Tajni kupci: Tvrtke u Hrvatskoj se trude poštivati mjere kako bi se kupci osjećali sigurnima

MSPA Europe/Africa (Međunarodno udruženje profesionalnih pružatelja usluga tajnog kupovanja), čija je članica i Heraklea, organiziralo je istraživanje o tome koliko se stanovništvo osjeća sigurno prilikom odlaska u kupovinu, posjeta...

MSPA Europe/Africa (Međunarodno udruženje profesionalnih pružatelja usluga tajnog kupovanja), čija je članica i Heraklea, organiziralo je istraživanje o tome koliko se stanovništvo osjeća sigurno prilikom odlaska u kupovinu, posjeta ugostiteljskim objektima te u svakodnevnim aktivnostima van svog doma s obzirom na poštivanje epidemioloških mjera u pojedinim tvrtkama. 

Istraživanje je provedeno u 15 država Europe i Afrike tijekom dva tjedna, od 25. listopada do 13. studenog. Rezultati pojedinih država nisu usporedivi jer su države na različitim stupnjevima epidemije te provode različite mjere zaštite.

U Hrvatskoj je obavljeno 116 posjeta. Posjećivani su restorani, barovi, banke, supermarketi, prodavaonice, ljekarne, benzinske postaje i ostala prodajna mjesta, a provjeravala su se međunarodno priznata pravila poštivanja epidemioloških mjera sprječavanja prijenosa i širenja bolesti COVID-19, a to su: dezinfekcija, vidljivost obavijesti, fizička udaljenost, zaštitna oprema za djelatnike te nošenje maski od strane kupaca/klijenata.

Ispitanici su odgovarali na pitanja o osjećaju sigurnosti tijekom posjeta te vjerojatnosti da će preporučiti drugima prodajno mjesto koje su posjetili.

Rezultati ovog istraživanja pokazuju koliko posjećene tvrtke poštuju epidemiološke mjere koje imaju potencijalni utjecaj na nacionalno zdravlje te kakav je stvaran utjecaj na osjećaj sigurnosti i povjerenje kupaca koje tvrtke na taj način ostavljaju.

Rezultati istraživanja: Tvrtke u Hrvatskoj se trude poštivati mjere kako bi se kupci osjećali sigurnima

Koji su nam nedostatci?

9% kupaca je izjavilo da se zapravo osjeća nesigurnima na prodajnom mjestu koje je posjetilo, što znači da je potencijalno izgubljen svaki deseti kupac, dok 8,5 od 10 kupaca preporučilo bi posjećeno prodajno mjesto drugima.

Dostupnost sredstava za dezinfekciju – NE u 7% slučajeva

Vidljivost oznaka o fizičkoj udaljenosti – NE u 12% slučajeva 

Poštivanje fizičke udaljenosti od strane osoblja – NE u 32% slučajeva 

Poštivanje fizičke udaljenosti od stane drugih kupaca/klijenata – NE u 50% slučajeva 

Nošenje zaštitnih maski od strane osoblja – NE u 6% slučajeva 

Nošenje zaštitnih maski od strane drugih kupaca/klijenata – NE u 25% slučajeva 

Što je najvažnije u smislu percepcije sigurnosti?

Stupci prikazuju percepciju sigurnosti (u postotcima) kad sigurnosna mjera postoji (plavo), nasuprot toga kad ne postoji (crveno).

Što najviše utječe na preporuku kupca?

Stupci prikazuju razine preporuka od 1 do 10 kad sigurnosna mjera postoji (plavo), nasuprot toga kad ne postoji (crveno).

Stefaan Vandroogenboeck, MSPA Europe/Africa: Sigurnost je i dalje prioritet kupaca broj jedan u doglednoj budućnosti

Unatoč dobrim rezultatima u nekim područjima, preko 30% djelatnika nije se pridržavalo preporuka za fizičko udaljavanje, a na polovici lokacija nije bilo dovoljne fizičke udaljenosti između kupaca, govore podaci istraživanja tajnih kupaca.

Kupci i osoblje često su ignorirali sigurnosne mjere, stoga tvrtke moraju razmotriti što učiniti kako bi primijenili epidemiološke mjere tamo gdje mogu, jer natpisi nisu uvijek dovoljni, navodi se u zaključku istraživanja.

U Hrvatskoj je vidljivo da je potrebno povećati fizičku udaljenost kupaca i osoblja i važno je da ih tvrtke same potaknu na to. To je tvrtkama neizbježno kako bi dobile više povjerenja kupaca, zaštitile buduće prihode i ublažile rizik od zaraze u ovoj fazi pandemije.

Sve ove mjere izravno su pod nadzorom tvrtki i kupaca, stoga se moraju uložiti napori kako bi se osiguralo da se kupci osjećaju sigurnima u svojim mjestim. To se može postići samo obukom onih na prvoj crti i redovitim praćenjem svakog prodajnog mjesta. Sigurnost je i dalje prioritet kupaca broj jedan u doglednoj budućnosti, a tvrtke koje to drže u prvom planu svog poslovanja prebroditi će ovu oluju” izjavio je Stefaan Vandroogenboeck, Predsjednik MSPA Europe/Africa.

Jasno je da će one tvrtke kojima je stalo do toga da se kod njih poštuju epidemiološke mjere i koje su usmjerene na poboljšanje te koje će pratiti i mjeriti kako se provode mjere na njihovim lokacijama, pridobiti i veće povjerenje kupaca te s time i povećati svoju prodaju, zaključuju u analizi istraživanja iz MSPA-a.

Foto: dapiki moto, Pexels.com

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN