Zaključci s 3. Foruma obiteljskog smještaja u Zadru

Pritisnut stalnim povećanjem zahtjeva za dodatna plaćanja parafiskalnih nameta i najavom novih uvjeta za poslovanje,  obiteljskog smještaja se nalazi na prekretnici. Više nismo objekt nego subjekt u hrvatskom turizmu...

Pritisnut stalnim povećanjem zahtjeva za dodatna plaćanja parafiskalnih nameta i najavom novih uvjeta za poslovanje,  obiteljskog smještaja se nalazi na prekretnici. Više nismo objekt nego subjekt u hrvatskom turizmu i želimo imati povratne informacije te biti partner u mijenjanju parafiskalnih nameta na svim razinama vlasti, lokalnoj, županijskoj državnoj i svim javnim poduzećima i servisima čiji nas nameti tište kao građane i kao poduzetnike.

Imamo priliku razgovarati sa resornim ministarstvom o svim problemima i potrebama koji nas muče kao obiteljske mikropoduzetnike u turizmu. Osobito se to odnosi na komunalne usluge i naknade , RTV pristojbu, komunalnu naknadu, ZAMP, spomeničku rentu i mnoge druge. Vidjeli smo da prema smjernicama Strateškog plana razvoja turizma obiteljski smještaj treba smanjiti svoj udio u ukupnim kapacitetima sa 50% na 39%. To je vezano uz konstataciju o nepovoljnoj strukturi smještaja odnosno preslaboj zastupljenosti hotelskog smještaja. Nametanjem rješenja kojim bi se bolji omjer postigao, kad već nema rasta hotelskih kapaciteta, smanjenjem registriranog smještaja u obiteljskom smještaju, značajan dio kapaciteta bio bi „stjeran“ u sivu zonu.

To ne smijemo dozvoliti jer bi se povećao udio sivog tržišta u turizmu i obeshrabrilo ljude da ulažu u legalnu djelatnost. Time bi i svi naši partneri izgubili veliki dio tržišta. Međutim ako ne budemo mogli legalno poslovati kao dio legalne turističke ponude,  postati ćemo „iznajmljivači“ i legalno iznajmljivati sobe, stanove i kuće putem ugovora o najmu stanova kako već sada funkcionira veliki dio ponude u gradovima europskih zemalja kojima je naš sadašnji sustav i status uzor.

nedopinezicfos2

Od mnogih govornika čuli smo koliki je značaj obiteljskog smještaja za hrvatski turizam, dobili smo priznanje i poziv da se priključimo EHHA-i izravno od glavnog tajnika europskog udruženja vlasnika obiteljskog smještaja Carlosa Villaro Lassena .  Naš primjer organizacije obiteljskog smještaja pohvalio je i međunarodni stručnjak UNDPa za turizam Tim Clancy. Zahvaljujući potpori Hrvatske gospodarske komore došli smo do ovakvih rezultata kao obiteljski mikropoduzetnici u turizmu. Ali hrvatski obiteljski smještaj posebno cijene naši gosti koji mu se rado vraćaju i rado ga preporučuju svojim prijateljima. Možemo reći da je hrvatski obiteljski smještaj više cijenjen vani nego u Hrvatskoj.

Vrijeme je da i mi prepoznamo kvalitetu koju imamo i da ju obilježimo oznakom kvalitete „izvorno hrvatsko domaćinstvo“ na način da u opremanju naših kapaciteta koristimo barem 50% hrvatskih proizvoda i usluga, uključujući i digitalnu tehnologiju poput „channel managera“, digitalnih platformi za posredovanje  i slično. Svako dobro domaćinstvo koje prihvati ovakvu mogućnost trebalo bi imati na raspolaganju povoljne mikrokredite za tu svrhu sa kamatama do 2%. Na ovaj način potičemo zapošljavanje mladih ljudi u Hrvatskoj, pomažemo plasmanu hrvatskih proizvoda u naša domaćinstva i povećavamo izvornost doživljaja boravka u našoj zemlji, u njenim regijama, mjestima i u našim domovima. Upravo zato smo i spojili ove dvije uspješne akcije Hrvatske gospodarske komore „Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam“ i nacionalni Forum obiteljskog smještaja na jednom mjestu kako bismo pokazali na vrlo konkretan način kakve nam mogućnosti stoje na raspolaganju.

Možemo reći da je hrvatski obiteljski smještaj više cijenjen vani nego u Hrvatskoj.

Prezentacijom malih turističkih zajednica, razvojnih turističkih agencija sa njihovim originalnim projektima, vidjeli smo da u tim tijelima imamo vrlo kreativne ljude koji mogu svoja znanja, vještine i iskustva prenositi i ostalim dionicima tih sustava ali i potaknuti sve nas da se i sa malim novcima mogu napraviti velike stvari, jer „gdje ima volje, ima i načina“. Isto su nam pokazali i predstavnici ovogodišnjih laureata u jubilarnoj 20. Akcije HGK „Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku“

Čuli smo u najposjećenijem panelu na temu „Aktualni zakonski izazovi obiteljskog smještaja“ da najvažniju ulogu u donošenju Zakona kojima se nameću obaveze našoj djelatnosti imaju izabrani Saborski zastupnici. Zato ćemo na regionalne forume pozivati sve Saborske zastupnike iz te izborne jedinice. Oni su dužni aktivno sudjelovati u raspravama o važnim pitanjima koje tište njihove birače u njihovoj izbornoj jedinici kako bi mogli na kvalitetan način raspravljati i glasovati o prijedlozima zakonskih rješenja. Za one koji se ne budu odazivali izvijestiti ćemo javnost, a one koji budu sudjelovali javno ćemo pohvaliti. Ima nas 300.000 i mi ih biramo. Mi smo birači.

Trebamo biti ponosni na ono što smo postigli kao dobri hrvatski domaćini, ljudi koji vole svoju zemlju, daju joj doprinos u izgradnji boljeg ekonomskog i socijalnog statusa, osiguravaju egzistenciju sebi i svojoj obitelj, svojim bližnjima.

Nedo Pinezić, Predsjednik Zajednice obiteljskog turizma HGK

Povezane vijesti: