Utjecaj konsolidacije hotelske industrije od globalnog ka lokalnom

Hrvatska je u turizmu, osim po stopama rasta turističkog prometa, po još jednom trendu postala dio globalne ekonomije, o procesu konsolidacije. Hrvatski hotelski sektor visoko je konsolidiran, čak tri...

Hrvatska je u turizmu, osim po stopama rasta turističkog prometa, po još jednom trendu postala dio globalne ekonomije, o procesu konsolidacije. Hrvatski hotelski sektor visoko je konsolidiran, čak tri grupacije – Valamar Riviera, Lukšić grupa i Maistra upravljaju s gotovo polovicom ukupnih kapaciteta hotela, turističkih naselja i kampova.

Ocjena je to senior partnerice u konzultantskoj kući Horwath HTL Hrvatska i dugogodišnje analitičarke hotelskog sektora u Hrvatskoj Sanje Čižmar, koja ističe kako se na globalnom planu događaju istovjetni procesi sa spajanjem dvije vodećih svjetskih hotelskih kompanija, Marriot Internationala preuzima Starwood Hotels & Resort, čime je zaključeno vrijednosno najveće spajanje u hotelskoj industriji ikad.

Kako navodi Sanja Čizmar konkretni primjeri konsolidacijskih procesa u Hrvatskoj su akvizicija Lukšić grupa koja je kupila Jadranske luksuzne hotele, preuzimanje Hotela Cavtat od strane Liburnia Riviera Hoteli kao i preuzimanje Hilton Imperial Dubrovnik od strane Maistre, a Valamar Riviera integrirala je svoje vlasničke i menadžment kompanije te najavila zanimanje za nove.

Izvor: Horwath HTL Hrvatska

Izvor: Horwath HTL Hrvatska

U izvještaju Sanje Čižmar ističe kako se kao razlog ulaska velikih igrača u proces preuzimanja u Hrvatskoj ne smije zanemariti niti globalizacija koja kuca i na naša vrata, a čija je osnovna zakonitost – jedi ili ćeš biti pojeden.

„ Konsolidacija na hrvatskom i regionalnom hotelskom tržištu je uvjetovana prije svega „zabijanjem zastavica“ na određene atraktivne geo pozicije jer lokacija je u turizmu ključ uspjeha. Cilj konsolidacije je svakako povećavanje tržišnog udjela preuzimača“  – Dr.sc. Sanja Čižmar, Horwath HTL Hrvatska

Kada gledamo kroz lokalnu prizmu konsolidacije hotelske industrije onda je logično za očekivati da vlasnici nakon preuzimanja resurse trebaju usmjeriti u proces brendiranja portfelja koji se temelji na diverzifikaciji, a ne isključivo na strategiji niskog troška jer ona u kratkom roku donosi rezultate, ali potencijalno na dugi rok dovodi do gubitka lojalnosti gostiju ukoliko racionalizacija troškova ostvari negativan utjecaj na razinu kvalitete. Jedan od najbitnijih izazova nakon spajanja, ističe Sanja Čižmar je u ujednačavanju korporativnih kultura, što je u turizmu i hotelijerstvu od ključnog faktora.

U budućnosti, bar što se tiče Hrvatske i regije, očekuje se da će se konsolidacija u sektoru hotelijerstva nastaviti, ali će na srednji rok i dalje prevladavati lokalni i regionalni igrači jer oni lakše otklanjaju prepreke u lokalnom okruženju, zaključuje Sanja Čižmar.

Više o globalnom spajanju Marriotta – Starwooda može pročitati u cjelovitom izvještaju, kao i širi pogled na utjecaj konsolidacije u hotelskoj industriji.

Iskreno preporučamo da pročitate cjeloviti izvještaj Sanje Čižmar iz Horwath HTL Hrvatske kako bi dobili dublji uvid o konsolidacijama u hotelskoj industriji, kao i globalnom utjecaju koji će imati spajanje Marriota i Starwooda.

Cijeli izvještaj pročitajte na Konsolidacija hotelske industrije: od globalizacije ka lokalnom

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN