Završna konferencija projekta Integra Lika, integralnog gospodarskog razvoja Like i Primorja održana je na istom mjestu gdje je i prije pet godina ovaj uspješni projekt započeo, na Plitvičkim jezerima.
Zbog epidemioloških razloga nije upriličena klasična konferencija, ali su predstavljeni rezultati koji pokazuju kako se može ostvariti i ono za što se vjerovalo da je nemoguće u Lici kao najrjeđe naseljenom području Republike Hrvatske.
Projekt INTEGRA LIKA 2020 petogodišnji je projekt osmišljen u LAG-u Lika 2015. godine na kojem su od samih početaka radili Tomislav Kovačević, kao tadašnji voditelj LAG-a, Danijel Tušak, privatni poduzetnik i još uvijek aktualni predsjednik LAG-a Lika te Petra Aničić i Ivana Starčević kao voditeljice projekata LAG-a.
Glavni cilj projekta bio je brendiranje destinacije Lika kao destinacije zaštićenih područja i gastro-destinacije.
Poznato je kako cijela Lika, zajedno s morskom stranom Velebita predstavlja fascinantnu prirodnu cjelinu te da se na tom području nalaze tri nacionalna parka, park prirode, pećinski park, park biosfere te niz drugih prirodnih fenomena s bogatom bioraznolikošću. Gotovo 60% ovog područja nalazi se u europskoj ekološkoj mreži NATURA 2000 što doprinosi tezi o besprijekornoj čistoći i prirodnoj ljepoti ovog podneblja.
Nadalje, hrana koja se u ovakvom podneblju proizvodi ima izniman okus a kako bi se stvorila prepoznatljivost, osmišljen je destinacijski certifikat kvalitete pod nazivom Lika Quality. Trenutno je u ovom sustavu 160 proizvoda koji se proizvode kod 59 OPG-ova.
Brend Lika Quality nadišao je granice Lika destinacije te je ove proizvode moguće pronaći u trgovinama diljem Hrvatske. Ovaj jedinstveni sustav certificiranja i brendiranja prepoznat je i u drugim destinacijama koje i same pokreću vlastite certifikate. Među Lika Quality proizvodima posebno se ističu mliječni proizvodi, posebice Lički škripavac, koji je, zahvaljujući upravo ovom projektu već na putu dobivanja EU zaštite zemljopisnog podrijetla. Tu su i ličke rakije od voća, med, razni džemovi kao i mesni proizvodi od koji posebno ističemo meso od buše, lokalnog goveda. Osim prehrambenih proizvoda u sustavu Lika Quality nalaze se i brojni suveniri među kojima se ponosno ističe Lička kapa.
Kako bi cijeli ciklus bio zaokružen, u sklopu projekta INTEGRA LIKA 2020 osnovana je i Poljoprivredna zadruga Lika coop koja okuplja lokalne proizvođače i njihove proizvode plasira na tržište.
Inače, destinacija Lika obuhvaća šire zemljopisno područje od postojećih administrativnih granica Like, naime, osim Ličko-senjske županije, destinacija obuhvaća i dijelove Zadarske te Karlovačke županije, što je još jedna pozitivan primjer razvoja kroz brendiranje regije.
Poslovi brendiranja destinacije povjereni su lokalnom turističkom klasteru pod nazivom Klaster Lika destination koji po suvremenim načelima destinacijske menadžment organizacije provodi ovaj zahtijevan, ali odlično prihvaćen projekt. Upravo zahvaljujući njima, destinacija Lika ove godine dobila je svjetsku nagradu te je uvrštena u TOP 100 GLOBAL SUSTAINABLE DESTINATION.
Osim s gore navedenim aktivnostima, u sklopu projekta je implementiran projekt zajedničke ulaznice za osam atrakcija destinacije Like, otvoreno je zajedničko prodajno mjesto Lika Quality proizvoda, pokrenut je projekt integralnog upravljanja kvalitetom – IQM Destination Lika, kao i još mnogo toga.
“Destinacija Lika pozicionirana je na svjetskoj turističkoj karti, a svoju krunu priznanja ostvarila je na svjetskoj razini. Radosno je vidjeti kako se u pasivnom kraju kao što je Lika može uspješno provesti dugoročni strateški projekt. Bitno je znanje pretvoriti u viziju te je provesti na adekvatan način koji generira uspješne rezultate. Za uspješnost je zaslužno i umreženo djelovanje što je projekt INTEGRA LIKA 2020 itekako dokazao” ističu iz LAG-a Lika.
Kao i svaki projekt, INTEGRA LIKA 2020 doživjela je svoj završetak. Iskreno se nadam kako je to samo kraj jednog projekta, te kako će ekipa iz cijelog projekta nastaviti s razvojem cijele platforme i destinacije Like.
Jer radi o najboljem projektu u Hrvatskoj, a koji bi trebao biti case study za sve naše turističke regije, te samim time zaslužuje puno veću podršku i pozornost turističkih institucija.
Što nam vizionari Like novo spremaju, vidjet ćemo uskoro, a iskrneo se nadam