Svjetsko prvenstvo u minigolfu u Zatonu kao primjer kako je prilika sportskog turizma u “malim” sportovima

U subotu navečer svečanom ceremonijom u Zaton Holiday Resortu i službeno je završeno Svjetsko prvenstvo u minigolfu koje je u protekla tri dana okupilo preko 200 natjecatelja iz tridesetak...

U subotu navečer svečanom ceremonijom u Zaton Holiday Resortu i službeno je završeno Svjetsko prvenstvo u minigolfu koje je u protekla tri dana okupilo preko 200 natjecatelja iz tridesetak zemalja.

Ovo je bio prvi put u povijesti da su nastupali natjecatelji sa ukupno pet kontinenata, a ono najvažnije organizatori opravdali su sva očekivanja. “Oduševljeni smo organizacijom samog prvenstva, ali i našim domaćinom Zaton Holiday Resortom. Nemamo zamjerke, pazilo se na svaki detalj i sve je bilo savršeno. Nadamo se da ćemo opet imati priliku zaigrati na ovim izvrsnim terenima” rekao je član reprezentacije Australije.

Reprezentacija Njemačke uspješno je obranila titulu najboljih u timskoj igri u muškoj i ženskoj kategoriji. U muškoj kategoriji drugo mjesto osvojila je reprezentacija Češke, a treće mjesto pripalo je reprezentaciji Švicarske. U ženskoj kategoriji drugo mjesto osvojila je reprezentacija Švedske, a treće reprezentacija Češke. Kako sve ne bi ostalo samo na sportskom dijelu, za zabavu se pobrinula klapa Leut.

Ovo natjecanje je okarakterizirano kao najbolje u povijesti, a iz Svjetske minigolf federacije poručuju kako su oduševljeni svojim domaćinom i partnerom, Turisthotelom. Savez je istaknuo kandidaturu za idući Svjetski Grand Prix, Svjetski Adventure Golf Masters, Svjetsko prvenstvo u minigolfu za gluhe te Svjetsko seniorsko prvenstvo.

Naravno, ovo je mali primjer, no odličan temelj za danji razvoj, pogotovo uz podršku Svjetske minigolf federacije i uspješnu organizaciju. Imperativ je da ovakva i slična sportska događanja da generiraju tisuću ili više dolaska, a to je onda prava priča. Također, mini golf koji je relativno slabo razvijen i “novi” profesionalni sport te kada uspoređujemo druge sportove, svakako može biti motiv dolaska. No ovo je samo početak priče o Zatonu i mini golfu, a svakako treba ubrojiti i buduće razne turnire te to zna gdje će ova priča završiti. A ono najvažnije kroz tri natjecanja i mini golf priče u Zatonu jegenerirano preo 2.000 noćenja, nije loše za kraj rujna, zar ne?

Izgradnjom dva nova mini golf terena Zaton je postao jedinstveni centar takve vrste u svijetu, jedina lokacija s 3 tipa terena; Miniature, Adventure i Felt Golf, a Zaton Adventure Golf  investicija je vrijedna oko dva milijuna kuna. Također, mini golf je odličan kvalitetan sadržaj za goste tijekom sezone, što je win-win situacija za Turist hotel.

Kada pričamo o sportskom turizmu, ovo je samo dokaz kako nije sve u nogomet, te kako u “malim” sportovima leži potencijal

Sinergija sporta i turizma, pogotovo uz svjetske sportske uspjehe naših sportaša, trebala bi biti bolje izražena te kvalitetnije iskorištena upravo u mjesecima van turističke sezone, kako bi riješili jedan od ključnih problema našeg turizma – sezonalnost. Sport je upravo taj dodatni sadržaj i jedna od formula kako produžiti pred i posezonu. No ne samo kroz nogomet, nego kroz sve druge „male“ sportove.

Nedavno je u Istri održan šesti po redu međunarodni biciklistički cestovni maraton Istria Granfondo, koji je u posezoni okupi preko 700 biciklista iz 12 zemalja, te još stotine rekreativaca kao i obitelj koje prate bicikliste. Dakle kroz tri dana preko tisuću gostiju / turista je generiralo potrošnju i osim sporta, kao glavnog motiva dolaska, bilo uvučeno u turističku priču Istre kroz organizaciju dodatnih zabavih i turističkih sadržaja. To je ključ zaokružiti priču u sportsko turistički proizvod. A upravo kroz turizam imamo jako puno toga za pokazati i to nam je konkurentska prednost. Prošle godine, u Vinkovcima je bilo europsko prvenstvo mažoretkinja gdje je samo natjecateljica bilo preko 2.000 iz više od 11 zemalja, a još kada zbrojimo cijelo tehničko osoblje i obitelji koji prate svoju djecu dobili smo veliki broj turista u samo tri dana i jako veliku turističku potrošnju. Najvažnije je strateški se baviti razvojem turističke destinacije i zaokružiti cijelu priču u sportsko turistički proizvod.

Od maratona i polumaratona, rekreativnog trčanja, juda, košarke, stolnog tenisa, biciklista, nastavite niz…svi ti sportovi mogu privući stotine i tisuće natjecatelja za jedan vikend u turističku destinaciju. Trenutno u Europi ima preko 50 milijuna trkača, a broj trkača raste iz dana u dan.  Pričamo o amaterima, ne profesionalcima, koji trče maratone, a najčešće su to poslovni ljudi koji svake godine generiraju preko 9 milijardi Eura prihoda hotelima, prijevoznicima i organizatorima utrka. Pametnom dosta.

Sport i turizam oduvijek idu i uvijek će ići zajedno, a svaki događaj, bio mali ili veliki je samo plus i dodatna kockica u mozaiku razvoja sportskog turizma.

Povezana vijest:

Mini golf je danas više od 12 rupa i betonskih ploča, danas je mini golf pravi doživljaj i atrakcija

SPORTSKI TURIZAM U HRVATSKOJ – IMA SLIKE, ALI NEMA TONA 

UNILINE ŽELI POSTATI “ONE STOP SPORT TRAVEL COMPANY”

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN