Reakcija: Kontinentalni turizam može i mora privući milijune turista

Jedna od teza koja se godinama stalno povlači je kako kontinentalni turizam ne može privući milijune gostiju. Teza koja nema nikakve temelje niti argumente, dapače, realnost je apsolutno suprotna –...

Jedna od teza koja se godinama stalno povlači je kako kontinentalni turizam ne može privući milijune gostiju. Teza koja nema nikakve temelje niti argumente, dapače, realnost je apsolutno suprotna – kontinentalni turizam može i mora privući milijune turista.

Ministar turizma Anton Kliman, u travnju 2016. bio je u posjetu Vukovarsko-srijemskoj županiji te je nakon posjeta izjavio „Nemojmo se zavaravati da će ovdje hrliti horde stranaca“.

Zanimljivo kako je upravo nakon izjava za novinare ministra posjetio Vučedolski muzej kao i Gradski muzej Vinkovci gdje se na licu mjesta mogao uvjeriti u nevjerojatan potencijal turizma u Slavoniji samo kroz priču Vučedolske kulture koja je prva prava razvijena i najnaprednija europska civilizacija koja je postavila standarde življenja u Europi. Da, pričamo o kolijevci europske civilizacije koja se razvijala upravo na potezu Vinkovci- Vukovar. Već godinama tvrdim kako samo grad Vinkovci imaju potencijal privući preko milijun turista godišnje. Dotaknuo sam se samo jednog turističkog potencijala, a sad razmislite i dodajte ostale potencijale. Od rijeke Dunav kojom plove milijuni turista, Slavonskog horizonta, gastronomije, kulture, baštine, Zagorje, Međimurje, Velebit … nastavite niz

Kliman: Hrvatska može podići razinu kontinentalnog turizma

Zanimljivo je kako je u srijedu Ministar turizma u tehničkoj Vladi Anton Kliman u Vodnjanu za Hinu izjavio je kako Hrvatska može znatno podići razinu kontinentalnog turizma te razvijati modele koje će usmjeravati turistički promet prema kontinentu. “To je velik izazov za hrvatski turizam, a mi u resornom ministarstvu razmišljamo o tome, jer nijedno ministarstvo se do sada time nije bavilo, barem ne ozbiljnije. Mi smo nekim procesima kontinentalnog turizma prepustili da se dogode sami od sebe, međutim očito je da bez jake intervencije države odnosno usmjeravanja prometa prema kontinentalnom dijelu neće biti pomaka“, istaknuo je Kliman.

Da kontinentalni turizam je cijelo vrijeme prepušten sam sebi, dok su svi natječaji, investicije, oglašavanje itd… usmjereno na Jadran. Nažalost zbog nemara Države, Mint- a i HTZ-a svih ovih godina prema kontinentu danas je puno teže i skuplje pokrenuti sve procese i ono što je najvažnije dovući turiste da se stvori potrošnja, a samim time i interes privatnih poduzetnika – a to je zarada. Kada se zaokruži ta priča to je uspjeh, kao trenutno u Zagrebu.

Očito se neke stvari mijenjaju na „bolje“, bar je drugačije mišljenje ministra turizma što je odlična stvar. No daleko smo od bilo kakve akcije ili strateškog plana kako pokrenuti kontinentalnog turizma. Bez jasno definirane strategije razvoja nema uspjeha, te me iskreno čudi ova izjava ministra jer za izradu strategije razvoja nije potrebno dan ili dva nego mjeseci mukotrpnog rada, planiranja, istraživanja itd… Malo neozbiljno, ali očito je politička kampanja počela.

Švicarska i Austrija nemaju mora, ali od turizma znaju zaraditi

Turizam čini samo 4% švicarskog BDP-a , dok u Hrvatskoj turizama čini 18,1 % BDP-a.  Hotelijerski biznis cvjeta te je godišnja popunjenost dvostruko viša nego u Hrvatskoj. Švicarci imaju mondena zimovališta, ali i odredišta masovnog turizma. No i ti su gosti više platežne moći. U prosjeku troše 240 franaka na dan. Četiri puta više od turista u Hrvatskoj. Tajna uspjeha je u atrakcijama – poput najstrmije uspinjače na svijetu koja za pola sata goste odveze kilometar i pol u oblake. ”Turizam je kod nas četvrta gospodarska grana po važnosti. Svake godine bilježimo 20 milijuna posjetitelja te 70 milijuna noćenja, a od toga najviše u hotelima “ističe je Federico Sommaruga iz Švicarske turističke zajednice

Austrija živi bolje nego mi samo od ljetnog turizma! Da, ljetnog turizma.

Zanimljivo kako Austrija tijekom ljeta ostvari više noćenja nego zimi. Lani je u zimskim mjesecima Austriji posjetilo 17 milijuna turista sa 64,5 milijuna noćenja, a ljeti ih je stiglo čak 20 milijuna koji su ostvarili 67,2 milijuna noćenja. Od ukupne zarade od turizma Austrija zaradi 22,7 milijardi eura, od toga 12,7 milijardi u zimskom periodu, što je malo više nego u ljetnim mjesecima jer dolaze gosti veće platežne moći.

Švicarska i Austrija nemaju mora, ali od turizma znaju zaraditi. Zašto Austriju, samo u ljetnim mjesecima, može posjetiti 20 milijuna turista, a kontinentalnu Hrvatsku u 10 mjeseci ne može posjetiti barem 5 milijuna? Možda je bolje pitanje može li Jadran primiti više gostiju? Osobno smatram kako ne može puno, jedino kroz produženje sezone s kojim se borimo godinama. No, evo jedne hipoteze i rješenja kako produžiti turističku sezonu, ostvariti više dolazaka i u konačnici zaraditi više od turizma. Rješenje je upravo kontinentalni turizam

Morski turizam baziran je na tri mjeseca dok je kontinentalni cjelogodišnji turizam ili u najmanju ruku može trajati 10 mjeseci

Na primjeru Austrije najbolje možemo vidjeti potencijal kontinentalnog turizma, s tim da Hrvatska ima daleko veći potencijal nego Austrija ili Švicarska. Inače, dnevna potrošnja u kontinentalnom turizmu je veća nego u morskom turizmu. Prema zadnjem istraživanju, dnevna prosječna potrošnja u Zagrebu iznosi 123 Eura. To je logično jer turisti nemaju more da se izležavaju i odmaraju tj. da su pozicionirani na jednom mjestu, nego konzumiraju cijelu destinaciju tj. ono što destinacija nudi kroz kulturu, gastronomiju, povijest itd…

Kada gledamo širu sliku u kontekstu razvoja turizma u Hrvatskoj, tada je jasno kako kontinentalni turizam sigurno može donijeti isto ili više novaca nego morski, pogotovo jer znamo kako je morski turizam baziran na tri mjeseca dok je kontinentalni cjelogodišnji turizam ili u najmanju ruku može trajati 10 mjeseci. Toliko o potencijalu kontinentalnog turizma.

Hrvatska može i mora podići razinu kontinentalnog turizma. Imamo najvažniji resurs – nevjerojatne istinite i vjerodostojne priče. Upravo ta raznolikost i jedinstvene priče su naša prednost. S druge strane, najveća slabost što su te priče neispričane tj. što kontinentalni turizam nema infrastrukturu i sigurnu bazu turista koji stvaraju potrošnju, a samim time i zaradu tj. povrat investicija.

Za kraj, iskreno se nadam kako će jednog dana kontinentalni turizam zarađivati više od morskog turizma, definitivno to može i mora.  Jednom je jedan strastven čovjek izjavio: „Razlika između sanjara i vizionara je što sanjar ima svoje oči zatvorene, a vizionar oči otvorene“ – Martin Luther King. Do tada ću pozitivno djelovati i budan sanjati.

Kontinentalni turizam može i mora privući milijune turista.

Povezane vijesti: