

A glavni fokus će biti prvenstveno biti na domaćim gostima, što u našem slučaju, može i biti pozitivno jer se kod nas nije dogodila lokalna transmisija koronavirusa, kao u drugim europskim zemljama.

No, jedno je sigurno, svijet će se promijeniti, a tako i sektor turizma te način zašto i kako putujemo.

#Kupuj i putuj lokalno

No, prije toga, kada dođe dan nakon koronavirusa, prva stvar koja će svaka država raditi je snažan narativ i kampanja da se kupuje i konzumiraju domaći i lokalni proizvodi, a isto tako da se i putuje lokalno tj. unutar svoje države.

Logično, smisao je što prije spasiti, pokrenuti i ojačati lokalnu ekonomiju. I to vrijedi za sve države. Pa tako i za Hrvatsku. Tako će većina putnika, putovati unutar svojih država. Naravno, postavlja se pitanje i tko će uopće putovati nakon ove prvenstveno zdravstvene, pa tek onda gospodarske krize. Ovom temom ćemo se sutra više pozabaviti.

Njemačka turistička zajednica pokrenula kampanju #DiscoverGermanyFromHome

Njemačka u nazad par godina kontinuirano radi kampanje i promovira putovanja unutar Njemačke, kako bi nijemci ostali u svojoj državi, te potaknula što više vikend putovanja tijekom godine. Jedan od jakih argumenata je velika, efikasna i kvalitetna željeznička mreža, kao i odlične kampanje, kao u prilogu.

/ / / SAZNAJTE KAKO JE NJEMAČKA ŽELJEZNICA ODLIČNOM DIGITALNOM KAMPANJOM PRODALA 2 MILIJUNA KARATA

Njemačka turistička zajednica je već krenula s kampanjom. Iako puno ranije od očekivanog jer Europa je još u aktivnoj borbi s koronavirusom, strahu i cijelo gospodarstvo još uvijek stoji..

Tako je Njemačka turistička zajednica (GNTB) po prvi je put krenula u zajedničku Instagram kampanju pod hashtagom #dreamnowvisitlater u suradnji sa svih 16 državnih marketinških organizacija.

Kampanja je stvorena da prikaže prelijepa mjesta iz svih saveznih država potencijalnim putnicima u Njemačku radi sveobuhvatne liste budućih planova putovanja, ali također motivira i nijemce da dijele svoje fotografije iz svojih mjesta te da nijemci ostanu tj. putuju u Njemačkoj.

Prema principu vođenja “zajedničko djelovanje – zajednički sadržaj – međusobno povezivanje”, svaka od saveznih država pruža “sliku za sanjanje”, koju GNTB i 16 državnih marketinških organizacija dijele na svojim Instagram računima.

/ / / NJEMAČKA KAO NAŠE GLAVNO EMITIVNO TRŽIŠTE, OPORAVAK OČEKUJE TEK U KOLOVOZU ILI RUJNU

Dakle, glavni fokus će biti na domaćem gostu.

Kao što sam već gore naglasio, u Hrvatskoj za sada, a nadam se da i neće doći do te situacije, nemamo lokalnu transmisiju koronavirusa, te situaciju držimo pod kontrolom, koliko je to moguće u ovoj situaciji.

To će sigurno dodatno pridonijeti činjenici da ćemo domaćeg gosta najbrže i najlakše aktivirati za putovanje, pogotovo unutar Lijepe naše. Također, fokus HTZ-a će osim na domaćeg gosta, biti i na destinacijama s kojim graničimo, zbog blizine i s obzirom na činjenicu što smo auto destinacija. Iako je naravno pitanje, kada će se cijela situacija smiriti, hoće li se i u drugim država istovremeno smiriti situacija, hoće li se morati testirati prije prelaska granica, imati neke dozvole itd…puno pitanja, a trenutno malo odgovora.

Također, treba imati na umu da proglašenje pobijede nad koronavirusom , što znači da nema više novooboljelih u nekoj državi, možemo proglasiti tek 4 tjedna nakon što više nećemo imati oboljele, po preporuci epidemiologa.

Situacija iz Singapura, gdje su popustili sa svim mjerama nakon što se rapidno smanjio broj novooboljelih, a kasnije se opet dogodio rast novo oboljelih, je dodatno upozorenje da se ne smije prerano opustiti. Ukidanje karantene nosi sa sobom ozbiljan rizik od novog vala epidemije. Bez obzira na to što će biti logičan veliki pritisak gospodarstva da se otvori tržište, jer pitanje je koliko mjeseci gospodarstvo možemo izdržati ovu situaciju. Svakako trebamo biti spremni i na soluciju da jednostavno živimo s koronavirusom ako se ponovno pojavi u zimskom periodu, bar dok ne pronađemo lijek.

Iz Ministarstva turizma možemo očekivati aktivaciju projekta Cro Kartice i tjedan odmora vrijedan, čim se za to stvore uvjeti, jer su projekti i kampanje spremni i trebali su upravo biti aktivni.

Također, razmišlja se o uvođenju vaučera za hotele, kampove, privatni smještaj kao što se već uvedeni vaučeri za putničke agencije.

Kada pričamo o domaćem gostu, morat ćemo i prilagoditi ponudu tj. sigurno spustiti cijene smještaja kao i općenito u destinacijama. Naravno, opet tu se postavlja pitanje tko će si uopće moći priuštiti putovanje. Trenutno je preko 150.000 nezaposlenih u Hrvatskoj, drugima su smanjenje plaće, a mnogi trenutno prisilno koriste godišnji odmor tako da klasičnog ljetnog godišnjeg odmora neće biti, barem ne u privatnom sektoru. Tko će uopće imati hrabrosti tražiti godišnji odmor na ljeto, a kamoli ga dobiti, tek kada se gospodarstvo aktivira i počne oporavljati.

Financijski “najzdravija” ciljna skupina su zaposlenici u javnom sektoru, koje ova kriza nije toliko pogodila, niti su im smanjenje plaće niti je bilo otpuštanja u javnom sektoru te će bez problema moći koristiti godišnji odmor.

Sve u svemu, u ovoj situaciji je deplasirano još govoriti o turizmu, a kakva će biti turistička sezona je glavno pitanje svih. Postoje dva modela; jedan je klasa optimist, a drugi klasa realist.

Realno je da će se turistički sektor aktivirati tek na proljeće 2021. godine i to ne istim brojkama kao i do sada. I naravno, opet pod pretpostavkom da se pronađe lijek / cjepivo i da se koronavirus opet ne pojavi u vrijeme gripe na zimu, što još nitko ne zna. Optimisti se ipak se nadaju, naravno kao i svi, pa tako i ja, da će se ipak uspjeti uloviti barem 20-30% sezone kako bi se imao barem neki cash flow.

Prvenstveno u kampovima i privatnom smještaju, dok hoteli moraju praktički prepoloviti cijene da budu cjenovno konkurenti domaćom gostu u ovoj situaciji, a istodobno biti na rubu samoodrživosti. Naravno, ako gledamo širu sliku, Španjolska, Grčka i Turska će agresivno napasti tržište i spustiti cijene, čim se aktivira turističko tržište, a kojima ne možemo biti konkurenti cijenom. Opet, na našu sreću, oni ovise o avio prometu koji će se jako dugo oporavljati, tako da je naša prednost što smo auto destinacija. Sigurno će u fokus biti i kuće za odmor, kao i aktivni turizam i odlazak u prirodu. Očekujem i puno vikend putovanja van gradova, pogotovo iz Zagreba kao našeg najjačeg tržišta.

Također, svi koji nude smještaj trebaju razmišljati o soluciji da imaju direktni booking, kako ne bi plaćati proviziju booking portalima, te si time dodatno smanjili zaradu.

Isto, tako trenutno je važno komunicirati. To što je trenutna krizna situacija i što nitko ne razmišlja o putovanju, ne znači da trebamo stati s komunikacijom. U kriznoj situaciji najgore je – ne komunicirati.

Sve turističke zajednice na svijetu, komuniciraju narativ – ne otkazuj putovanje, nego ga prolongiraj, te žele potencijalne putnike dovesti u fazu sanjarenja i planiranja. Tako i pružatelji smještaja, moraju komunicirati sadržaje iz dstiancije i stvarati motive za putovanje. Opet, uz napomenu da imate direktni booking.

Isto tako, sada je vrijeme za planiranje promidžbenih kampanja. Sada isplanirajte svoju promocijsku strategiju, da budete spremni za dan nakon korone, da što prije / odmah počnete s oglašavanjem, a da se tek onda počnete razmišljati o promociji i gubite dragocjeno vrijeme.

Naravno, svi će se morati držati jakih dezinfekcijskih mjera. Dapače, bilo bi dobro da sada objavite video ili slike kako ste pripremili cijeli “protokol” i kako držite apartmane i sobe čistim. Trenutno to neće donijeti puno, no ostat će ljudima u glavi da ste ozbiljno pristupili i da se držite svih propisanih mjera. Svi hoteli su stavili otkaz rezervacije bez naplate, pa tako i drugi moraju pratiti taj primjer. Znam da je rizik, ali takva je trenutna situacija.

U svakom slučaju, fokus će biti na domaćem gostu. Budite spremni odmah krenuti s oglašavanjem. Komunicirajte.

Treba će preživjeti ovu godinu.



Povezane vijesti: