Splitski “metro”: Vlakom od Kopilice do gradske luke za 4 minute

Jučer je krenuo prvi gradsko-prigradski vlak na relaciji Split Predgrađe (Kopilica) – Split (gradska luka) kojim je započela realizacija Projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split. Zanimljivo povijesna prva...

Jučer je krenuo prvi gradsko-prigradski vlak na relaciji Split Predgrađe (Kopilica) – Split (gradska luka) kojim je započela realizacija Projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split. Zanimljivo povijesna prva vožnja je kasnila tri minute.

Brza gradska željeznica ili splitski metro kako ga od milja zovu, polaziti će svakih 20 minuta, s time da će putovanje na tom potezu trajati samo četiri minute. Cijena karte u jednom smjeru iznosi 11 kuna, a istom kartom putnici će moći koristiti i u ostalim zonama gradskog autobusnog prijevoza. 

Karte će se prodavati na blagajnama Prometa i HŽ Putničkog prijevoza. Gradsko-prigradski vlakovi na relaciji Split Predgrađe (Kopilica) – Split (gradska luka) vozit će prosječno svake 24 minute, a vožnja vlakom traje 4 minute.      

Cilj je spojiti zračnu luku i splitsku Gradsku luku, dvije najprometnije luke na istočnoj obali Jadrana s gotovo devet milijuna putnika. Kad tome pridodamo četiri grada koje povezuje željeznica, onda je posve jasno da ovaj projekt ne bi smo mogli započeti bez HŽ Putničkog prijevoza, HŽ Infrastrukture, splitskih gradski tvrtki Promet i Split – parking. Ovo je samo prvi korak nečega što ćemo ostvariti u godinama pred nama, a zbog kvalitetnijeg života naših sugrađana. Svjesni smo svakodnevnog, velikog prometa između Splita i drugih obližnjih gradova i izvan turističke sezone. Radi rasterećenja prometa u centru Splita poduzimamo čitav niz mjera, poput nabavke novih gradskih autobusa, priprema sustava gradskih, električnih bicikala, kao i reformu gradskog parking sustava. Promjene u rasterećenju gradskog prometa su u tijeku. Na nama je da se svi skupa naviknemo na promjene i na novi sustav i da potičemo željeznicu kao rasterećenje” izjavio je prvi čovjek grada Splita, gradonačelnik Krstulović Opara.

Uz jednosmjerno reguliranje cestovnog prometa u gradskoj luci i uvođenje novih autobusnih i željezničkih linija, čime će se povećati protočnost i smanjiti čekanja, cilj ovoga projekta je pružanje kvalitetne intermodalne usluge i prometno rasterećenje Grada Splita.

Također, planira se i uvođenje linije Prometa d.o.o. Split na relaciji Zračna luka – Kaštel Stari i zajedničke karte Promet d.o.o. – HŽPP za relaciju Zračna luka – Kaštel Stari – kolodvor Split (gradska luka).

Na povezivanju željeznicom zračne i trajektne luketrenutno je u izradi Studija izvodljivosti, nakon čega će se nastaviti sa daljnjim aktivnostima potrebnim za realizaciju ovog projekta. Prema dobivenim rezultatima Studije izvodljivosti dopunit će se Projektni zadatak te bi se započelo sa aktivnostima provođenja javnog natječaja za izradu projektne dokumentacije i ishođenje dozvola.

Grad Split uveo promjene u regulaciji javnog gradskog prijevoza kao i prometa u mirovanju za turističke autobuse na području uže i šire gradske jezgre.

Nova regulacija prometa znači kako se uvodi jednosmjerno prometovanje u Gradskoj luci, dok će se glavni željeznički kolodvor organizirati u Kopilici . Također, uvela se gore spomenuta gradska željeznička linija Kopilica – Gradska luka, kako bi turisti nakon izlaska iz autobusa, mogli putem željeznice doći do centra grada. 

Konkretno to znači, kako će se iskrcaj i ukrcaj putnika iz turističkih autobusa biti organiziran uz željeznički peron u Kopilici, gdje se otvara i parkiralište za turističke autobuse s 48 mjesta. Dnevna parkirna karta za turističke autobuse iznosi će 120 kuna, kao što je do sada iznosila cijena za parkiranje na Dračevcu.

Prema novim izmjenama, iskrcaj i ukrcaj putnika iz turističkih autobusa na terminalima kod Turističke palače na Rivi bit će moguć, no uz ograničenje od 15 minuta, a svako zaustavljanje za ukrcaj i iskrcaj putnika koštat će 400 kuna, tj. ukupno 800 kuna. Napomena, UHPA je na sastanku s gradom Splitom dogovorila da će se unaprijed dogovorene i najavljene grupe od strane turoperatora i turističkih agencija u 2019. godini realizirati po istim uvjetima kao i do sada, a nove cijene vrijede za sve od 2020.godine. ( više o cijeloj problematici u prilogu )

Kako ističu iz grada Splita, organizacijom Glavnog željezničkog kolodvora u Kopilici i uvođenjem gradske željeznice u službi javnog gradskog prijevoza očekuje se smanjenje pritiska vozila, naročito turističkih autobusa na uže središte grada, a putnicima se omogućava dolazak u središte željeznicom za 4 minute i to jedinstvenom kartom koja vrijedi za željeznicu i autobus sat vremena.

Gradski vlakovi na relaciji Kopilica- Gradska luka i obratno prometovat će svakih 20 minuta, dok će cijena karte iznositi 11.00 kuna po osobi u jednom smjeru.

Fotografije: HZPP

PRILOG: VOZNI RED Split – Predgrađe Split / Predgrađe Split – Split

POVEZANA VIJEST:

/// IPAK JE PREVLADAO ZDRAV RAZUM U GRADU SPLITU: UNAPRIJED DOGOVORENE I NAJAVLJENE GRUPE REALIZIRAT ĆE SE PO ISTIM UVJETIMA KAO I DO SADA



Vijesti: