Rabac/Poreč Open Air kao odličan primjer kako se trebaju razvijati destinacije

Treće festivalsko ljeto uz Rabac Open Air bilo je prepuno sjajnih koncerata, cirkuskih nastupa, interaktivnih predstava, vrhunskog jazza, filmova pod zvjezdanim nebom i brojnih drugih sadržaja koje su preplavile...

Treće festivalsko ljeto uz Rabac Open Air bilo je prepuno sjajnih koncerata, cirkuskih nastupa, interaktivnih predstava, vrhunskog jazza, filmova pod zvjezdanim nebom i brojnih drugih sadržaja koje su preplavile ulice Rapca i Labina.

Tijekom 78 dana festivala, na 18 različitih lokacija i kroz 19 različitih programa izmijenilo se više od 200 izvođača, a odsvirano je čak 158 sati glazbe za preko 30 tisuća posjetitelja Rabac Open Air-a koji se ovo ljeto po treći put održao u Rabcu.

Rabac Open Air ( ROA ) je odličan kvalitetni i raznolik sadržaj u destinaciji, upravo ono što nam kronično nedostaje u većini naših destinacija. Tako je u sklopu ROA su održani razni koncerti, cirkuski nastupi, animacije, radionice, interaktivne predstave, filmovi pod zvjezdanim nebom i brojnih drugih sadržaja koje su preplavile ulice Rapca i Labina. Važno je za naglasiti kako se nije išlo na jedan ili par jakih i velikih koncerata i to je to, nego upravo suprotno. Realizirano je na stotine malih kvalitetnih programa ciljajući raznolike ciljne skupine ili za svaku skupinu turista odrađeni sadržaj. Pametna odluka jer se tako program održavao u periodu od 15. lipnja do 29. kolovoza, a ne par dana.

To je kostur i odličan primjer koji moraju pratiti sve druge destinacije, jer motiv dolaska nije smještaj, nego upravo destinacija. A koncept sunce i more odavno više nije dovoljna niti održiv.

Iza cijele priče stoji Valamar Riviera, kao i lokalni partneri projekta, Grad Labin, Turistička zajednica Labin–Rabac, Turistička zajednica Istarske županije i drugim partnerima, a produkcija i organizacija cijele priče radi tvrtka MPG, dugogodišnji partner Valamara.

Na temelju odličnog i uspješnog koncepta, Poreč Open Aira ( ove godine Poreč Open Air posjetilo je više od 63.000 posjetitelja kroz 68 dana festivala, a na ukupno 29 lokacija, ukupno 231 izvođača realiziralo je 137 događaja ), Valamar je pokrenuo Rabac Open Air, isključivo jer je morao ponuditi svojim gostima doživljaje i kvalitetni program, a ne samo sunce i more te odličan smještaj. To su gosti koji žele i traže više. Traže autentičan , raznolik i kvalitetan sadržaj u destinacijama. Valamar ne može čekati da se destinacija probudi, jer jednostavno mora isporučiti vrijednost za novac koji nudi. I tako je došla ideja da sami preuzmu sudbinu u svoje ruke.

No, umjesto da destinacija vuče i vodi igru , u Hrvatskoj imamo apsurd da hotelske kuće vuku i razvijaju destinacije. Naravno kako svi u destinaciji moraju biti dio jedne priče, no ipak za razvoj destinacije moraju se brinuti Grad i TZ kao svojevrsna DMC kompanija, a ostali ih sinergijski prate.

Hotel ili hotelski brend koliko god bio jak, da li u financijskom, ljudskom resursu ili bilo kojem drugom obliku, ne može sam razvijati destinaciju. Jednostavno ne donosi odluke van svoje domene, a destinacija nije hotel, nego se pojam destinacija odnosi na cijeli jedan prostor i sve sudionike u njemu. Razina usluge može biti fenomenalna u hotelu, no ako je u destinaciji loša, svi gube. Kao i obrnuto.

Potrebna je sinergija, doslovno svih u destinaciji, od malog do velikog, jer upravo taj turistički mozaik i svi subjekti i sudionici čine destinaciju.

Ponosni smo na činjenicu kako je više od 30.000 gostiju posjetilo festival i uživalo u 95 različitih zabavnih događanja što je gotovo duplo više sadržaja od prvog festivalskog izdanja 2017. godine. Iznimno je važno posjetiteljima ponuditi dodatno iskustvo zabave u destinaciji, stoga smo mi u Valamaru sretni da već treću godinu uspijevamo realizirati uspješan koncept ljetnog festivala poput ovoga. Velika posjećenost te interes stranih gostiju i domaćeg stanovništva najbolja je potvrda našem radu, a ovim putem želimo najaviti kako smo već započeli s pripremama za novo izdanje Rabac Open Aira 2020.“, istaknula je Vlatka Ilečić Arklinić, voditeljica Odjela destinacijskog menadžmenta u Valamar Rivieri.

Program Rabac Open Aira i ove je godine kroz četiri kategorije nudio iznimno bogat sadržaj. Tako su posjetitelji Special Events, Cinema and Theatre, Street Music i Street Performance programa od sredine lipnja do kraja kolovoza uživali u zabavi na više lokacija.

Posjećenost koja iz godine u godinu raste dokaz je da posjetitelji zbilja uživaju u atraktivnom programu i sadržaju festivala. Na samoj ponudi festivala radimo jako dugo i pažljivo osmišljavamo što će Rabac Open Air ponuditi svojim gostima. A kako bi podjednako mogli uživati i oni mali i oni veliki, osigurali smo razna događanja, poput koncerata, kazališnih predstava, filmskih hitova, druženja s omiljenim likovima iz crtića i još mnogo toga. Rabac je jedan od sjajnih primjera kako se destinacija može razvijati kroz kvalitetan i zabavan sadržaj“, izjavila je Ivana Biškupić, Project Manager Rabac Open Air festivala iz tvrtke MPG.

To je kostur i odličan primjer koji moraju prtiti sve druge destinacije, jer motiv dolaska nije smještaj, nego upravo destinacija. A koncept sunce i more odavno više nije dovoljna niti održiv.

Rabac / Poreč Open je odličan primjer kvalitetnog sadržaja i imperativ za održivi i kvalitetni razvoj destinacije. Danas u modernom doba stvarno vie nema izlike da stagniramo, sve se zna i sve je dostupno.

Ulaganje u manifestacije nije trošak nego investicija

Ovo je odličan dokaz kako ulaganje u manifestacije nije trošak nego investicija. Generiran je odličan kvalitetan sadržaj u turističkoj destinaciji, turistička potrošnja i zaokružena je cijela turistička priča.

Ako želimo imati dobru posjećenost i dobru priču moramo uložiti tj. investirati novac u kvalitetan sadržaj. Bez sadržaja nema priče, nema posjetitelja te u konačnici niti interesa. Cilj je ponuditi kvalitetne proizvode i uslugu koju su posjetitelji spremni platiti i konzumirati te naravno priču oko manifestacije kao glavni motiv dolaska. Najvažnije je zaokružiti cijelu priču, kako prema posjetiteljima, tako i prema partnerima koji su unutar festivala kroz ugostiteljstvo i druge sadržaje. Manifestacija mora biti win-win-win za sve, jer ako izostaje samo jedan element sve pada u vodu.

Kvalitetni, raznolik i autentičan sadržaj je imperativ

Ako želimo povećati turističku potrošnju, imati kvalitetnije goste onda svakako ne može više nuditi samo sunce i more. Kvalitetni, raznolik i autentičan sadržaj je imperativ. Osim što kroz razne sadržaje gosti imaju što raditi u destinaciji, osim kupanja, direktno podižemo ukupno zadovoljstvo turista s destinacijom, kao i povećavamo turističku potrošnju, a samim time i profil gostiju. Ne samo u financijskom kontekstu nego s ciljanim sadržajima ciljamo određenu ciljnu skupinu koju u destinaciju privlači aktivni odmor, kultura, zabava itd… Naravno, prvo i osnovno moramo znati koji turistički proizvod gradimo i za koga, koja nam vizija razvoja, a tek onda raditi na strateškom razvoju destinacije, kako kroz ponudu, uslugu, uređenje tako i sadržaje.

Ključna riječ je strateški razvoj

Ova priča otvara puno tema, no otvara temu i vrijednosti za novac. Stalno se vrtimo oko narativa kako smo skupi. Nije tu pitanje cijena, nego vrijednosti za novac. Da li dajemo tu vrijednost za novac u destinaciji? Ljudi će platiti nešto “skuplje” ako imaju pozitivan osjećaj vrijednosti za novac i ako im isporučimo jedinstveni doživljaj. U turizmu je usluga alfa i omega, a ako želimo ići korak naprijed moramo ne samo ispuniti očekivanja turista, nego ih oduševiti iznad razine očekivanja. Razina kvalitete i usluge u smještaju, bar kada je pitanje o hotelskom smještaju se podrazumijeva, sukladno kategorizaciji. To je standard, koji naravno moramo držati na nivou. Upravo destinacija i kvalitetni sadržaj tu igra ključnu ulogu i radi razliku. Ključna riječ turističkog mozaika je strateški razvoj.

Bavimo se razvojem ili nam se on samo događa? Rastemo po inerciji ili ipak posti neki strateški plan iza cijele priče? Tko se bavi tim procesima? Mjerimo li kvalitetu i reakcije turista? Želimo rast, ok, a može li taj rast infrastruktura i izdržati? Koji profil turista uopće želimo i gdje se vidimo za 5,10 godina? Imamo li uopće dovoljno parking mjesta za sve turiste? Itd… jako puno pitanja, i zato je turizam izuzetno kompleksan jer se tu ne radi o jednoj industriji, nego turizam vertikalno i horizontalno veže sve druge industrije koje moraju sinergijski funkcionirati kao “švicarski sat”. I zato je strateški i održvi razvoj alfa i omega u razvoju turizma.

Da zaključim, Rabac / Poreč Open Air je odličan primjer i dokaz kako je kvalitetni sadržaj imperativ za razvoj destinacije, te odličan domaći primjer kako se to radi u praksi. Kako razvijati destinaciju, evo ovako!

Foto: Valamar / Rabac Open Air

Vijesti: