pravilnik o zaštiti turista

U izradi je Međunarodni pravilnik o zaštiti turista u izvanrednim situacijama

Svjetska turistička organizacija (UNWTO) priprema Pravilnik o zaštiti turista, a više od 100 zemalja, zajedno s međunarodnim organizacijama i vodećim poslovnim grupama složilo se usvojiti usklađene standarde za pomoć...

Svjetska turistička organizacija (UNWTO) priprema Pravilnik o zaštiti turista, a više od 100 zemalja, zajedno s međunarodnim organizacijama i vodećim poslovnim grupama složilo se usvojiti usklađene standarde za pomoć turistima zatečenim u izvanrednim situacijama.

Odbor za izradu međunarodnog kodeksa, odnosno pravilnika za zaštitu turista usuglasio se s tekstom prva dva poglavlja Kodeksa, koji sadrži sedam ključnih načela za pravni zakonik usmjeren na vraćanje povjerenja u međunarodna putovanja nakon pandemije COVID-19.

Odbor za izradu međunarodnog kodeksa

Važnost usklađivanja protokola, ravnoteže, koordinacije, suradnje i pristupačnosti neki od sedam temeljnih načela o kojima se složio Odbor zadužen za unapređivanje kodeksa “Pomoć međunarodnim turistima u izvanrednim situacijama”. Svjetska turistička organizacija pružit će smjernice zemljama širom svijeta o tome kako pomoći turistima pogođenim hitnim situacijama.

Odbor se također složio oko niza preporuka koje se odnose na pružanje informacija, pomoći i, ako je potrebno, repatrijacije turistima pogođenim izvanrednim situacijama. Očekuje se kako će ovaj postupak savjetovanja iznjedriti međunarodno priznati Pravilnik o zaštiti turista prije kraja ove godine.

“Turizam možemo ponovno pokrenuti samo ako vratimo povjerenje u putovanja. Ljudi se žele osjećati sigurno kada putuju, a Kodeks o zaštiti turista, na temelju suradnje globalnog turističkog sektora i vlada, to će pružiti” – rekao je Glavni tajnik UNWTO-a Zurab Pololikashvili.

Uz predstavnike više od 100 zemalja, Odbor računa na sudjelovanje Europske komisije i nekoliko sestrinskih UN-ovih agencija i međunarodnih tijela. Među njima su Konferencija Ujedinjenih naroda o trgovini i razvoju (UNCTAD), Međunarodna organizaciju civilnog zrakoplovstva (ICAO) i Međunarodnu organizaciju za standardizaciju (ISO). Dionici privatnog sektora uključuju Međunarodno udruženje zračnog prometa (IATA), Međunarodni forum zagovornika putovanja i turizma (IFTTA), Europska udruženja putničkih agenata i turoperatora (ECTAA), krovno udruženje za hotele, restorane i kafiće u Europi HOTREC, Expedia i Allianz Group.

Rezultati razmatranja Odbora za izradu međunarodnog kodeksa objavit će se na privremenoj osnovi, jer unapređuje minimalne standarde zaštite potrošača u turizmu na međunarodnoj razini kako bi pružio smjernice zemljama za oporavak i ponovno pokretanje turizma.

Naslovna fotografija: Gerald Friedrich/ Pixabay

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN