Špancirfest i ove godine pokazao kako ulaganje u manifestacije nije trošak, nego investicija

Špancirfest je ove godine u svojem 21.izdanju, a tijekom deset festivalskih dana, posjetilo oko 300.000 ljudi, govori procjene PU varaždinske i organizatora. Tako je zahvaljujući Špancirfestu kao motiv dolaska,...

Špancirfest je ove godine u svojem 21.izdanju, a tijekom deset festivalskih dana, posjetilo oko 300.000 ljudi, govori procjene PU varaždinske i organizatora.

Tako je zahvaljujući Špancirfestu kao motiv dolaska, Varaždin u deset festivalskih dana posjetilo oko 300.000 ljudi, generiralo se 7,68 % više prometa u ugostiteljstvu i trgovini nego u 2018.,a web stranica Špancirfesta imala je čak 95% više pregleda nego prošle godine.

Prema podacima iz sustava eVisitor, zabilježen je rast u broju dolazaka za 7,9 posto, a u Varaždinu su za vrijeme festivala boravili turisti iz 50 zemalja svijeta. Najviše ih je bilo iz Njemačke, Austrije, Mađarske, Slovenije, Poljske, Italije i Bosne i Hercegovine.

Generirana turistička potrošnja u iznosu 40 milijuna kuna

Foto: Špancirfest

U Varaždinu je za vrijeme ovogodišnjeg Špancirfesta, prema podacima Porezne uprave Varaždin, generiran turistički promet (trgovina i ugostiteljstvo) u iznosu od 40,1 milijun kuna, što je za čak 7,68 posto više nego za vrijeme prošlogodišnjeg festivala.

S programske je strane, na Špancirfestu 2019. sudjelovalo preko 500 izvođača svih vrsta i profila koji su održali ili izveli gotovo 500 programa. Izvedeno je 74 izvedbi performansa, održano je 40-tak koncerata te 170 raznih kreativnih radionica.

Ovako bogat program te kontinuirani suvremeni pristup promociji, s naglaskom na digitalne medije i društvene mreže, rezultirao je i ozbiljnim rastom interesa za Špancirfestom, pa je tako web stranica festivala tijekom kolovoza imala čak 95 posto više pregleda u odnosu na isto razdoblje 2018. godine” ističu iz TZ Varaždina.

Točnije, web stranica Špancirfesta u kolovozu je imala čak 1.329.149 pregleda (u odnosu na 682.384 u 2018.), a u odnosu na 2014. godinu, od kada postoje najstariji podaci, taj porast je još značajniji i iznosi više od 200%. Pritom je i broj jedinstvenih korisnika porastao za gotovo 23% u odnosu na 2018. godinu.

Foto: Špancirfest

Web stranica bilježi još zanimljivih statističkih podataka – prvog dana festivala Špancirfest je zabilježio porast posjeta od gotovo 50% u odnosu na 2018. godinu. Geografski gledano, informacije o festivalu su na njegovim web stranicama tražili korisnici iz čak 84 države, a najviše pregleda zabilježeno je iz Slovenije, Njemačke, SAD-a, Austrije i Bosne i Hercegovine.

I onda odgovor na glavno pitanje: Isplati li se investirati u manifestacije? Je li ulaganje u razvoj manifestacija trošak ili investicija?

U slučaju Špancirfesta, odgovor je sasvim jasan, kako je ulaganje u razvoj manifestacija itekako opravdan i kako se radi o odličnoj investiciji. Kao i u slučaju svih velikih i kvalitetnih manifestacija.

A najvažnija stvar je da se generirana potrošnja ostvarila u Varaždinu tj. spustila se na lokalno gospodarstvo.

Vijesti: