Veliko istraživanje Airbnb-a daje nam naslutiti kako će izgledati putovanje u ovoj godini

Airbnb objavio je veliko istraživanje o budućim putovanjima, naravno kada se stvore uvjeti za pokretanje turizma. Iako je istraživanje rađeno za američko tržište, sigurno kako možemo izvući i vidjeti...

Airbnb objavio je veliko istraživanje o budućim putovanjima, naravno kada se stvore uvjeti za pokretanje turizma. Iako je istraživanje rađeno za američko tržište, sigurno kako možemo izvući i vidjeti neke trenutne trendove i potražnju putnika, a koji mogu dati određeni okvir budućih globalnih putovanja ove godine.

Ponovno povezivanje glavni je motiv za putovanje, a istodobno ponovno povezivanje i putovanje vodeći su motiv za cijepljenje. Pandemija je dovela do toga da se većina Amerikanaca osjeća manje povezanima s onima s kojima nisu živjeli. Tako se 53% ispitanika osjeća manje povezanima sa svojom širem obitelji; 53% osjeća se manje povezano sa svojim prijateljima; 56% osjeća se manje povezano sa svojom lokalnom zajednicom; a otprilike tri od pet osjećaju se manje povezanima sa svojim kolegama Amerikancima (58%) i ostatkom svijeta (59%).

Većina ljudi spremna je ponovno putovati: 54% kaže da su ili već rezervirali putovanje, trenutno planiraju putovati ili očekuju putovanje 2021. Većina ljudi mlađih od 50 godina (uključujući 57% starijih od 18 do 29 godina i 60% od 30 do 49 godina) prijavljuju da već rezerviraju, planiraju ili očekuju putovanje 2021. godine, u usporedbi s 45% od tih u dobi od 50+. Dakle, prvenstveno putnici žele putovati kako bi se povezali s obitelji i prijateljima.

Putovanja kojima se Amerikanci raduju nakon pandemije uvelike se razlikuju od vrsta putovanja koja su radili prije pandemije. Daju prednost osobnijim, smislenijim putovanjima usredotočenim na obitelj, prijatelje i boravak u blizini, dok je manji fokus na avanturistička putovanja i paketne ili agencijske ture.

Nakon prvog putovanja Amerikanci će prioritetno putovati koji ih povezuju s omiljenim ljudima i mjestima: 32% želi biti u blizini obitelji, 31% daje prednost novom iskustvu ili odredištu (31%), po mogućnosti u blizini, a 25% se želi vratiti na omiljeno odredište (25%).

Gledajući prema dobi, starije Amerikance (50+) najviše zanima buduća putovanja kako bi bili bliže obitelji (33%) i ponovno posjetili omiljeno mjesto (32%), nakon čega slijedi novo iskustvo ili odredište (29%). Mlađi Amerikanci i dalje su najviše zainteresirani za putovanje kao novo iskustvo ili odredište (35%), slijedi putovanje u blizinu obitelji (31%), zatim putovanje u blizinu prirode (23%) i povratak u omiljeno mjesto (23%).

Također postoji snažna želja da se izbjegnu gužve popularnih odredišta i vrhunac turističke sezone tj. masovni turizam , a trenutno je fokus na duži boravak kao i kuće za odmor.

Gotovo svaki peti Amerikanac (19%) kaže da je unajmio kuću za odmor u trajanju od najmanje 28 dana od početka pandemije. U rujnu 2020. Airbnb je zabilježio više rezervacija za boravke od 28 noćenja ili duže nego u rujnu 2019. Sveukupno za treći kvartal 2020., noćenja rezervirana za boravke dulje od 28 dana porasla su u odnosu na treći kvartal 2019.

Prije pandemije, 10 najtraženijih odredišta na Airbnb-u za drugu polovicu 2019., po noćenjima, bili su Barcelona, ​​Lisabon, London, Los Angeles, Madrid, New York City, Pariz, Rim, Seoul i Toronto. U 2020. godini, manja odredišta zabilježila su velik rast potražnje. Dakle fokus je na manje destinacije, kao i na putovanja ne daleko od kuće. Tako 56% ispitanika preferira domaće ili lokalno odredište nasuprot 21% njih koji žele posjetiti neko drugo međunarodno i dalje mjesto. Svaki peti Amerikanac kaže kako želi da im se odredište nalazi na “udaljenosti vožnje automobilom” od kuće ili da se u jednom danu automobilom mogu vratiti svojim kućama.

Tako 55% Amerikanaca prema istraživanju “izuzetno je” ili “vrlo zainteresirano” za putovanje koje je unutar udaljenost vožnje. Epidemija Covid19 stvorila je novu ekonomsku krizu, koja tek dolazi, te tako putnici imaju manje novaca za putovanje, zato će biti veliki pritisak na povoljnije cijene smješta.

Kroz pandemiju je tehnologija pokazala da je velik dio poslovnih putovanja beskoristan, a Amerikanci pokazuju malo emocionalne vezanosti poslovna putovanja. Kad se poslovna putovanja počnu oporavljati, izgledat će vjerojatno drugačije nego prije, ističe se u Airbnb istraživanju. Više od trećine ispitanih ljudi (36%) očekuje da će putovati manje zbog posla nakon pandemije u usporedbi s prije. U drugom nedavnom istraživanju koje je naručio Airbnb zbog rada od kuće veći udio poslovnih putovanja vjerojatno će se sastojati kako bi se zaposlenici okupili na svojim radnim mjestima. Također, zbog rada od kuće pojavio se novi trend digitalnih nomada. Zbog toga se s druge strane očekuju duža putovanja, a fokus je na kućama za odmor.

Trećina (32%) Amerikanaca želi da se „velika većina ljudi“ na odredištu cijepi, kako bi uopće razmislili o putovanju u neku destinaciju, 30% će htjeti da testiranje bude dostupno na licu mjesta, a 29% će htjeti imati na raspolaganju hitnu njegu.

Za kraj, izvršni direktor Airbnba Brian Chesky ističe kako će u 2021. putovanja biti manje o tome kamo idete i kada idete, a više o tome s kim smo i što možemo raditi zajedno. “Više ljudi koji rade od kuće znači veću fleksibilnost kada i gdje putuju. Zbog toga će biti manje putnika koji posjećuju iste destinacije. Sjest ćemo u automobile i putovati u blizini, šireći se po tisućama manjih gradova, naselja i ruralnih zajednica, čineći turizam važnim dijelom oporavka lokalnih gospodarstava. Trag pandemije na putovanjima živjet će i dalje, neki će težiti povoljnijim opcijama, a drugi će promijeniti način na koji putuju poslovno.” ističe Chesky.

Cijelo istraživanje pogledajte ovdje / AIRBNB: From Isolation To Connection—Travel in 2021

Foto: Drif Riadh / Ilustracija: HrTurizam.hr

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN