William Chia, The Culture Embassy: U Kini je premalo informacija o Hrvatskoj

Sljedeći mjesec, u Zagrebu, na MasterClassu koji će se održati u kongresnom centru Forum, imat ćemo priliku susresti se s Williamom Chia, stručnjakom za marketing i PR na kineskom...

Sljedeći mjesec, u Zagrebu, na MasterClassu koji će se održati u kongresnom centru Forum, imat ćemo priliku susresti se s Williamom Chia, stručnjakom za marketing i PR na kineskom turističkom tržištu. William će na MasterClassu sudjelovati kao predavač.

Uz bogato obrazovanje koje je stekao na sveučilištima u Singapuru, Massachusetts Institute of Technology i na Oxfordu, William je kroz svoju poslovnu praksu stekao i mnoga značajna iskustva, pa je mogućnost za druženje i stjecanje novih znanja od Williama svakako i odlična prilika za naše profesionalce u turizmu. 

William je korporativni trener i predavač u zemljama koje obuhvaćaju Azijski Pacifik, a jedan mandat je bio dekan međunarodne poslovne škole Sveučilišta Nanjing Audit University Jinshen College.

Ujedno je glavni urednik, strateg sadržaja, istraživač tržišta i tekstopisac lifestyle magazina koji je u širokoj distribuciji u južnoj Kini. Surađuje s klijentima iz turističkog i javnog sektora poput Château Lafite Rothschild, Oriental Mandarin, Grand Hyatt, St Regis, Hyatt Regency, Sheraton, Howard Johnson Sandalwoods, Rosewood, Ritz-Carlton, te s više europskih i južnoameričkih konzulata u Kini.

Kao najavu njegova dolaska postavili smo mu nekoliko pitanja o kineskom tturističkom tržištu.

Broj kineskih turista, broj putovanja i njihova potrošnja, dramatično su rasli u posljednjem desetljeću, a trenutno je i porast interesa kineskih potrošača i turista za Hrvatsku. Kako vi gledate na ovu činjenicu i što možemo očekivati u budućnosti?

Njihova evolucija je krenula od fasciniranosti američkom i anglosaksonskom kulturom, zatim zanimanjem za europsku kulturu i umjetnost, dok su sada, u potrazi za novim iskustvima koja će obogatiti njihov život, izloženi gotovo svemu iz cijelog svijeta. Nove generacije kineskih turista svaki svoj korak na putovanju u inozemstvo objavljuju na društvenim mrežama jer putovanje za njih predstavlja i svojevrsni statusni simbol.

Prosječni kineski potrošač i turist je, suprotno uvriježenom mišljenju, sofisticiraniji, pronicljiviji i zahtjevniji nego ikad prije, a to uvelike potiče i brzi razvoj platformi i aplikacija na njihovim društvenim mrežama. Iako je Hrvatska u prošlosti bila potpuna nepoznanica, sve više kineskih turista ima pristup informacijama o hrvatskim turističkim atrakcijama, a osim toga, kineski turisti već su uveliko putovali prema sjevernoameričkim i zapadnoeuropskim odredištima, pa sve više njih za buduća putovanja razmišljaju i o Hrvatskoj.

Tu nailazimo na problem, u Kini je još uvijek vrlo malo informacija o Hrvatskoj, a dostupan sadržaj i marketinški kanali nisu dovoljno učinkoviti kako bi doprli do kineskih potrošača i pravog turističkog tržišta.

Kako ste otvorili temu promocije na kineskom tržištu, koje biste digitalne platforme preporučili hrvatskim tvrtkama za marketinške i PR kampanje u Kini?

Odabir platforme ovisi o marketinškim ciljevima tvrtke. Budite svjesni činjenice da se nikada niste susreli s nečim kao što je kinesko tržište od 1,3 milijarde potrošača. Unatoč uvriježenom mišljenju, mlađa generacija u stvarnosti može pristupiti Facebooku, LinkedInu, Googleu i Whatsappu itd., ali stvar je u tome da zapadni sustav promocije nema učinka u Kini jednostavno zato što njegove funkcije, jezik i kultura ne privlače kineske potrošače.

Mnogi zapadni brendovi propadnu i izgore u Kini, prvo zato što ne razumiju kulturu, a drugo zato što mnogi od njih ne prihvaćaju kineske aplikacije i društvene mreže kao inferiorne. Iako je možda prije deset godina to bilo nezamislivo, realnost je da su mnoge kineske aplikacije i društvene mreže u Kini naprednije od zapadnih. Isto tako, ono što ima dobar rezultat na zapadu, moguće je da u  Kini nema baš nikakvog utjecaja.

Drugo, zapadni mediji su u većoj mjeri usmjereni prema privlačenju zapadnih čitatelja i tržišta. Isti ti mediji Kinu prikazuju u manje poželjnom svjetlu. Osim toga, zapadni mediji su senzacionalistički i prepuni napuhanih naslova i sadržaja. To neizbježno stvara veliko međusobno nerazumijevanje zapada i Kine.

Treće, većina kineskih aplikacija i platformi kreirane su za kineske korisnike, pa se zapadnjaci suočavaju s raznim preprekama tijekom upotrebe. To ne znači da će hrvatske tvrtke promašiti s oglašavanjem u Kini, samo se moraju prilagoditi… i ponovo prilagoditi. Zapadne tvrtke koje su se prilagodile uspjele su i dalje uspijevaju u Kini.

Četvrto, zapadna hemisfera relativno je sporija i tek postaje bezgotovinska, a Kina se s Alipayom i WePayom već pretvorila u bezgotovinsko društvo. U Kini više nitko ne koristi kreditne kartice ili gotovinu. Svi načini plaćanja koji povećavaju složenost digitalne sfere u Kini trebaju biti ugrađeni i u vašu kinesku strategiju.

U Kini ne postoji strategija jedinstvenog prilagođavanja marketingu na društvenim mrežama, tako da ona zaista ovisi o svakoj tvrtki i poslovnom sektoru. Osim toga, platforme i aplikacije za društvene mreže u Kini mogu postati nevažne u samo nekoliko mjeseci, tako da zapadne kompanije doista neprestano trebaju pratiti tempo razvoja.

Foto: ProConcept

Pitanje koje je trenutno neizbježno, hoće li epidemija corona virusa ugroziti kineski izlazni turizam? Trebamo li trenutno odustati od Kine u svojoj poslovnoj strategiji?

Nikada ne smijemo podcijeniti snagu kineskog tržišta i kineskih ljudi koji će definitivno pobijediti ovu epidemiju i njezine posljedice, kao što su to učinili i sa SARS-om prije nekoliko godina. 

Činjenica je da kineska vlada daje sve od sebe da spriječi širenje epidemije… istovremeno se mnogi Kinezi žale na WeChatu da im je dosadno kod kuće i da žele putovati u inozemstvo čim ova epidemija završi. Stoga, ako ništa drugo, hrvatske tvrtke trebaju iskoristiti ovaj trenutka za planiranje, izradu strategije i započinjanje svojih marketinških i PR kampanja u Kini. Kad epidemija završi bit će u dobroj poziciji da privuku kineske potrošače i turiste.

U neformanlno razgovoru prije intervjua, spomenuli ste kako Kinezi vole uživati u zapadnoj kuhinji?

Da, svakako. No, prije odgovora na to pitanje moram se i dodatno osvrnuti na krivu percepciju koja se trenutno često pojavljuje, a to je kako Kinezi jedu šišmiše i zmije, što svakako nije istina. Onaj tko postavi ovo pitanje svakako nije neki poznavatelj Kine i Kineza. Oni koji konzumiraju zabranjene divlje životinje i jedu takva egzotična jela u ogromnoj su manjini, velika većina ljudi ima uobičajenu prehranu kao vi i ja.

Tijekom svih mojih godina provedenih u Kini, nikada nisam naišao na tržište divljih životinja, niti sam vidio da itko jede čudnu ili „smiješnu“ hranu. Naprotiv, prisustvovao sam brojnim talijanskim i francuskim večerama uz sljubljivanje hrane i vina. Kinezi izuzetno vole uživati u zapadnoj kuhinji u kombinaciji sa zapadnim vinima koja su u Kini postala vrlo česta.

I za kraj, o čemu ćete govoriti u Zagrebu na Masterclassu o kineskom turističkom tržištu?

Na MasterClassu u Zagrebu, s našim hrvatskim prijateljima i sudionicima, podijelit ću više znanja o tome kako i oni mogu iskoristiti zapadne i kineske društvene mreže za učinkovitiju promociju i konverziju kineskih potrošača i turista, a sve kako bi povećali svoj konačni prodajni rezultat. Dat ću uvod u najpopularnije kineske društvene mreže i medijske aplikacije, zajedno s raznim studijama slučajeva i primjera iz mog vlastitog portfelja.

Više konkretnih informacija o kineskom tržištu, saznajte na MasterClassu o kineskom turističkom tržištu – Kako doprijeti do milijuna kineskih turista, koji će se održati 13.03.2020. godine u Kongresnom centru Zagreb.

Kako je William Chia naglasio, hrvatske tvrtke trebaju iskoristiti ovaj trenutka za planiranje, izradu strategije i započinjanje svojih marketinških i PR kampanja u Kini. A kako dobiti pažnju na ovom velikom i totalno drugačijem turističkom tržište saznajte upravo od keynote predavača iz prve ruke –  Joanne Chan iz IPPWORLD-a i Williama Chia-e iz The Culture Embassy.

MasterClassu donosi i nova znanja o kineskim društvenim mrežama, o ponašanju kineskih potrošača, o novim momentima nastalih tijekom ove krize te kako upravljati marketingom i PR kampanjama prema kineskom tržištu. Više detalja o Masterclassu o kineskom turističkom tržištu saznajte OVDJE

Autor: HrTurizam.hr native tim u suradnji s tvrtkom ProConcept

 

Povezane vijesti: