Saznajte kako je nizozemska pokrajina Friesland za vrijeme Covid krize ostvarila povećanje prodaje tura u svojim muzejima

Digitalizacija ili digitalna transformacija turizma je jedna od ključnih riječi koja dominira 2020. godine. Digitalizacija u turizmu predstavlja implementaciju rješenja koji bi olakšali upravljanje destinacijom i razvijanje njenog punog...

Digitalizacija ili digitalna transformacija turizma je jedna od ključnih riječi koja dominira 2020. godine.

Digitalizacija u turizmu predstavlja implementaciju rješenja koji bi olakšali upravljanje destinacijom i razvijanje njenog punog potencijala, dok je s druge strane turistima omogućeno jednostavno online bukiranje iskustva, tura i aktivnosti. 

No, kako to izgleda u praksi? Donosimo digitalno rješenje hrvatske IT firme kao jedan od primjera kako su svojim digitalnim rješenjem povećali prodaju tura unutar nizozemske pokrajine Friesland za vrijeme Covid krize

Nizozemska pokrajina Friesland, s oko 700.000 stanovnika smještena na sjeveru zemlje, skupa s glavnim gradom Leeuwarden koji je 2018. okrunjen za Europsku prijestolnicu kulture, izvrstan je primjer uspješne digitalne transformacije turističke ponude.

Zajedno s travel-tech tvrtkom Orioly iz Zagreba, čiju su tehnologiju koristili, razvila se platforma koji je namijenjena približavanju krajnjem korisniku centralizirajući sve aktivnosti i ture unutar destinacije.

Orioly tim, koji se sastoji od mladih stručnjaka, specijaliziranih za digitalne projekte u turizmu, bio je zadužen za tehnološki dio, konkretno za implementaciju i optimizaciju online booking sustava, dok su partneri digitalne transformacije destinacije – nizozemska agencija Insiders, specijalizirana za marketing destinacije bili marketinški support u realizaciji digitalne platforme za regiju Friesland. 

Unatoč lockdownu u proljeće 2020., pokrajina Friesland, pod koju spadaju provincije i gradovi kao što su Leeuwarden, Amersfoort, Sneek i Noordost, započela je s online prodajom putem digitalne platforme turističke ponude koristeći Orioly tehnologiju. U prvoj fazi uvrstili su 15 muzeja u ponudu koje su odlučiti plasirati online. 

Rezultati kampanje su se u vrlo kratkom vremenu pokazali kao pun pogodak. Tako su tri najposjećenija muzeja ostvarila dodatne prihode od prodaje online karata za 18.000 €, dok su za vrijeme srpnja i kolovoza uspjeli doći do brojke od preko 60.000 € mjesečno.

Na taj način se olakšalo upravljanje ponudom i resursima te se postigla bolja promocija kroz postojeće prodajne kanale, a rezultat je bio povećanje broja posjeta u muzejima i prodaje tura tijekom pandemijskog perioda u kojem se bilježio pad turističke potrošnje na globalnoj razini, što zvuči nemoguće, no samo ukazuje na važnost digitalizacije upravljanja destinacijom” ističe Ivan Ilijašić osnivač tvrtke Orioly.

Također, ono što je važno za istaknuti kako svi subjekti mogu prodavati svoju ponudu ili promovirati putem centralne destinacijske web stranice ( https://www.friesland.nl/en ), no isto tako rezervacijski sustav mogu postaviti i na zasebnu stranicu samog muzeja, kao što je na primjeru muzeja The D.F. Wouda Steam Pumping Station.

The D.F. Wouda Steam Pumping Station

Svakako proučite destinacijsku web stranicu nizozemske regije Visit Friesland, koja okuplja i promovira turističku ponudu jedne regije koja čini 11 gradova. I da, putem Orioly online booking sustava prodaju karte za muzeje, a uskoro se nadam i sve druge turističke doživljaje i ture.

Dobar praktičan primjer kojim se još jednom potvrđuje da je planiranje i provedba digitalne transformacije dugoročna strategija koja, osim što je nužna s obzirom na neizvjesnost budućnosti poslovanja i upravljanja, predstavlja i vrijedan alat u ostvarivanju povećanja prodaje, bilo da se radi o turama, izletima ili bilo kojim drugim atrakcijama. 

Dapače, digitalna transformacija turizma je danas imperativ. Više o Orioly online booking sustavu koji je ostvario povećanje prodaje tura unutar nizozemske pokrajine Friesland za vrijeme Covid krize, saznajte OVDJE.

Osnovana udruga Pametni turizam

Upravo s tim ciljem prepoznavajući važnost digitalne transformacije u turizmu, koju je situacija s covid-19 krizom još više osvijestila, pokrenuta je inicijativa Pametni turizam.

Radi se o mreži koju čine renomirane hrvatske travel tech tvrtke, koje udružene razvijaju inovativna digitalna rješenja s ciljem pametnog i strateškog upravljanja u turizmu.

Pametni turizam približava rješenja koja koriste pametne destinacije, domaćim turističkim destinacijama kako bi uskoro mogli čitati što više priča o uspješnim projektima digitalizacije destinacije, kao što smo vidjeli na primjeru nizozemske pokrajine Friesland. 

Nadam se kako i će hrvatski turistički sektor prepoznati resurse koje im nude jake domaće IT tvrtke, a koje su kao što vidimo na ovom primjeru, globalno konkurentne.

Više informacija o Udruzi Pametni turizam te kako što jednostavnije i efikasnije turističke destinacije mogu upravljati svojim resursima i lokalnom ponudom saznajte OVDJE

 Sadržaj donosi HrTurizam.hr u suradnji s Udrugom Pametni turizam

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN