Tijekom 2024. godine Splitsko-dalmatinsku županiju je prema podacima iz sustava eVisitor posjetilo 3,8 milijuna gostiju koji su ostvarili 18,5 milijuna noćenja u komercijalnom smještaju. To je rast od 5% u dolascima i 3% u noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Uzimajući u obzir cjelokupni promet uključujući nekomercijalni smještaj i nautiku (charter) ostvareno je 4,1 milijuna dolazaka i 20,7 milijuna noćenja.
U 2024. godini u Srednjoj Dalmaciji su najveći broj noćenja sa stranih tržišta ostvarili u komercijalnom smještaju Poljaci (2,3 milijuna), Nijemci (2,2 milijuna), Česi (1,2 milijuna), turisti iz turisti iz BiH (1,2 milijun) i Ujedinjene Kraljevine (1,2 milijun).
Najveći broj noćenja u prvih 11 mjeseci ostvaren je u Splitu (3,1 milijun), Makarskoj (1,7 milijuna), Omišu, Baškoj Vodi i Tučepima.
U prosincu je Srednju Dalmaciju u komercijalnom smještaju posjetilo 32.000 turista koji su ostvarili 87.000 noćenja, odnosno 7% više dolazaka i 6% više noćenja nego li u prosincu prošle godine. Najveći broj noćenja ostvarili su u tom mjesecu domaći turisti, gosti iz BiH, Njemačke, Slovenije i Austrije.
"Dok se ponosno osvrćemo na uspjehe i realizirane projekte iz prošle godine, s nestrpljenjem krećemo u novo razdoblje. Pred nama je niz važnih turističkih sajmova na kojima ćemo predstaviti bogatstvo ponude Srednje Dalmacije, nastojeći privući još veći broj posjetitelja iz cijelog svijeta. Vjerujemo da našim gostima možemo pružiti savršen odmor, bilo da žele istraživati kulturne znamenitosti, opuštati se na predivnim plažama, ili uživati u aktivnostima koje pružaju naša planinska i obalna područja", rekla je Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.
TZ SDŽ na međunarodnim sajmovima
Sezona turističkih sajmova kreće, a Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije spremno se priprema na predstavljanje ponude Srednje Dalmacije.
Tako će TZ SDŽ dionicima u turističkom sustavu u Sjedinjenim Američkim Državama predstaviti ponudu Srednje Dalmacije i prezentirati Dalmatinsku marendu u sklopu sudjelovanja na Travel & Adventure Show u New Yorku (25. i 26. siječnja) i Chicagu (01. i 02. veljače).
Matka sajam u Helsinkiju, najveći turistički događaj u sjevernoj Europi, održat će se od 17. do 19. siječnja 2025. Ovaj prestižni sajam okuplja gotovo 900 izlagača iz oko 70 zemalja, a na sajmu će se predstaviti i Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, koja će promovirati ljepote i posebnosti regije te inspirirati posjetitelje da istraže autentični duh Dalmacije.
Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije i ove godine sudjeluje na FITUR sajmu u Madridu, jednom od najvažnijih turističkih sajmova na svijetu, koji se ove godine održava od 22. do 26. siječnja.
Ovaj globalni događaj okuplja više od 8.000 izlagača i stručnjaka iz turističke industrije, nudeći posjetiteljima priliku da istraže raznovrsne destinacije, najnovije trendove u turizmu i inovativne usluge.
Holiday World Show u Dublinu, najveća i najposjećenija javna turistička izložba u Irskoj, održat će se od 24. do 26. siječnja 2025.
Ovaj sajam poznat je kao bogato globalno tržište turističkih ponuda i destinacija, s izlagačima iz cijelog svijeta koji predstavljaju gotovo svaki oblik putničkog iskustva. Na sajmu će se predstaviti i TZ Splitsko-dalmatinske županije, koja će posjetiteljima približiti ljepote i raznovrsnost regije.
Ne smijemo zaboraviti spomenuti ni Sajam Ferien-Messe u Beču koji nudi kombinaciju informacija i zabave s više od 800 izlagača iz preko 70 zemalja, a koji se održava od 16. do 19. siječnja te Holiday & Travel Show, vodeći događaj za putovanja u organizaciji The Times i The Sunday Times koji se od 30. siječnja do 2. veljače održava u Londonu.
/// Dalmatinska marenda predstavljena u Pragu: lokalni specijaliteti postali gastro senzacija