Vrijednost za novac u turizmu – jesmo li spremni za novu utakmicu?

Francuska, Španjolska, Italija – to je novi benchmarking.

Autor:  Goran Rihelj

22. veljače 2025.

Vrijednost za novac igra nikad važniju ulogu u našem turizmu. Više nismo jeftina destinacija i konkurenti nam više nisu Grčka i Turska. Doduše uvijek sam govorio kako nam Turska i Grčka nisu niti su ikad trebali biti konkurenti jer se radi o totalno drugačijem turističkom proizvodu, kojem ne možemo niti smijemo težiti.

Danas nas gosti uspoređuju s Francuskom, Italijom i Španjolskom. I to je naša realna pozicija.

Podigli smo ljestvicu, što je odlično i rezultat dugogodišnjeg razvoja našeg turizma, ali jesmo li podigli i vrijednost koju isporučujemo?

Moramo biti svjesni kako sada igramo igru po drugačijim ili novim pravilima.

Podići cijenu, a zadržati istu (ili čak nižu) razinu usluge nije strategija i upravo je suprotno shvaćanje filozofije vrijednosti za novac ili manje je više – to je put prema gubitku povjerenja.

Ne možemo naplatiti premium cijenu po noćenju, a isporučiti prosječno iskustvo i nisku kvalitete usluge. Smanjiti maksimalno troškove i podignuti cijenu - lijepo to izgleda u excel tablici, no dugoročno je to najskuplja greška. Tako gubimo dobiveno povjerenje koje smo obećali kroz cijenu i marketinške poruke.

Kao što znamo, graditi brend je dugoročan i skup proces, a možemo ga izgubiti jednim krivim potezom, u jednom danu, čak i jednim postom ili lošom kritikom gosta.

Img 7787

Također, filozofija “manje je više” ne znači samo podići cijene ili uvesti turistički porez – ona znači povećati kvalitetu doživljaja. Ključno pitanje je: jesmo li ispunili obećanja koja kroz marketing šaljemo gostima ili dapače kao cilj - da ih čak nadmašimo.

No ako i hotel isporučuje vrijednost za novac, pitanje je ima li istu vrijednost za novac i destinacija.

Kako bi i bili destinacija više kvalitete i time privukli goste veće platežne moći, to se ne može dogoditi pukim dizanjem cijena, nego samo kvalitetom destinacije (usluge, proizvoda, iskustava...) Naglasak na destinaciju.

Svi bi željeli biti “Monte Carlo”, ali bez ulaganja i promjena te da sve ostane isto.  To tako jednostavno ne funkcionira. Ključ svega je gledati šire od svoje sobe, jer hotel ili krevet nije motiv dolaska, nego destinacija. Upravljanje destinacijom je ono što čini razliku ili Kvaka22.

Francuska, Španjolska, Italija – to je novi benchmarking.

Pronalaženje ravnoteže vrlo je komplicirano, a najvažniji faktor je upravljanje. A tu smo potrebni svi, jer destinacije nije krug nego kružnica.

Img 8328

Pitanje je jednostavno: koliko je hotelskih managera prošle i ove godine posjetilo te destinacije? Putujte i doživite iz prve ruke iskustvo koje oni isporučuju. Jesu li iz prve ruke vidjeli s kim se “natječemo” i gdje se Hrvatska nalazi u tom odnosu? Kakva je razina ukupnog proizvoda destinacije – ne samo hotela, već i infrastrukture, gastronomije, usluge, doživljaja?

Usporedite njihovu uslugu, standarde i pristup gostu s onim što nudimo u Hrvatskoj. Gdje su jači, što rade drugačije, gdje su prilike za poboljšanje kod nas, a gdje oni još uvijek kaskaju?

Tržište je kao i uvijek najbolji regular kada pričamo o cijeni. I to je sve što moramo znati u rasprava oko cijena u turizmu.

Razumjeti tržište znači pravilno upravljati očekivanjima – gostiju, ali i vlastitog razvoja.

Jesmo li spremni za sljedeći korak?

Autor: Goran Rihelj

P.S. Prijavite se na newsletter glasno razmišljanje da bude u toku

Whatsapp image 2025 01 31 at 11

Kad smo već kod vrijednosti za novac…

Uz pretplatu na HrTurizam, kao dodanu vrijednost dobivate prve poslovne turističke novine u Hrvatskoj - HrTurizam Novine na svoju adresu 4 puta godišnje.

Uz pristup portalu tijekom godinu dana i hrturizam novine ne dobivate samo informacije – ulaganje u pretplatu je investicija u znanje, a ne trošak.

Jer prave odluke počinju pravim informacijama.

Postanite dio hrturizam obitelji na: PRETPLATA NA HRTURIZAM

Foto: hrturizam

Autor:  Goran Rihelj

22. veljače 2025.