Benjamin Schaible, HomeToGo: U Hrvatskoj prosječno trajanje boravka iznosi devet dana – 31% više od europskog prosjeka

Autor:  Goran Rihelj

21. listopada 2024.

Vacation Rental Management Days ili VRM Days u prvom svom izdanju prošle godine opravdao je očekivanja i povjerenje, kako domaćih tako i stranih partnera i dionika.

Ove godine stručnjaci iz industrije najma smještaja za odmor, pružatelji usluga i profesionalni upravitelji nekretnina sastaju se na novoj lokaciji, u Mozaik Event Centru u Zagrebu od 21. do 22. listopada 2024. Drugo izdanje VRM Days-a ispunjeno je s više od 40 predavanja i panela sa samo jednom idejom – profesionalizacija i poboljšanje privatnog smještaja po svakom aspektu, bilo kvalitativnom, marketinškom, prodajnom i tehnološkom aspektu.

Jedan od gostiju i panelista je Benjamin Schaible, direktor globalnih komercijalnih partnerstava tvrtke HomeToGo s kojim sam razgovarao o razvoju industrija iznajmljivanja smještaja, transparentnom prikazivanju cijena, utjecaju umjetne inteligencije te globalnim trendovima u industriji koja je više nego kompetentna. 

Benjamin Schaible, HomeToGo: Umjesto da sami razvijamo razne usluge, povezujemo putnike s partnerima stručnjacima koji poboljšavaju njihovo putovanje, što nas izdvaja od ostalih u industriji.

New project 171

Jedan od trendova u industriji o kojem se sve više govori je dugoročni najam. Koje je vaše mišljenje? Hoće li industrija krenuti u tom smjeru?

"HomeToGo bilježi sve veći interes za rezervacije duljih boravaka i vjerujemo da će to postati još veći dio budućnosti industrije. Sve više ljudi prihvaća fleksibilne stilove života i traži mjesta koja se osjećaju kao pravi "dom daleko od doma" – s uredskim prostorima za rad na daljinu, kuhinjama za kuhanje, praonicama radi praktičnosti, itd." navodi Schaible i naglašava kako njihovi podaci za Hrvatsku u 2024. godini govore da je prosječno trajanje boravka devet dana ili 31% više od europskog prosjeka.

Radi se o internim podacima HomeToGo-a za rezervacije izvršene između 01. siječnja 2024. i 15. listopada 2024. ( podaci preuzeti 16. listopada 2024.)

To uključuje ne samo turiste, već i radnike na daljinu ili digitalne nomade koji iskorištavaju prekrasne lokacije Hrvatske, ističe Schaible i dodaje: "Najam smještaja za odmor su prirodan izbor za dulje boravke, i HomeToGo već zadovoljava ovu potražnju. Potičemo naše partnere da ponude sadržaje koji čine produžene boravke udobnijima. Na primjer, prostori pogodni za kućne ljubimce i brzi WiFi za nesmetan rad na daljinu. Naša neusporediva ponuda znači da gosti mogu lako pronaći svoje savršeno mjesto za putovanje, uključujući i one koji žele ostati dulje."

Ako se dobro sjećam, HomeToGo je bio prvi ili među prvima koji su počeli prikazivati "ukupnu cijenu" za boravak, bez skrivenih i dodatnih troškova prije konačnog izračuna. 

Ako je cijena glavni motiv za najam smještaja, a u početku je cijena niža kod drugih OTA-a (iako će možda na kraju biti jeftinije s HomeToGo-om), to je dosta riskantan potez. Jesu li putnici i tržište razumjeli tu pravednu politiku i pristup tj. transparentni pristup prikazivanju cijena?

"Potpuna transparentnost cijena je EU standard, i s našim korijenima u Njemačkoj, uvijek smo nastojali osigurati da naši gosti iz EU imaju potpuni pregled ukupnih troškova u našim rezultatima pretrage. Međutim, primjećujemo da očekivanja variraju ovisno o tržištu: neka tržišta žele vidjeti punu cijenu, uključujući naknade i poreze unaprijed, dok druga preferiraju prvo vidjeti osnovnu cijenu.

U SAD-u su, primjerice, putnici su navikli vidjeti osnovnu cijenu u rezultatima pretrage, s porezima, uslugama i naknadama dodanima na kraju procesa rezervacije. Zato prilagođavamo naše cjenovne strategije očekivanjima naših ključnih tržišta, neprestano testirajući različite pristupe kako bismo zadovoljili jedinstvene preference putnika diljem svijeta.

U srpnju 2023. godine, uveli smo alat za prikaz cijene "plati onoliko koliko vidiš" na svim tržištima kao dio našeg kontinuiranog testiranja. To je bilo posebno relevantno na našem američkom tržištu, gdje transparentnost cijena za naknade, usluge i poreze nije norma. Ovim lansiranjem smo bili ispred mnogih regulativa, poput nedavnih propisa u Kaliforniji. Naučili smo da je pretraga i rezervacija smještaja osobno iskustvo, te naša cjenovna strategija nastavlja evoluirati kako bismo najbolje zadovoljili preferencije naših gostiju. Kako napredujemo, naš fokus ostaje na pružanju najboljeg mogućeg iskustva za goste, osiguravajući neometano pretraživanje i proces rezervacije za sve."

/// Saša Bosanac, VRM Days: AI donosi dosta uštede u vremenu te svakako bolji management podacima

HomeToGo je udružio snage s GetYourGuide-om kako bi integrirao doživljaje za putnike, kao i s Komootom kako bi korisnicima HomeToGo-a omogućili planiranje i navigaciju biciklističkih i planinarskih ruta kao dio iskustva rezervacije smještaja. Je li to način na koji se HomeToGo razlikuje od konkurencije na tržištu? Kako se razlikovati od Googlea ili drugih tvrtki koje, iz perspektive gosta, nude "isti" proizvod?

"HomeToGo nudi najveći izbor smještaja za odmor na svijetu, ali ne stajemo samo na sjajnim mjestima za boravak. Usmjereni smo na to da cijelo putničko iskustvo bude brzo, jednostavno i zabavno. Zato se udružujemo s pouzdanim imenima kao što su Komoot, GetYourGuide, WeatherPromise i drugi kako bismo njihove usluge pružili našim putnicima kao dio procesa rezervacije.

Umjesto da sami razvijamo ove usluge, povezujemo putnike s partnerima stručnjacima koji poboljšavaju njihovo putovanje, što nas izdvaja od ostalih u industriji. Ovaj pristup nas čini agilnim i usredotočenim na našu ključnu viziju: učiniti nevjerojatne domove lako dostupnima svima.

Također nam omogućuje da ponudimo sve što putnici trebaju kako bi stvorili nezaboravne uspomene na odmor kao dio svog HomeToGo iskustva—bilo da otkrivaju savršenu planinarsku stazu, rezerviraju jedinstveni izlet ili bezbrižno s mirom zahvaljujući osiguranju od vremenskih neprilika."

New project 170
Benjamin Schaible, direktor globalnih komercijalnih partnerstava tvrtke HomeToGo

Na Vacation Rental Management Days ( VRM days ) koji se održava u Zagrebu od 21. do 22. listopada 2024., bit ćete na panelu na temu: Budućnost industrije?

Sve u industriji se vrti oko tehnologije i podataka. Od upravljanja kanalima, izravnih rezervacija, recenzija, automatiziranih AI poruka, praćenja recenzija, povezivanja svih pametnih uređaja u smještaju, dinamičnog određivanja cijena, upravljanju prihodima... Pitanje je kako napraviti iskorak ili što je sljedeća velika stvar u industriji najma? Što je budućnost industrije najma? Glavni cilj je pronaći svoju jedinstvenu priču i snažnu diferencijaciju na tržištu?

"Tržište smještaja za odmor je ogromno i još uvijek vrlo fragmentirano—što znači da postoji toliko neiskorištenog potencijala u našoj industriji. Prema podacima Google Market Trend iz 2023., do 37% gostiju prvi put boravi u smještajima za odmor. To znači da su milijuni novih putnika na tržištu i spremni za osvajanje.

Kako to postići? Odgovor je jednostavan: tehnologija. Kako Milenijalci i Generacija Z postaju dominantna demografska skupina putnika, tehnologija će igrati još veću ulogu u oblikovanju budućnosti putovanja.

Za vlasnike smještaja u najmu,  sada je vrijeme da se povežete s pravom potražnjom, tehnologijom i podacima kako biste ostali ispred konkurencije.

HomeToGo upravo to radi: našim partnerima omogućujemo pristup visoko atraktivnim domaćim i međunarodnim putnicima, s dugim razdobljima rezervacija i većim košaricama. Naši partneri također imaju koristi od naše vrhunske infrastrukture – od neometanih mobilnih iskustava do glatkog procesa plaćanja. U 2023. godini najavili smo HomeToGo_PRO, naš B2B segment osmišljen kako bi našim partnerima pružio napredna rješenja, osiguravajući da imaju sve što im je potrebno za uspjeh u sve više tehnološki vođenoj industriji—dok se usredotočuju na ono što je zaista važno: svoje goste.

Uz to, nudimo rješenja za svaku vrstu partnera u industriji smještaja za odmor. Zahvaljujući našem strateškom pristupu spajanjima i preuzimanjima te našem talentiranom timu, izgradili smo i unaprijedili alate koji odgovaraju svima—od pojedinačnih domaćina do softverskih partnera, upravitelja imovinom i drugih. To nas je u potpunosti integriralo na tržištu smještaja za odmor, omogućujući nam stvaranje pravih rješenja i za partnere i za putnike. To je jedna od stvari koja nas izdvaja od drugih u industriji."

Utjecaj umjetne inteligencije (AI) na industriju je ogroman. Tek smo na početku razvoja i samo će se utjecaj AI povećavati u budućnosti. Kako je HomeToGo implementirao AI i koji su budući planovi? 

"Ponosni smo što smo lider u implementaciji AI u industriji najma smještaja, lansirajući prvi AI planer putovanja u ovom segmentu u svibnju 2023.: AI Mode. AI Mode djeluje kao planer putovanja, nudeći personalizirane preporuke za najam i destinacije kroz jednostavno, razgovorno sučelje—poput razgovora s prijateljem koji zna sve najbolje lokacije.

Od tada, proširili smo naš AI portfelj s AI Sunny, putničkim asistentom koji pruža trenutačnu podršku gostima. AI Sunny je već smanjio potrebu za ljudskom intervencijom u slučajevima korisničke podrške za 40%, dok je održao visoku razinu kvalitete usluge.

Također smo uveli AI alate koji omogućuju našim partnerima da postignu najbolje rezultate dok putnicima pomažu donositi brze i informirane odluke o rezervacijama. Na primjer, HomeToGo Smart AI Recenzije i Smart AI Sažeci ponuda koriste AI za isticanje ključnih detalja smještaja, prezentirajući ih putnicima na jasan i sažet način. Partneri dobivaju prikaz svojih najboljih značajki, a putnici brzo pronalaze ono što im je najvažnije bez potrebe za dugim pretragama.

Screenshot 2024 10 21 at 17
Na HomeToGo je izlistano preko 280.000 smještajnih objekata u Hrvatskoj

Osim toga, koristimo AI za uljepšavanje slika, obradu prirodnog jezika i još mnogo toga kako bismo istaknuli popise naših partnera. Najbolji dio? Ta AI rješenja su besprijekorno integrirana u našu platformu, poboljšavajući iskustvo bez prekida. Zapravo, putnici možda ni ne shvaćaju da komuniciraju s AI-om jer je on tako prirodno utkan u samu srž naše platforme.

Sljedeći korak u našem planu je razvoj AI putničkog asistenta koji pokriva cijelo putovanje: Super AI Sunny. Ova revolucionarna značajka, Super AI Sunny, nadilazit će pretragu i rezervaciju te unaprijediti cijelo putničko iskustvo. Zamislite personalizirane popise za pakiranje, odabrane lokalne preporuke i još mnogo toga!""

I za kraj, u kojem smjeru ide HomeToGo u budućnosti? Jesu li u planu nove akvizicije, specijalizacija u jednom segmentu kao dodatna vrijednost?

HomeToGo je osnovan kao metatražilica 2014. godine, i tijekom proteklog desetljeća iskusili smo nevjerojatan rast, uključujući naš IPO 2021. godine. Danas smo evoluirali u SaaS-platformu s dvostrukim fokusom: naš B2C Marketplace i HomeToGo_PRO, naš B2B segment. HomeToGo_PRO nudi inovativne softverske i uslužne rješenja, uključujući pretplate, s posebnim fokusom na SaaS za ponudu smještaja za odmor.

Gledajući naprijed, također predviđamo da će umjetna inteligencija (AI) nastaviti biti pokretač transformacija u našoj industriji, postajući ključni alat u planiranju putovanja. AI ima neograničen potencijal, a igrači na tržištu smještaja za odmor koji brzo mogu testirati, učiti i pokretati rješenja temeljena na AI-u za svoje goste i partnere bit će u prednosti.

Ovo je pristup HomeToGo-a: sve se vrti oko toga da budemo korak ispred potreba putnika i gradimo rješenja koja će putničko iskustvo učiniti još boljim u budućnosti. To je način kako se istaknuti." zaključio je Schaible, direktor globalnih komercijalnih partnerstava tvrtke HomeToGo

/// read the interview in English

452049119 122106805010401907 6987377009247226286 n

Vacation Rental Management Days namijenjen je prvenstveno agencijama i profesionalcima koji se bave posredovanjem u najmu privatnog smještaja.

Lokacija: Zagreb, Mozaik Event Centru

Kadfa: 21. i 22. listopada 2024.

Program: Cijeli dvodnevni program detaljnije pogledajte na web stranici VRM Days.

 

Autor:  Goran Rihelj

21. listopada 2024.