Održana koordinacija direktora turističkih zajednica Primorsko-goranske županije

Turistička zajednica Kvarnera jučer je u Kastvu okupila direktore turističkih zajednica i ureda s područja Primorsko-goranske županije. Uz osvrt na turističke aktualnosti i razgovor o realizaciji ljetnih manifestacija koje...

Turistička zajednica Kvarnera jučer je u Kastvu okupila direktore turističkih zajednica i ureda s područja Primorsko-goranske županije.

Uz osvrt na turističke aktualnosti i razgovor o realizaciji ljetnih manifestacija koje teku po planu i bilježe veliku posjećenost, bilo je riječi i o turističkim rezultatima po destinacijama.

Koordinacija direktora turističkih zajednica zadovoljna je rezultatima koji su u najvećoj mjeri u razini ili nešto slabiji od  prošlogodišnjih, a kada se usporede s prethodnih nekoliko godina, Kvarner ostaje kao destinacija koja goste privlači, prije svega, kvalitetom i turističke ponude i turističkog smještaja“, rekla je direktorica Peršić Živadinov.

Jedna od tema susreta bile su i boravišne pristojbe koje su ostale na razini prošlogodišnjih. No, dogovor je da će se za ubuduće razmotriti eventualne izmjene, ovisno o projektima koji se predlažu za financiranje iz boravišne pristojbe.

Nakon što je u pet godina, od 2014. do 2018. kvarnerski turizam ostvarivao stalan rast, što je u tom razdoblju rezultiralo s 30% više noćenja, u prvih sedam mjeseci 2019. rezultat u noćenjima je za 1% slabiji nego prošle godine, a pritom su dolasci ostali na razini 2018. s ukupnim brojem od 1.719.000 turista koji su posjetili ovu regiju.

U razdoblju od siječnja do srpnja najsnažniji rast dolazaka i noćenja turista, i to od 8% u dolascima i čak 18% u noćenjima, imalo je Riječko područje, a na drugom mjestu nalazi se Opatijska rivijera, s povećanjem dolazaka i noćenja od 1% u odnosu na lanjsku godinu. Otok Krk je s 523.000 dolazaka na razini prošlogodišnjih rezultata.

Ovogodišnji srpanj je u odnosu na prošlogodišnji slabiji za 3% u dolascima i 2% u noćenjima.  

Cijeli izvještaj nalazi se u prilogu

Privatni smještaj s 5* od siječnja do srpnja bilježi porast od 37%, a u srpnju od 35%. Kampovi najviše kategorije su u prvih 7 mjeseci ostvarili porast od 21%, odnosno 18% u srpnju. Hoteli u prvih 7 mjeseci u 5* imaju 5% više noćenja. 

Pad prometa dogodio se prvenstveno u smještaju niže kategorije

U prvih 7 mjeseci 2019. u odnosu na isto razdoblje 2018. u smještaju s 3* je ostvareno 4% manje noćenja, a 2* imaju pad noćenja od 12%. 

To dokazuje da se isplati ulagati u kvalitetu“, naglasila je Peršić Živadinov te u prilog tome pojasnila da brendirani Kvarner family objekti na Kvarneru ostvaruju čak 31% bolju i dužu popunjenost u odnosu na druge objekte u domaćinstvu. 

Kvarner mi nikad nismo profilirali kao destinaciju za masovni turizam, niti smatramo da je to put kojim Kvarner treba ići. Ulagati u kvalitetu, u proizvode te stvarati motive dolazaka kako bi u budućnosti imali idealan broj gostiju, a da opet ne narušimo cijelokupne mogućnosti prihvata destinacije – to je održivi razoj turizma“, zaključila je Peršić Živadinov. 

Također Perišić Živadinov osvrnula se na daljnji razvoj marketing brendova u okviru čega se pored postojećih Kvarner Outdoor, Kvarner Gourmet&Food te Kvarner Health&Wellbeing razvijaju i novi brendovi poput Kvarner Culture i Kvarner Maritime Heritage te Griffon Friendly brend.

PRILOG: Informacije o tijekuturističke sezone SIJEČANJ – SRPANJ 2019.

Izvor / foto: Primorsko-goranska županija; Turistička zajednica grada Kastva

Vijesti: