UGP: Mnogim poduzećima Vlada je obećavala sredstva i otvorene kreditne linije, ali ostali su prepušteni sami sebi

Vlada Republike Hrvatske jučer je objavila kako je odobrila državnu potporu od 88,5 milijuna kuna za Croatia Airlines. Naime, radi se o sredstvima koja će se isplatiti zbog  štete...

Vlada Republike Hrvatske jučer je objavila kako je odobrila državnu potporu od 88,5 milijuna kuna za Croatia Airlines.

Naime, radi se o sredstvima koja će se isplatiti zbog  štete koja je uzrokovana pandemijom COVID-19. Iz Vlade su naveli kako je domaći avioprijevoznik zbog pandemije suočen s padom prometa od 65 do 90 posto.

Međutim, u Udruzi Glas poduzetnika ističu kako je na mnogim primjerima pad prometa bio značajan, a Vlada nije učinila ništa. “Mnogim poduzećima Vlada je mjesecima obećavala sredstva i otvorene kreditne linije, ali ostali su prepušteni sami sebi” naglašavaju iz Udruge Glas Poduzetnika.

Kao primjer navode, sektor prijevoza koji je jednako pogođen, ako ne i više od Croatia Airlinesa, a kako ističu iz UGp-a, Vlada i resorno ministarstvo su se oglušili na sve pokušaje dijaloga i suradnje.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture jučer je istaknulo da je potpora utvrđena u komunikaciji s Europskom komisijom te da je novac osiguran u rebalansu proračuna. “Bespovratna sredstva iz Europske komisije mjesecima su se obećavala prijevoznicima, kao i otvorene kreditne linije. Međutim, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nije održalo svoja obećanja, a prijevoznici do sredstava nužnih za opstanak nisu mogli doći” navode iz UGP-a.

U udruzi Glas poduzetnika podržavaju potez Vlade da pomogne Croatia Airlinesu, iako je nacionalni avioprijevoznik poznati gubitaš, te kako se već godinama pokušava naći kvalitetno rješenje za aviokompaniju koja gotovo uvijek posluje u gubitku i u koju se ulažu značajna sredstva poreznih obveznika.

Tragično je gledati odnos države prema poduzetništvu. Dok se za zdravo tkivo gospodarstva, koje je do pandemije stvaralo isključivo dodanu vrijednost, ne može pronaći dvjestotinjak milijuna kuna za premostiti kamate na leasinge, u kroničnog gubitaša CA se ulažu ovako velika sredstva. Ističem da ona opet neće biti dostatna za oporavak nacionalne aviokompanije” rekao je Marko Slišković, koordinator Odbora za prijevoz UGP-a.

Privatni sektor se u Hrvatskoj ignorira i blokira im se pristup sredstvima te kreditnim linijama

– Udruga Glas poduzetnika

Kako navode iz UGP-a, problem je u tome što Vlada i resorno ministarstvo odlučno ignoriraju probleme poduzetnika koji nisu gubitaši te koji žele pomoć u ovom teškom razdoblju kako bi nastavili poslovati i kako bi zadržali radna mjesta.

Nismo protiv pomoći Croatia Airlinesu, ali na isti način treba pomoći svima. Po čemu je državni gubitaš bolji ili vrjedniji od tvrtki koje su do jučer bile perjanica hrvatskog gospodarstva? Do kada ćemo doživljavati ovakve podjele i je li konačno vrijeme da se prestane s tim? U Odboru za prijevoz UGP-a imamo sinergiju najrespektabilnijih prijevozničkih udruga i inicijativa u Hrvatskoj i nadamo se da nećemo doći u situaciju u kojoj ćemo vlastitim sredstvima rada morati pokazati kolika je naša snaga.“ zaključio je Slišković.

Foto: UGP

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN