halal turizam

Turizam ima potencijal na halal tržištu

Nakon uvođenja halal certifikata izvoz proizvoda raste, ima utjecaj na povećanje prihoda, kao i na dobit, pokazalo je istraživanje provedeno među hrvatskim proizvođačima, nositeljima halal certifikata, prije pandemije. Pandemija...

Nakon uvođenja halal certifikata izvoz proizvoda raste, ima utjecaj na povećanje prihoda, kao i na dobit, pokazalo je istraživanje provedeno među hrvatskim proizvođačima, nositeljima halal certifikata, prije pandemije. Pandemija je dodatno povećala potražnju za halal proizvodima i uslugama u cijelom svijetu, čime se otvaraju brojna tržišta i poslovne mogućnosti.

Zašto i kako se razvija halal tržište, koji su izazovi i perspektive, koja je uloga halala u certificiranju i standardizaciji, koliko i kako doprinosi izvozu i turizmu u Hrvatskoj te kakva su inozemna halal iskustva, bilo je riječi na prvom Halal Business Forumu.

Rukovoditelj Centra za certificiranje halal kvalitete, Aldin Dugonjić, posebno je istaknuo kako je do danas izdano 160 certifikata. Halal certifikat u Hrvatskoj posjeduju 84 kompanije, od kojih 52 proizvođača hrane i 32 usluga.

Predsjednik Mešihata Islamske zajednice u Republici Hrvatskoj, muftija Aziz Hasanović naglasio je kako se porastom broja tvrtki, proizvoda i usluga s halal znakom otvara ogromno svjetsko halal tržište koje će, po procjenama, vrijediti uskoro i 3 trilijuna dolara (3000 milijardi dolara).

Za Sandru Herman, državnu tajnicu Ministarstva turizma i sporta, dvojbe nema. Halal turizam će imati svoje mjesto u Strategiji razvoja turizma do 2027, koja je upravo u pripremi, ne samo sezonskog, već i izvansezonskog te u dijelu razvoja zdravstvenog i wellness turizma. Podsjetila je kako ukupno 12 hotelskih smještaja ima halal certifikat kao i jedna putnička agencija.

Vrijednost halal tržišta u EU zemljama procjenjuje se na 66 milijardi dolara, s rastom svake godine između 2 i 3 postotna poena. U Europskoj uniji se proizvodi jako velik broj halal proizvoda kako za potrebe domaće populacije, ali istodobno jako puno za izvoz.

Kroz cijelo vrijeme Halal Business Foruma spominjan je turizam kao gospodarska grana s najvećim potencijalom. Godišnje putuje oko 168 milijuna muslimana, prije su bili fokusirani na pojedina tržišta, a sad se i zbog puno razloga vidi njihova zainteresiranost za nove zemlje u Europskoj uniji, primjerice Hrvatsku. Tu su mogući i paket aranžmani u suradnji više zemalja, ali i ostanak na duže vrijeme, kao primjer priprema pojedinih sportskih reprezentacija, te kongresni turizam.

Treba znati kako čak 54% turista čine mlađi od 30 godina, zato je potrebna i prilagodba novim kanalima informiranja o ponudi. Pritom treba računati i na brojne goste s tradicionalnih tržišta zemalja iz EU, koji također traže halal oznaku za vrijeme svog boravka, istaknuto je na panelu na kojem su sudjelovali Berina Bajrović, izvršna direktorica Hotel Europa Sarajevo, Jurica Protić, direktor Zvona Cateringa, Igor Nekić, direktor Termi Sveti Martin te stručnjakinja za brendiranje i halala Olivera Jurković Majić.

Rast populacije koja konzumira halal proizvode i usluge kao i njihova kupovna moć čine ovo tržište iznimno atraktivnim. Halal Business Forum osmišljen je kako bi potaknuo novo razmišljanje i djelovanje, uz analizu onoga što je napravljeno i što bi trebalo napraviti.

Na kraju recimo kako su u sklopuForuma svečano uručena tri nova halal certifikata – obrtu Tammy, koji pruža usluge u obradi lješnjaka kao sirovine te za proizvodnju ulja, brašna i maslaca od lješnjaka; Luxury Villi Subventus s otoka Krka te uljari Vodice d.o.o., koja je vlasnik modernog centra maslinovog ulja.


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN