Venecija uvodi naplatu ulaza i postaje “grad muzej”. No, priča je puno šira od same naplate ulaza

U talijanskim medijima opet je aktualna vijest oko Odluke grada Venecije da se uvedu ulaznice za sve turiste. Naime, Gradsko vijeće Venecije u svibnju 2019. godine je donijelo odluku...

U talijanskim medijima opet je aktualna vijest oko Odluke grada Venecije da se uvedu ulaznice za sve turiste. Naime, Gradsko vijeće Venecije u svibnju 2019. godine je donijelo odluku o naplati ulaza u Veneciju za dnevne posjetitelje.

Turisti će ulaz u grad plaćati 3 eura u pred i posezoni, 8 eura u sezoni i 10 eura za vrijeme kritičnih perioda sezone, poput ljetnih vikenda, kad broj posjetitelja dosiže prekomjerne razine. Također, od 2022. godine turisti će, osim plaćanja poreza, morati izvršavati online rezervaciju kako bi ušli u Veneciju.

Odluka o plaćanju ulaza trebala je stupit na snagu 01. srpnja 2020. godine, no zbog Covid krize je odgođena za siječanj 2022. godine. Vijeće se nije izjasnilo o kaznama koje će se primjenjivati na turiste koji ne plate naknadu, iako su vlasti u veljači 2019. godine predložile da ta kazna iznosi do 450 eura.

Tako će Venecija postati prvi grad ili destinacija koja naplaćuje ulaz ili kako kažu i Italiji – Grad muzej, dok protivnice te ideje nazivaju Veneciju – Grad luna park. Kako god bilo, činjenica je da Venecija mora napraviti drastične promijene ka održivom turizmu, više nego drugi jer grad doslovno tone iz godine u godinu. te je tako i fokus globalnog turističkog sektora upravo prema Veneciji da vide koja će rješenja implementirati.

Naravno, lokalno stanovništvo i njihova rodbina, kao i turisti koji ostvaruju noćenje u Veneciji, ne bi plaćali dnevne ulaznice.

Foto: Emily Geibel, Pexels

Cilj ove mjere je da i turisti snositi velike troškove održavanja popularne turističke destinacije izgrađene na vodi kao i jedan od odgovora na masovni turizam koji doslovno uništava Veneciju. Također, ova mjera najviše se odnosi upravo na turiste koji dolaze na jedan dan i ne plaćaju boravišnu taksu jer ne ostvare noćenje, a što se odnosi i na goste s kruzera.

Inače, prošli mjesec Italija je zabranila krstarenje brodovima iz lagune u Veneciji, što se čini kao konačan potez koji su pozdravili borci protiv krstarenja. Potaknuti na brzo djelovanje nakon što je Unesco zaprijetio da će Veneciju staviti na svoj popis ugroženih, osim ako Italija trajno ne zabrani pristajanje kruzera na svjetsku baštinu, vlada je donijela odluku da će plovilima težim od 25.000 tona biti zabranjeno ulazak u lagunu od 1. kolovoza. To znači da će samo mali putnički trajekti i teretna plovila moći koristiti kanal Giudecca za ulazak u povijesno središte Venecije.

Tvrtke za krstarenja morat će izbaciti Veneciju iz svojih ruta sve dok se industrijska luka Marghera ne prenamijeni za putničke potrebe. U međuvremenu je krajem lipnja objavljen poziv za podnošenje ponuda za izgradnju terminala opremljenog za prihvat brodova težih od 40.000 tona.

Također, kao što sam naveo, turisti će, osim plaćanja poreza, morati izvršavati online rezervaciju kako bi ušli u Veneciju, a ključnu ulogu bi trebao odigrati portal – Venezia Unica City Pass

Venezia Unica City Pass odgovor je na pitanje kako provesti naplatu ulaza u grad, a da ista bude efikasna i bez redova čekanja. Radi se o sveobuhvatnoj propusnici za javni prijevoz, ulazak u turističke atrakcije i kulturna događanja u gradu te mnoge druge korisne usluge.

Venezia Unica City Pass idealan je način za organiziranje vašeg posjeta Veneciji, nudeći pristup javnom prijevozu te turističkim atrakcijama i kulturnim događajima na cijelom području. Planirajte svoj boravak u Veneciji i uz nekoliko klikova nabavite karte za transfere, vodene autobuse, muzeje, crkve i još mnogo toga. Lakše je, brže i štedi vam novac” navode iz Turističkog ureda Venecije.

Cijeli princip je jednostavan tj. digitaliziran online. Nakon kupnje, na mail stiže karta. Jedini problem je što se za javni prijevoz mora koristiti vaučer s PNR kodom. PNR kod se dobiva na mail adresu, a vaučer se podiže na jednom od (ACTV ) automatima za prodaju karata ili predočenjem vaučera (s PNR kodom za rezervaciju) na jednom od brojnih prodajnih mjesta u gradu.

Trenutno sustav nije prilagođen novoj naplati ulaznica za sve turiste od 2022. godine, nego više sliči na tzv. turističke kartice s popustima. No, sigurno kako će se i taj zadnji segment digitalizirati, jer je nelogičan, kao i da će implementirati u sustav i kupnju obaveznih ulaznica. Pitanje je i dnevnog maksimalnog limita turista, koji još nije postavljen. Kao recimo u gradu Dubrovniku za ulazak u Stari Grad i NP Plitvičkim jezerima i NP Krka.

U međuvremenu Vencija je postaje pametni grada koji će pratiti kretanje turista.

Venecija je ove godine otvorena najsuvremenija kontrolna soba koja će pratiti svaki korak turista u gradu. U Veneciji žele promatrati kretanje turista, kontrolirati ulaz, broj turista u svakom trenutku, koliko se brzo i gdje kreću po gradu, gdje se najviše zadržavaju… sve s ciljem da pomoću podataka stvore održiv turizam i budući razvoj. Pogotovo jer najveći broj turista čine posjetitelji koji ne ostvare noćenje u gradu.

Izrada sustava trajala je tri godine, a iznosila je 3 milijuna eura. Inače, Venecija je implementirala optičku infrastrukturu s preko 126 km optičkih vlakana i više od 200 javnih WiFi točaka po cijelom gradu. No to je samo početak i preduvjet za danji razvoj svih drugih tehnoloških mogućnosti.  Više o pametnom gradu saznajte u prilogu.

Također, Turistička zajednica Venecije je zadnjih godina pokušala s novim turističkim proizvodima – Detour away from the usual tourist routes, staviti fokus na šire područje tj. van glavne turističke ture.. Naime, Venecija je kao “one way street” tj. turisti imaju dvije točke gdje svi idu ( Trg sv. Marka i most Rialt ) i to kroz jednu rutu, što dodatno opterećuje cijelu priču. No, naravno uz toliki broj turista, nije bilo velikog uspjeha. Svi turisti imaju istu turu i iste točke interesa koje žele vidjeti.

Venecija je svake godine imala preko 30 milijuna turista ( 10 milijuna noćenja ), a praktički cijela ekonomija direktno ovisi o turizmu koji generira oko 3.3 milijarde dolara godišnje.

S druge strane, zanimljivo Venecija ima sve manje stanovništva, točnije samo 50.000 stanovnika ( 1970. godine imali su 175.000 stanovnika, a 2009, godine 60.000 ) . Toliko o prekomjernom turizmu, bez da u računicu ubacimo spceifičnost Venecije i doslovno “propadanje tla” pod nogama.

PRILOG: VENECIJA POSTAJE PAMETNI GRAD KOJI ĆE PRATITI KRETANJE TURISTA

Foto: Pixabay

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN