Sve što se moglo izumiti, izumljeno je

“Sve što se moglo izumiti, izumljeno je” izrekao je Charles H. Duell, ravnatelj Američkog ureda za patente davne 1899 godine. Smiješno iz današnje perspektive , zar ne ? Zahvaljujući...

Sve što se moglo izumiti, izumljeno je” izrekao je Charles H. Duell, ravnatelj Američkog ureda za patente davne 1899 godine.

Smiješno iz današnje perspektive , zar ne ?

Zahvaljujući ljudskoj kreativnosti i inovativnom kapacitetu koji cijelo čovječanstvo gura prema naprijed, danas postoje kompanije koje ne samo da se kose sa svim dosadašnjim pisanim i nepisanim pravilima poslovanja, nego i postavljaju nove granice koje su do jučer bile nezamislive. Da je netko prije par godina tvrdio kako će najveći taksi prijevoznik u Svijetu poslovati bez ijednog taksija, sigurno bi bio proglašen totalnim luđakom jer se to kosi sa pravilima svemira.

Da moguće je, a dokaz tome je tvrtka Uber koja je danas najveći taksi prijevoznik, a ne posjeduje niti jedan taksi. Facebook je danas najveći medij, a bez ijednog produciranog sadržaja tj. članka. Najveći trgovac na svijetu, tvrtka Alibaba nema inventar. Tvrtka Airbnb najveći svjetski ponuđač smještaja ne posjeduje niti jednu nekretninu tj. apartman.

Ako gledamo iz perspektive turizma, turizam se prije bazirao na suncu i moru, a moja nova definicija turizma 21.stoljeća je kako se turizam sastoji od emocija, doživljaja i priča.

3d71199b1c08816d281a5cfa5cc9b3d2

Sukladno redefiniciji turizma i novim trendovima sve se više javljaju nove niše turizma, kojima je cilj prodati što bolju priču za određeni segment turista tj. specifičnu nišu. Potreba za  novim i specijaliziranim nišama javlja se kroz diferencijaciju od konkurencije te ispunjenje želja i potreba svojih gostiju koji su sve zahtjevniji, informiraniji i sve ih je teže oduševiti.

Jedan od takvih niša je i inovativni turizam. Jedna od definicija inovativnog turizma je razvoj novih i inovativnih turističkih proizvoda, koji će obogatiti ukupnu turističku ponudu. Mogu slobodno reći kako je inovativni turizam skup raznih niša koje se baziraju na inovaciji u bilo kojem segmentu. Turizam 21.stoljeća mora pričati priče koje se pamte i ostaju u trajnoj memoriji, priče koje su vrijedne dijeljenja, priče koje će nas oduševiti.

Za ovaj blog potaknula me je jedan niša inovativnog turizma – morski muzej. U bespuću interneta naletio sam na izvrsnu ideju i projekt podvodnih skulptura od autora Jason deCaires Taylor.

Njegove skulpture svakako spadaju pod inovativni turizam i novi turistički proizvod države Grenada koja se nalazi u Karipskom moru. Cijeli projekt tj. priča osim umjetnosti, ima duboko značenje. Podvodni umjetnik Jasona DeCaires Taylora bio je šokiran znanstvenim predviđanjima kako će 80% koraljnih grebena trajno biti izgubljeno do 2050. Godine. Kao ronilac koji cijeni more, razmišljao je kako zaštiti i potaknuti rast koraljnih grebena. Došao je do ideje kako bi ljudske figure privukle koralje, a samim time bi i održavali bioraznolikost cijelog morskog područja.

Kako opisati ovaj izvrstan projekt,  najbolje da sami procijenite i uživate u ovim prekrasnim fotografijama.

Izvor : FB stranica Jasona DeCaires Taylora / http://www.underwatersculpture.com/

Više o projektu morskih skulptura Jasona DeCaires Taylora pogledajte na webu ili na njegovoj službenoj Facebook stranici

To je priča koja se priča dalje, doživljaj koji se ne zaboravlja, te senzibilizira turiste sa emocijom o brizi i očuvanju naše Zemlje. Čuvajmo naš planet jer to je jedini dom koji imamo.

U Hrvatskoj postoji svijest o morskom muzeju, dapače, imamo ih više od nekoliko. U Umagu nalazi se dobro očuvan brod britanske kraljevske ratne mornarice Coriolanus, koji je sada vrhunska atrakcija za ljubitelje dubina. Mali Lošinj prošle godine otvorio je podvodni povijesni muzej sa jedanaest eksponata. U Hrvatskoj se čak na dvije lokacije, Jasenicama i Krku, proizvodi vino koje sazrijeva na dubini od preko 30 m, fenomenalna turistička priča.

Inovativni turizam u Hrvatskoj napokon uzima zamah te smo svake godine svjedoci novih odličnih inovativnih turističkih atrakcija. Nabrojat ću samo neke… Mladen Peharda iz Sv.Filipa Jakova ostvario je svoj san i napravio hrvatsku polupodmornicu koja je danas prava turistička atrakcija duž hrvatske obale. Da li znate kako u Hrvatskoj imamo vinski bicikl ? Grad Kutjevo predstavio je vinski bicikl s ciljem promocije vinskog turizma u svojem kraju, zanimljivo, na kraju dobijete diplomu da ste položili ispit za vožnju i istodobnu konzumaciju najboljih vina. Branitelji iz zadarske Udruge tenkista pokreću vojni turizam gdje će nuditi uslugu vožnje tenkovima, u Zadru imamo jedinstvene Morske orgulje kao i pozdrav Suncu.

To su priče koje se ne zaboravljaju. Ispričavam se što sam ispustio spomenuti još jako puno inovativnih turističkih priča u Hrvatskoj, vjeruje mi, ima ih još jako puno. Europa kao najjača turistička destinacija svjesna je potencijala u kreativnom i inovativnom turizmu. No, zbog turističkog pada koji je nastao zbog jeftinih destinacija u Aziji, Europa se sve više okreće upravo razvoju turizma kroz inovacije. Na nedavno održanom Turističkom kongresu u organizaciji Poslovnog dnevnika, Alain Liberos, zamjenik voditeljice odjela za turizam EK isticao je kako modalitet očuvanja konkurentnosti europskog turizma upravo u poticanju kreativnog i inovativnog turizam. Ministarstvo turizma već godinama objavljuje natječaj za inovativne programe, te je u 2014.godini za inovativne poduzetničke proizvode izdvojeno 26,65 milijuna kuna.

 „Inovativnost je jedan od ključnih pokretača u turizmu neophodnih za jačanje kvalitete ponude i usluge u turizmu, a samim time i konkurentnosti cijelog turističkog sektora. Inovativne ideje neophodne su za produljenje turističke sezone, odnosno smanjenja sezonalnosti koja predstavlja glavni izazov turizma RH. Kreativnost i inovativnost budućnost turizma“  ističe ministar turizma Darko Lorencin za Večernji list.

Budite kreativni, drugačiji, razmišljajte „out of box“ i pričajmo priče. U današnjem svijetu sve je moguće, čak i teniski teren ispod mora koji se upravo gradi u Dubai-u.

Nemojte se stavljati u određene okvire, pustite maštu da luta i dopustite joj da nađe svoj put. Ideja kao ideja ne vrijedi ništa, ako je zadržite za sebe i ne realizirate. Zato se nemojte bojati reći svoje mišljenje i iznijeti svoju ideju jer ideje se množe dijeljenjem, kako ističe poduzetnik Saša Cvjetojević ( obavezno pročitajte ). Sigurno kako se nekad osjećate ludim, samo zato jer stvari vidite drugačije od svih ostalih, ali da je Steve Jobs odustao od svoje ideje kakav bi svijet danas bio.

Za inspiraciju pogledajte legendarnu reklamu Apple-a i luđake koju su mislili drugačije.

 

Povezane vijesti: