Kako Švedska priča priču u turizmu i radi na brendiranju svoje države?

Prošle je godine, uz veliko medijsko priznanje, švedski par Rasmus Persson i Linda Karlsson pokrenuli Table For One, restoran za jednu osobu na udaljenoj livadi u Švedskoj, zaštićen od...

Prošle je godine, uz veliko medijsko priznanje, švedski par Rasmus Persson i Linda Karlsson pokrenuli Table For One, restoran za jednu osobu na udaljenoj livadi u Švedskoj, zaštićen od Covida, bez konobara, s jelovnikom od tri slijeda koji se u korpi putem užeta dostavlja s kuhinjskog izloga restorana. Mjesta se mogu rezervirati s web stranice bordforen.com, koja je naravno i na engleskom jeziku.

Tijekom pandemije cijeli se svijet okrenuo vani radi udobnosti, a mnogi od nas ponovno su otkrili sve što priroda nudi. Osnivači, Linda Karlsson i Rasmus Persson žele pozvati goste da zajedno s njima stvore ugođaj u restoranu, u skladu s prirodom i u bliskoj interakciji s divljinom.

Kad Linda i Rasmus nisu prisutni, kuhinja nudi sve osnove potrebne za pokretanje vlastitog restorana za noć. Posjetitelji moraju samo donijeti šibice i hranu! A najbolji dio? Baš kao i sama priroda, restoran uvijek ostaje otvoren!

Jedan stol. Jedna stolica. Točno usred švedskog ljetnog polja. Bord för en je doživljaj samostalnog objedovanja. Restoran s jednim stolom. Nema konobara. Nema drugih gostiju. Na udaljenoj livadi u Švedskoj. Obrok s tri slijeda – isporučuje se u košari s konopcem. E to je poseban doživljaj i motiv dolaska bilo gdje je u Hrvatskoj.

Jedinstveno iskustvo, zar ne?

Foto: bordforen.com


Nakon prošlogodišnjeg uspjeha “Table for One” – ove godine su otvorili svoj drugi restoran: “Stol za sve”. Ovaj put usred šume i s potpuno novim kuharom kuhinje: kuhari su sami posjetitelji.

U ovoj novoj globalnoj inicijativi Švedska svijetu pokazuje koliko zdrava hrana može biti laka i dostupna. Jestiva zemlja sastoji se od menija od devet sljedova koje posjetitelji mogu sami pripremiti i skuhati u divljini. Meni su sastavili švedski kuhari s Michelinovom zvjezdicom Titti Qvarnström, Niklas Ekstedt, Jacob Holmström i Anton Bjuhr.

Tako je, diljem zemlje postavljeno 20 drvenih stolova ručne izrade s kuhinjskim priborom i alatom za kuhanje. Ako su stolovi popunjeni, još uvijek je moguće posjetiti The Edible Country ( projekt švedske turističke zajednice ) i pripremiti jela na bilo kojem drugom željenom mjestu u švedskoj prirodi.

Foto: August Dellert/imagebank.sweden.se

Sve je naravno odlično i jednostavno prezentirano na web stranici Visit Sweden.

Švedska – jestiva zemlja

U Švedskoj se prirodno zdrava hrana može pronaći odmah iza ugla – u našim šumama, jezerima i livadama, ističu iz Visit Sweden te su prepoznavši odličnu priču odmah se i logično uključili u ovaj projekt, te napravili ekstenzije projekta ili nastavak priče.

Tako su uložili u produkciju cijelog projekta, te ga integrirali na svoju web stranicu. Također, napravili su i najveći “gurmanski restoran na svijetu: Jestiva zemlja.” U suradnji s četiri kuhara s Michelinovim zvjezdicama stvorili smo jelovnike s lokalnim proizvodima koji svima mogu pomoći da doživite švedsku smočnicu. Otiđeš u prirodu i ubereš proizvode.

Švedska stvara najveći svjetski bar na otvorenom

Nakon uspjeha kampanje za jestivu zemlju, pokrenut je projekt Drinkable Country – najveći bar na otvorenom koji vodi međunarodno priznati tim u Tjogetu i drugi vodeći švedski stručnjaci za pića.

Posjetitelji mogu rezervirati mjesto za više od 15 stolova smještenih u nekim od najljepših švedskih prirodnih krajolika kako bi mogli uživati u izboru pića i DIY receptima.

Koncept, koji se do sada sastojao samo od hrane, proširio se i uključio nevjerojatno iskustvo ispijanja pića u prirodi. Drinkable Country sadrži kombinaciju gotovih napitaka koji odražavaju lokalnu prirodu i proizvode se uz pića koja posjetitelji mogu sami pomiješati sa sastojcima koji se nalaze u okolici prema receptima najvećih švedskih stručnjaka za pića. Kada rezervirate iskustvo Drina za piće, imat ćete priliku istražiti područje s lokalnim vodičima dok skupljate i miješate sastojke, a zatim uživati ​​u raznim pićima.

Ostava zemlje od 100 milijuna hektara s voćem, bobičastim voćem, povrćem i kristalno čistom izvorskom vodom otvorena je za sve. Zovemo ga Drinkable Country-najveći svjetski bar na otvorenom”, ističe Jens Heed, direktor programa iz Visit Sweden.

Recepti su razvijeni u suradnji s četiri različita stručnjaka za pića, od kojih je svaki dobio odgovornost predstavljati različite regije u Švedskoj. Rebecka Lithander predstavlja južnu Švedsku. Lithander ima iskustvo iz restorana Daniel Berlin s dvije Michelinove zvjezdice, gdje je bezalkoholna pića podigla na istu razinu kao i hrana. Stolove na zapadnoj obali predstavlja Bar Bruno, dok na istočnoj obali svjetski poznati bar Tjoget sastavlja jelovnik pića. Emil Åreng, nacionalno i međunarodno priznati barmen i autor najbolje knjige o koktelima na svijetu 2016. godine, predstavlja sjeverni dio Švedske.

To je putovanje koje gasi žeđ kroz švedsku prirodu, što je potpuno nov i fascinantan način za doživljavanje koktela i otkrivanje zemlje i njezinog prirodnog okoliša“, kaže Leo Lahti, menadžer bara u Tjogetu.

The Freedom to Roam

Projekt Švedske turističke zajednice “Jestiva zemlja” se nadovezuje, kako na spomenute projekte, no primarno se na ustavno pravo Šveđana da hodaju, voze, skijaju, kampiraju i hrane se u divljini, čak i na privatnom posjedu – the Freedom to Roam – sloboda lutanja ili “Švedski način života”

Brend Švedske

Sve to znatno pozitivno utječe na brendiranje i podizanje vrijednosti brenda cijele Švedske.

Tako je prema Brand Finance istraživanju globalnog indeksa meke moći, Švedska među TOP 10 zemalja svijeta, dok je Hrvatska na ovoj listi zauzela 49. mjesto ( prošle godine 43. )

Istraživanja jasno pokazuju da ona zemlja koja ima bolji imidž u međunarodnim odnosima i javnosti može i lakše profitirati izvozom svojih proizvoda, privlačenjem stranih investicija, turista, talentiranih ljudi, ali i predstavljanjem svoje kulture i svojih vrijednosti“, istaknuo je Božo Skoko, na nedavnoj konferenciji “Hrvati koji danas mijenjaju svijet

Također, Skoko se nadovezao i na zadnju Forbes listu iz 2019. godine koji je upravo Švedsku proglasio kao najugledniju zemlju svijeta.

P.S. Da bi možda najbolje razumjeli cijelu priču, treba se vratiti u 2017.godinu kada je Visit Švedska napravila fenomenalnu kampanju i narativ – Sweden on Airbnb

Visit Sweden Švedsku u partnerstvu s Airbnbom cijelu zemlju pretvorila u Airbnb listu. A najbolji dio je – ne morate službeno rezervirati smještaj jer je sve zemljište u javnom vlasništvu potpuno besplatno i dostupno svima.

“Ovo partnerstvo prva je suradnja ove vrste između turističke zajednice i Airbnba. Dizajniran je za promicanje Švedske kao odredišta kroz moć zajednice Airbnb koja je savršeno postavljena da prikaže mnoge izvanredne lokacije za boravak u cijeloj zemlji” rekao je tada James McClure, direktor Airbnba-a za Sjevernu Europu.

Odlična potez kako Visti Švedske, tako i Airbnb koji je prepoznao ovaj odličan projekt brendiranja i pozicioniranja. Naravno kako su vijest popratili svi globalni mediji. Sve je to povezano i ispričano korz jednu priču s raznim ekstenzijama. Tako se brendiraju danas moderne destinacije, i to ne samo kroz turizam, nego kroz cijelu ekonomiju.

Naslovna fotografija: Visit Šweden

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN