Ugo Toić: Kako zaštititi proizvode na EU razini, i ono važnije, kako da budu tržišno prepoznati

Često pišem kako je važno zaštiti naše autohtone proizvode na europskom tržištu, a tome služe oznake izvrsnosti i zemljopisnog podrijetla na razini EU. Markice koje štite autohtonost proizvoda kao...

Često pišem kako je važno zaštiti naše autohtone proizvode na europskom tržištu, a tome služe oznake izvrsnosti i zemljopisnog podrijetla na razini EU.

Markice koje štite autohtonost proizvoda kao i lokalnu ekonomiju, no cijeli posao ne staje dobivanjem oznake. Dapače, pravi posao tek tada počinje. Imperativ je da ti proizvodi imaju tržišnu vrijednost i prepoznatljivost, a za proizvođače dodanu vrijednost, bolju cijenu, konkurentnost. Također, ako znamo kako je autentičnost sama baza ili esencija turizma, onda su naši autentični i zaštićeni proizvodi naša velika turistička vrijednost.

Republika Hrvatska sada ima 29 poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda čiji je naziv registriran u Europskoj uniji kao zaštićena oznaka izvornosti ili zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla, a to su: Krčki pršut, Ekstra djevičansko maslinovo ulje Cres, Neretvanska mandarina, Ogulinsko kiselo zelje / Ogulinski kiseli kupus, Baranjski kulen, Lički krumpir, Istarski pršut / Istrski pršut, Drniški pršut, Dalmatinski pršut, Poljički soparnik / Poljički zeljanik / Poljički uljenjak, Zagorski puran, Krčko maslinovo ulje, Korčulansko maslinovo ulje, Paška janjetina, Šoltansko maslinovo ulje, Varaždinsko zelje, Slavonski kulen / Slavonski kulin, Međimursko meso ‘z tiblice, Slavonski med, Lička janjetina, Istra, Paška sol, Zagorski mlinci, Paški sir, Bjelovarski kvargl, Brački varenik, Varaždinski klipič, Malostonska kamenica i Rudarska greblica.

Upravo na to sam se referirao prije više godina u članku dolje, a upravo je to i glavna tema glasno razmišljanja i podcasta Homo Turisticus, u kojem sam imao čast ugostiti – Ugo Toić, direktora Otočne razvojne agencije ( ORTA ) iz Cresa. Coić je kroz svoju karijeru bio aktivno uključen u proces zaštite poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda na razini EU, brendiranju istih, povezivanju poljoprivrede i turizma te održivom razvoju turizma.

/ / / ZAŠTITILI SMO PROIZVODE NA RAZINI EU, ŠTO DALJE?

Razgovarali smo o koracima kako zaštiti proizvod, kako da isti bude tržišno pozicioniran, što je 0 km koncept, kako spojiti turizam i poljoprivredu, kako to sve brendirati i razne druge teme.

Dame i gospodo, upoznajte novog gosta podcasta Homo Turisticus i njegovo glasno razmišljanje

EP.03 / Ugo Toić – Kako zaštititi proizvode na razini EU, i ono važnije, kako da budu tržišno prepoznati

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN