UNWTO očekuje brži oporavak domaćeg turizma od međunarodnih putovanja

Kako se ograničenja putovanja počinju ublažavati na globalnoj razini, odredišta širom svijeta usredotočuju se na rastući domaći turizam, a mnogi nude poticaje koko bi potaknuli ljude na istraživanje vlastite...

Kako se ograničenja putovanja počinju ublažavati na globalnoj razini, odredišta širom svijeta usredotočuju se na rastući domaći turizam, a mnogi nude poticaje koko bi potaknuli ljude na istraživanje vlastite zemlje. Prema očekivanjima Svjetske turističke organizacije (UNWTO), domaći turizam će se oporaviti brže od međunarodnih putovanja, što je prilika da se, kako razvijene, tako i zemlje u razvoju oporave od socijalnih i ekonomskih utjecaja pandemije COVID-19.

Prepoznavši važnost domaćeg turizma, specijalizirana agencija Ujedinjenih naroda objavila je Treće po redu informacijske bilješke za turizam pod nazivom “Razumijevanje domaćeg turizma i iskorištavanje njegovih mogućnosti”. Naime, podaci UNWTO-a pokazuju kako je u 2018. godini bilo ostvareno oko 9 milijardi domaćih turističkih putovanja širom svijeta što je šest puta više od međunarodnih dolazaka turista (1,4 milijarde u 2018.). Publikacija identificira načine na koje destinacije širom svijeta poduzimaju proaktivne korake za rast domaćeg turizma, od nuđenja bonus odmora za radnike do pružanja bonova i drugih poticaja ljudima koji putuju u vlastite zemlje.

Domaći turizam za poticanje oporavka

Prema riječima Glavnog tajnika UNWTO-a Zuraba Pololikashvilija UNWTO očekuje brži oporavak domaćeg turizma od međunarodnih putovanja, a s obzirom na veličinu domaćeg turizma, ovo će pomoći mnogim odredištima da se oporave od ekonomskih utjecaja pandemije, dok će istovremeno zaštititi radna mjesta, sredstva za život i omogućiti povratak socijalnih pogodnosti koje nudi ponuda turizma.

Izvještaj također pokazuje kako u većini odredišta domaći turizam ostvaruje veće prihode od međunarodnog. U zemljama OECD-a (Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj) domaći turizam čini 75% ukupnih turističkih izdataka, dok je u Europskoj uniji potrošnja domaćeg turizma 1,8 puta veća od potrošnje stranog. Globalno gledano, najveća domaća turistička tržišta u smislu izdataka su Sjedinjene Države s gotovo 1 bilijun američkih dolara, Njemačka s 249 milijardi američkih dolara, Japan 201 milijarda američkih dolara, Ujedinjeno Kraljevstvo sa 154 milijarde američkih dolara i Meksiko sa 139 milijardi američkih dolara .

Inicijative za jačanje domaćeg turizma

S obzirom na vrijednost domaćeg turizma i trenutne trendove, sve veći broj zemalja poduzima korake za rast svojih tržišta, izvještava UNWTO. Ova nova bilješka pruža studije slučaja inicijativa dizajniranih za poticanje domaće potražnje. Uključuje inicijative usmjerene na marketing i promociju, kao i financijske poticaje. Primjeri zemalja koje poduzimaju ciljane korake za povećanje broja domaćih turista uključuju:

  • U Italiji inicijativa Bonus Vacanze nudi obiteljima s prihodima do 40.000 €, doprinos do 500 € koje će potrošiti u smještaju za domaći turizam.
  • Malezija je za izdatke povezane s domaćim turizmom dodijelila bonove za popust na putovanja u iznosu od 113 milijuna američkih dolara, kao i porezne olakšice u iznosu do 227 američkih dolara.
  • Kostarika je sve praznike 2020. i 2021. preselila na ponedjeljak kako bi Kostarikanci uživali u dugim vikendima i kako bi na putovanjima u zemljii produžili svoj boravak.
  • Francuska je pokrenula kampanju #CetÉtéJeVisiteLaFrance (“Ovog ljeta posjetite Francusku”) ističući raznolikost odredišta u cijeloj zemlji.
  • Argentina je najavila stvaranje znanstvene ustanove za domaći turizam kako bi se dobili bolji profil argentinskih turista.
  • Tajland će subvencionirati 5 milijuna noćenja hotelskog smještaja po 40% uobičajenih cijena soba do pet noćenja.

Izvor: UNWTO
Foto: Facebook UNWTO

Povezane vijesti: