Slow Wine Train: sporo putovanje koje stvara dugoročnu vrijednost ili turizam s identitetom

Užitak bez žurbe od Osijeka do Erduta.

Autor:  Goran Rihelj

21. svibnja 2025.

Turizam danas traži iskustvo i doživljaj koji ostaje, jer motivacija za putovanje nije krevet, nego priča.

Upravo to je ponudila Turistička zajednica Osječko-baranjske županije ( TZOBŽ ) kroz manifestaciju Slow Wine Train, jedinstvenu vinsku pop-up liniju Osijek - Erdut - Osijek u sklopu Vinskog mjeseca Osječko-baranjske županije.

Zašto Slow Wine Train? Jer jedan od najsporijih vlakova u Europi vozi upravo na relaciji Osijek - Erdut - Osijek.

Upravo je taj vlak, ovaj put kao Slow Wine Train napustio osječki kolodvor. U pitanju nije bio samo izlet, već pažljivo kuriran i osmišljen doživljaj terroira, ljudi i vina. Putovanje jednim od najsporijih vlakova u Europi pretvoreno je u vinsku ekspediciju kroz erdutske krajolike.

Slow wine train via slavonija i baranja9 foto mario durkic horizont solutions large

Slow wine train via slavonija i baranja7 foto mario durkic horizont solutions large

Sudionici su se na vlak ukrcali u Osijeku, gdje je započelo vinsko putovanje prema Erdutu. Već tijekom vožnje kroz plodne slavonske krajolike kušala su se birana vina erdutskog vinogorja iz vinarija Vina Erdut, Siber, Brzica, Antunović, Magistra, Royal Hill, K55, Danubio, Rogić i Jakovac. Strojovođa ove vlakom vođene degustacije bio je poznati osječki vinski stručnjak Damir Zrno, a uz čašu vina posluživali su se pažljivo odabrani podunavski sirevi, orašasti plodovi i voće.

Po dolasku u Erdut, sudionici su obišli vinariju Vina Erdut, gdje su ih dočekali pjenušac, jagode i šetnja kroz vinograde s pogledom na Dunav. Posjetitelji su imali priliku saznati više o novim proizvodima, planiranim projektima i događanjima vinarije, kao što su Wine&Paint radionice koje se ovdje često održavaju.Nakon Erduta, avantura se nastavila prema Aljmašu. U predivnom ambijentu vinarije i destilerije K55 organiziran je obilazak podruma i stoljetnih vinograda graševine i od zaborava spašene kadarke. 

Uz vrhunska vina i prave vinogradske poslastice na vinskom pikniku, posjetitelji su uživali i u prekrasnom pogledu na ušće Drave u Dunav. Vinarija i destilerija K55 vinski piknik organizira svake subote u svibnju i lipnju.

Povratak u Osijek također se odvio vlakom uz ugodno glazbeno iznenađenje za sve putnike koje je dodatno zaokružilo ovu jedinstvenu vinsku priču. Tome prilikom su iz TZOBŽ-a predstavili i novo izdanje destinacijskog časopisa Via Slavonija i Baranja, koji već sada postaje alat strateške komunikacije i inspiracije u turizmu regije.

U vinariji K55 je službeno predstavljen i treći broj destinacijskog časopisa Via Slavonija i Baranja, koji donosi nove vinske priče, eno-gastro preporuke i inspiraciju za istraživanje Slavonije i Baranje.

No ono što ovaj događaj čini zaista važnim jest kontekst u kojem se odvija Vinski mjesec Osječko-baranjske županije.

Slow wine train via slavonija i baranja1 foto mario durkic horizont solutions large

Slow wine train via slavonija i baranja2 foto mario durkic horizont solutions large

Slow wine train via slavonija i baranja6 foto mario durkic horizont solutions large
Slow wine train via slavonija i baranja foto mario durkic horizont solutions large

Vinski mjesec kao destinacijski proizvod - sadržaj koji traje, a ne vikend događanje

Turistički kalendar često nalikuje na mozaik nepovezanih točaka. Svaka ima potencijal, ali bez širine i kontinuiteta ostaje samo trenutni doživljaj. Vinski mjesec je primjer kako se iz mnoštva događanja može stvoriti jasan, strateški proizvod  koji postaje motiv dolaska, a ne samo lokalna razglednica.

Naime, Vinski mjesec OBŽ traje gotovo dva mjeseca, od svibnja do kraja lipnja - i upravo to je njegova najveća vrijednost. Umjesto jednog dana i jednog događanja, u pitanju je cjeloviti destinacijski proizvod, koji produljuje sezonu, jača sadržaj kontinenta i omogućuje različitim publikama da pronađu svoj trenutak za dolazak.

Još važnije, okrupnjavanjem svih vinskih događanja pod jedan zajednički komunikacijski okvir, kako vizualno tako i strateški, dobivamo na jasnoći poruke, prepoznatljivosti i promocijskoj snazi.

Ne komuniciramo svaki događaj zasebno, već komuniciramo Vinski mjesec kao jedinstvenu platformu koja nudi različite točke ulaza, ali jasnu zajedničku vrijednost: vino, krajolik, lokalnu priču i gostoljubivost.

 

Tzobz vinskimjesecobz 0428 post 1080x1350

U tom kontekstu, Slow Wine&Train je tek dio odličnog raznolikog mozaika, ali briljantno izveden, a sve kao ljepilo spajaju vina Osječko-baranjske županije.

Inače, odličan primjer kako se svjetski trendovi (slow travel, wine tourism, storytelling) mogu lokalizirati i pretočiti u konkretan proizvod koji u isto vrijeme nosi emociju i ima tržišnu vrijednost. Osječko-baranjska županija ovom vinskom pričom ne radi samo promociju nego jasno pozicionira regiju kao autentičnu, sadržajnu i održivu vinsku destinaciju.

Kombinacija doživljaja, lokalnih proizvođača, enoloških vrijednosti i prirodnog okruženja postaje temelj novog turizma Slavonije i Baranje. Umjesto “manje atraktivnog kontinenta”, priča se preokreće: ovdje se dolazi zbog sadržaja, ne zbog sezone. Ovdje je sezona oduvijek 365 dana. A u svijetu gdje motiv dolaska više nije sunce i more, nego doživljaj i vrijednost.

Nakon godina sustavnog razvoja, Osječko-baranjska županija danas s razlogom zauzima poziciju koju je zaslužila: autentičnu, sadržajnu i strateški postavljenu vinsku i kontinentalnu destinaciju.

Foto: Mario Đurkić, Horizont Solutions

Autor:  Goran Rihelj

21. svibnja 2025.