Kotizacije planule unutar sat vremena, gotovo 1.000 prodanih butelja na kućnom pragu – rezime prvog Vivodina Wine and Walk Weekenda

Turistička eno-gastro manifestacija Vivodina Wine and Walk Weekend po prvi puta održala se prošli tjedan u Karlovačkoj županiji tj. u samom Parku prirode Žumberak – Samoborsko gorje. Radi se o već dobro poznatom konceptu Wine&Walk koji se...

Turistička eno-gastro manifestacija Vivodina Wine and Walk Weekend po prvi puta održala se prošli tjedan u Karlovačkoj županiji tj. u samom Parku prirode Žumberak – Samoborsko gorje.

Radi se o već dobro poznatom konceptu Wine&Walk koji se pokazao kao vrhunski turistički proizvod i sadržaj, a pogotovo u kontinentalnoj i ruralnoj Hrvatskoj. Također, radi se o odličnom turističkom sadržaju koji je svakako motiv dolaska, i upravo tako se proširuje pred i posezona.

U razgovoru sa Željkom Fanjkom, direktorom Regionalne turističke zajednice Karlovačke županije, razgovarao sam kako je prošao prvi Vivodina Wine and Walk Weekend, koje su impresije gostiju te koji su budući planovi turističkog razvoja Karlovačke županije.

Na pitanje kako su zadovoljni prvim izdanjem Vivodina Wine&Walk Weekend-a, Fanjak odmah poentira kako najbolje govori činjenica da su kotizacije rasprodane unutar sat vremena od puštanja u opticaj. Također, dodaje i kako je zabilježena i povećan potražnja za smještajnim kapacitetima na širem ozaljskom području za vrijeme održavanja manifestacije, što je još jedan dokaz kako manifestacija stvara motiv dolaska i ono najvažnije generira noćenje.

To nam govori da smo uspjeli u svojoj namjeri da kvalitetno prezentiramo naš vinski kraj Vivodinu, taj nebrušeni biser koji se nalazi u samom srcu Hrvatske, nadomak urbanih središta. Iznadprosječna potražnja za ovakvom vrstom turističkog proizvoda rezultirala je povećanom potrošnjom na samoj manifestaciji slijedom čega bilježimo podatak o gotovo 1.000 prodanih butelja vina taj vikend na kućnom pragu. Ono što posebno veseli jest podatak da su interes za manifestacijom pokazali brojni gosti iz ostatka Hrvatske te smo imali gotovo 50% prijavljenih sudionika izvan Karlovačke županije, prvenstveno Primorsko-goranske, Istarske i Zagrebačke županije te naravno samog grada Zagreba kao našeg najvećeg domaćeg emitivnog tržišta. Htio bih naglasiti da je ovdje riječ o generičkoj potražnji i da su ljudi s oduševljenjem doživjeli zapostavljeni vivodinski kraj, naše prekrasne vinograde i vinske podrume. Bilo je mnoštvo komentara sudionika koji kažu da im je to bio nezaboravan provod, da su uživali u prirodi, šetnji i degustacijama…sve u svemu imamo izuzetno pozitivne povratne informacije od sudionika manifestacije” govori Fanjak.

To je smisao svih manifestacija, stvoriti motiv dolaska i da gosti prenoće barem jednu noć u destinaciji. A direktna prodaja vina na kućnom pragu je svakom vinaru imperativ.

S obzirom na to da su kotizacije planule u rekordnom roku, kako se manifestacija bližila, u Karlovačkoj županiji bilježili su povećanu potražnju za smještajnim kapacitetima. Prema riječima Fanjka, statistika govori da su usporedno s proteklom godinom u istom periodu imali 248% više domaćih turista što je fantastičan podatak. “Očito je kratkoročni spas za naš turizam u domaćim gostima i na tome ćemo dalje raditi. Imamo što za pokazati te uz kvalitetno osmišljene sadržaje možemo puno toga otkriti domaćim turistima te amortizirati nepovoljnu situaciju na inozemnim emitivnim tržištima” ističe Fanjak.

Govorimo o organizaciji manifestacije po prvi puta i još u Covid eri. Rast noćenja, domaći gost, direktna prodaja vina na kužnom pragu – složit ćemo se svi vjerujem – radi se o odličnom rezultatu i koncpetu.

Naravno uvijek je svaki početak težak i treba vremena da se turistička manifestacjia razvije i pozicionira. Na pitanje planiraju li danje širenje manifestacije Fanjak govori kako je uz sve navedene pozitivne dojmove sudionika, na neki način nameće se obveza da nastavimo s takvim konceptom u turističkoj ponudi Karlovačke županije.

Ono što je dobro kod manifestacija jest mogućnost nadograđivanja, prilagođavanja i objedinjavanja tako da su nam prilike u tom pogledu značajne. Brojni upiti od sudionika ovogodišnje manifestacije svode se na jedan zajednički nazivnik ˝Kada ćete opet organizirati ovako nešto?˝ stoga smo u razmišljanjima da se manifestacija, ovisno o epidemiološkoj situaciji, održi i na jesen kada će vinogradi biti zeleni i bogati plodovima prirode. Na širem ozaljskom području, u malo pitoresknom mjestu Jaškovo, imamo i sjajnu manifestaciju Štrudlafest koja se također održava izvan ljetne sezone tako da već sada možemo, uz ostale ljetne manifestacije i prekrasne ruralne sadržaje u ovom dijelu naše destinacije, ponuditi turistima nekoliko kvalitetnih motiva za dolazak tijekom cijele godine“, govori Fanjak.

No u Karlovačkoj županiji razmišljaju korak dalje, kroz razne ekstenzije projekta, kao što su: wine&ride, wine&kayak… Koncept dovođenja većeg broja turista i prezentacije specifičnosti pojedinog područja moguće je nadograđivati na brojne načine. Važno je imati dobru bazu, i na to dodavati razne druge tematske priče.

Željko Fanjak, direktor TZ Karlovačke županije

Osim wine&walk šetnje po vinogradima i vinskim podrumima možemo govoriti o wine&kayak vožnji po Kupi, wine&ride vožnji u kočijama uz prezentaciju i degustaciju lokalnih seoskih domaćinstava te raznim drugim iteracijama na temu boravka na otvorenom uz jedinstveni autohtoni doživljaj. To predstavlja okosnicu razvoja ruralnog turizma i svakako ćemo se potruditi da svi dionici u turizmu pridonesu viziji i misiji turizma Karlovačke županije kako bi postala vodeća destinacija aktivnog odmora u kontinentalnom dijelu Hrvatske” ističe Fanjak i dodaje kako je vrijedno istaknuti da je prilikom organizacije manifestacije Vivodina Wine&Walk Weekend došlo do željene sinergije između turističkih zajednica, u ovom slučaju TZP Kupa i RTZ Karlovačke županije, ali i suradnje s Javnom ustanovom Park prirode Žumberak – Samoborsko gorje te samom Karlovačkom županijom, što je definitivno scenarij za poželjeti.

Manifestacije tog tipa stvaraju motiv dolaska, te su se pokazale kao pun pogodak za kontinentalni turizam. Što govori i spomenuti primjer, zato su u Karlovačkoj županiji dobili proof of concept, a na kojem će kasnije graditi neke nove priče i motive dolaska.

Manifestacije prožete autohtonim doživljajima i ostale blagodati ruralnog područja, kojima Karlovačka županija kao destinacija obiluje, predstavljaju dobitnu kombinaciju u pogledu daljnjeg razvoja turizma na kontinentu, smatra Fanjak i govori kako kvalitetne predispozicije za daljnji razvoj u Karlovačkoj županiju svakako imaju, a sve su ih objedinili u okviru Strategije razvoja turizma Karlovačke županije do 2025. godine.

“Sada je pred nama dugačak put da ih adekvatno valoriziramo. Čovjek koji radi i griješi, a isto tako onaj tko radi stvara si i više posla, tako da smo se prilikom razgovora s ostalim dionicima u pripremi ove manifestacije, složili da trebamo pristupiti disperzivno na području cijele destinacije i da taj ruralni prostor, koji čini preko 65% Karlovačke županije, treba pokrenuti kroz manifestacije bazirane na specifičnostima pojedine mikrolokacije. Tako bi uspjeli aktivirati nepravedno zapuštene dijelove Karlovačke županije kao outdoor destinacije i potaknuli turističke tokove u nadolazećim vremenima. Put je dugačak i trnovit te vjerujem da neće sve ići lako i jednostavno, no to je najmanja žrtva koju možemo dati za razvoj cijele naše destinacije. Prilike se javljaju iz dana u dan, a na nama kao nositeljima razvoja turizma u destinaciji je da ih usmjerimo na odgovarajući način te da izvučemo maksimum iz trenutnih okolnosti koje vladaju na tržištu”, rekao je Fanjak i naglasio kako neće biti lako, no kako sigurno neće odustati.

Zanimalo me je i kako se snalaze u novonastalim okolnostima koje podrazumijevaju nove standarde u pogledu sigurnosti za dolazak turista, kako su reagirali domaći dionici. Prema riječima Fanjka, reakcije su više nego odlične, jer su prva kontinentalna destinacija po broju objekata koji primjenjuju standard Safe Stay.

Od samog početka smo uključeni u sve aktivnosti koje provodi Ministarstvo turizma i HTZ u suradnji sa sustavom turističkih zajednica. Prvenstveno to se odnosi na projekt Safe Stay in Croatia te projekt Digitalni nomadi koji su jako dobro osmišljeni na nacionalnoj razini te se njihova implementacija na regionalnoj odnosno lokalnoj razini također dobro odvija. Cilj nam je imati što bolju epidemiološku situaciju prije ljetnih mjeseci kada možemo očekivati poveći dolazak turista u naše krajeve. Trenutno smo prva isključivo kontinentalna destinacija po broju objekata koji primjenjuju standard Safe Stay i to nas posebno veseli da su naši turistički dionici pokazali velik interes za taj projekt“, govori Fanjak te dodaje kako je Karlovačka županija savršena je za sve aktivnosti na otvorenome, što se pokazalo kao izuzetno važnim protekle godine kada su imali zatvaranje određenih skupina objekata i zabrane javnih okupljanja. “Potražnja za takvim lokacijama je povećana stoga se veselimo svim turistima koji će ove godine svoj odmor provesti u Karlovačkoj županiji. Brojne rijeke, jezera i prekrasne šetnice definitivno su snažan mamac za domaće i strane turiste koji se žele odmoriti u prirodi“, kazao je Fanjak.

Inače, Željko Fanjak je tek nedavno došao na poziciju vodeće osobe TZ Karlovačke županije. Na poziciju direktora Regionalne turističke zajednice Karlovačke županije dolazi s pozicije Višeg savjetnika za razvoj i EU fondove Karlovačke županije, gdje je prethodno obnašao dužnost pročelnika Odjela za gospodarstvo. Do sada je bio uključen u brojne turističke projekte među kojima su Tour of Croatia, Susret s rijekom, Štrudlafest, Advent u Karlovcu i Dodir civilizacija, a kao pročelnik Odjela za gospodarstvo radio je na izradi više strategija i programa te je bio voditelj Radne skupine za izradu Strategije razvoja turizma Karlovačke županije za razdoblje od 2018. do 2025. godine.

Za kraj me zanimalo koji su neki prvi i kratkoročni konkretni koraci koji su u planu i vizija razvoja turizma u Karlovačkoj županiji.

Resursna osnova u pogledu razvoja turizma na cijelom području Karlovačke županije je izuzetno velika. Izradili smo Strategiju razvoja turizma do 2025. godine za cijelu destinaciju i ona nam predstavlja polazišnu točku za sve naše aktivnosti koje provodimo i koje ćemo provoditi. Jedan od glavnih zadataka je iskoristiti sve potencijale koji nam stoje na raspolaganju, a spomenuo sam da su prilike gotovo beskonačne. Svakako ćemo raditi na daljnjem brendiranju Karlovačke županije kao outdoor destinacije te ćemo velike napore uložiti u digitalizaciju cjelokupne marketinške komunikacije. Tu je i mobilna aplikacija In medias res koja je zamišljena kao središnja platforma za osmišljavanje turističkih itinerera u destinaciji“, istaknuo je Fanjak.

Radi se i na nekoliko kapitalnih razvojnih projekata koji su već pokrenuti i na njima ćemo također raditi. To su u prvom redu projekt Dodir civilizacija iz područja kulturnog turizma, kao i popularizacija lika i djela Nikole Tesle koji je završio karlovačku gimnaziju. “Cikloturizam nam je izuzetno važan kao specifični oblik turizma za koji naša destinacija ima odlične predispozicije te ćemo nastaviti raditi na certifikaciji cikloturističkih smještajnih kapaciteta kroz standard kvalitete Cyclist Welcome. Tu je i pregršt ostalih turističkih proizvoda koje je moguće valorizirati u novom normalnom, a odnose se na jahački turizam, planinarski turizam, aktivnosti na našim prekrasnim rijekama i naposljetku, ali ne najmanje važno, enogastronomski turizam koji će začiniti sve ostale aktivnosti koje turisti mogu probati kod nas” zaključuje Fanjak.

Počeli su puhati neki novi turistički vjetrovi u Karlovačkoj županiji. Bravo i mogu samo ustanoviti da je napokon vrijeme da su se u Karlovačkoj županiji probudili, jer svakako imaju puno toga za ponuditi.

Foto: TZ Karlovačka županija


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN