Važnost šireg konteksta i pričanja priča u turizmu

Znate za tradicionalnu Trku na prstenac u Barbanu? Ona neka trka na konjima gdje jahači moraju pogoditi neki krug. Na prvu ništa posebno, rekli bi neki? Ili ipak ima...

Znate za tradicionalnu Trku na prstenac u Barbanu? Ona neka trka na konjima gdje jahači moraju pogoditi neki krug. Na prvu ništa posebno, rekli bi neki? Ili ipak ima nešto dublje u cijeloj priči?

No, kada tome dodamo tradiciju, priču i storytelling, koji bi svaki turist Istre, a pogotovo posjetitelj utrke morao znati, onda je to već druga priča. Tu je moć storytellinga i važnost pričanja priča, koje daju smisao, vrijednost, poštovanje svakoj tradiciji. No, ako mi ne . tu priču te ne pružimo te informacije onda ne možemo očekivati niti da nas drugi razumiju, cijene i poštuju. Ljudi često ne znaju širi kontekst i dubinu priče ili tradicije. Imamo zašto se ponositi i zato se moramo pobrinuti da istu i ispričamo.

Upoznajte Trku na prstenac / 150 metara u manje od 12 sekundi

Sada već Trka na prstenac predstavlja neku novu vrijednost, emocije i priču, zar ne? Video jasno prikazuje važnosti šireg konteksta i pričanja priča u turizmu. Osobno nisam znao cijelu priču, no sada znam.

I zato je priča ili video “30 sekundi” u produkciji Level52 izuzetno važan u cijelom turističkom mozaiku. Mi smo glavni naratori i mi moramo dati sve od sebe da objasnimo važnost naše tradicije i u konačnici manifestacije kako bi ona imala na većoj važnosti. Nisu drugi krivi, ako im mi sami ne ispričamo priču. To je prvi preduvjet.

Inače, Trka na prstenac je pučko konjaničko natjecanje pokrenuto 1976. u Barbanu, a trka je postala zaštitnim znakom Barbana i jedna od TOP i must see manifestacija u Istri. Upravo u čast i s ciljem dodatne promocije trke, u Barbanu je prošle godine otvoren prvi barbanski Centar za posjetitelje posvećen Trci na prstenac, ali i barbanskoj tradiciji, folkloru, načinu života.

U Centar se ulazi kroz tunel koji vodi prema prstencu. Uz posebne svjetlosne efekte i zvukove topota konja u kasu te zvuk koplja kada pogodi prstenac. Zatim put vodi posjetitelja u prostoriju gdje je na postolju u sredini izložena Diminićeva skulptura ptice prstenca, a uokolo nje postavljena su koplja konjanika. Dolazi se zatim do kružne prostorije gdje će se projicirati video u krugu – 360 stupnjeva. I na koncu krug završava s dvoranom u kojoj će se naknadno instalirati 3 D animacija. Posjetitelji opremljeni kopljem (joystickom) i naočalama za virtualnu stvarnost, mogu se okušati u Trci na prstenac, proživljavajući u autentičnom ambijentu i uz autentične zvukove napetost pred trku. Odličan sales point da posjetitelj dođe i doživi pravu utrku.

Spoj povijesti i tradicije koji je interpretiran kroz nove tehnologije. Nove tehnologije kao i AR ili VR su samo novi alati/medij za pričanje priča, dapače, prigrlite ih.

Kao i recimo, i Vinkovačke jeseni. Smotra folklora, možda ne baš zanimljivo mnogima na prvu, ali…

Vinkovačke jeseni uspješno već 55. godinu ponosno čuvaju i njeguju hrvatsku tradicijsku kulturu i baštinu. Vinkovačke jeseni su pozornica izvornog tradicijskog hrvatskog folklora, a na kojoj nastupa oko 8000 sudionika – čuvara svoje tradicije i kulture.

No, ono što je činjenica, niti jedna fotografija ili video, ne može zamijeniti pravi doživljaj. A upravo doživljaji, emocije i priče su sama esencija turizma. Zato ljudi i putuju, kako bi upoznali i doživjeli novi način i kulturu življenja. Cijeli marketing i promocija se svodi na jednu stvar – da posjetitelji dođu i uživo dožive manifestaciju. I zato je važno komunicirati tijekom cijele godine, a ne samo objaviti jedan plakat.

Kao što možete vidjeti na ova dva primjera – narativ i priča su izuzetno važni – jer daju smisao. Ovo je još jedan dokaz i važnosti snimanja ovakvih promotivnih filmova, kao i angažiranja profesionalnih produkcijskih tvrtki. Mi smo naratori i moramo se pobrinuti da ispričamo našu priču, svim trenutnim i budućim posjetiteljima.

Često organizatori manifestacija ne shvaćaju važnost kvalitetnih foto/video materijala kako prije , tijekom i nakon održavanja manifestacija kao i komunikacije. Dapače, ako manifestacije traje više dana, bilo bi dobro imati kratke video priče kao resume prošlog dana ili teasere. Jer kada manifestacija traje, tada je prilika snimiti sve priče u trenutnom ambijentu i sakupiti sirov materijal s kojim se onda kasnije tijekom godine možete igrati. Kada manifestacija prođe, onda je kasno.

Svi ti materijali su također podloga koji se koriste za komunikaciju tijekom cijele godine, što većina manifestacija ne radi, nego komunicira najčešće mjesec dana prije početka manifestacije.

Poštujmo našu tradiciju, identitet te način i kulturu življenja, jer ako mi sami ne poštujmo sami sebe, neće san poštivati niti drugi. Pričajmo priča, naše autentične priče.

Naslovna fotografija: FB Trka na prstenac

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN