Ivana Kolar: Hrvatska bi trebala biti zemlja za koju se turisti ne odlučuju zbog najniže cijene nego zbog vrhunske usluge i autohtonosti života

Konferencija : Može li HR turizam 365? – 2. korak!

Prva konferencija o cjelogodišnjem turizmu održana 2017. godine bila je izuzetno uspješna, predstavila je iskustva i razmišljanja 30-tak eminentnih stručnjaka domaćeg i regionalnog turizma te privukla gotovo 300 sudionika – predstavnika hotela, toplica, turističkih tvrtki i obrta, turističkih agencija, turističkih zajednica i gradova.

Polako, ali sigurno došlo je vrijeme i za drugo izdanje konferencije Može li HR turizam 365? – 2. korak! , koja će se održati 25.09.2018 u hotelu Sheraton u Zagrebu.

Konferencija će i ove godine biti internacionalna (HR, A, SLO, HU, BiH), jednodnevna, dinamična, organizirana u vidu kratkih predavanja stručnjaka i primjera pozitivne prakse te panela u kojima će se razmatrati i kreirati potencijalna rješenja za razvoj cjelogodišnjih destinacija i mogućnosti produljenja sezone. “I ove godine cilj nam je predstaviti i razgovarati o potencijalima, mogućnostima, pozitivnim praksama i rješenjima za razvoj cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj te razviti prijedloge kakopotaknuti i razvijati cjelogodišnji turizam. Istaknut ćemo nužnost razvoja destinacija kao preduvjet produženja sezone te važnost kreiranja novih proizvoda, a jedna od tema bit će i kulturni turizam s obzirom da smo u godini kulturne baštine.” ističe Ivana Kolar, iz tvrtke Julius Rose kao organizator.

Trebamo li jasnu strategiju razvoja cjelogodišnjeg turizma? Kako privući ozbiljne investitore? Što može učiniti lokalna samouprava i može li svatko od nas biti nositelj razvoja cjelogodišnjeg turizma? Imamo li dovoljno znanja za to? Kako osigurati traženu kvalitetu i suvremenost tekako slijediti svjetske trendove?

Zašto u Hrvatskoj turizam ne funkcionira tijekom svih 12 mjeseci? Zašto ne razvijamo ponudu tijekom cijele godine? Zašto prihvaćamo takvu situaciju i što možemo učiniti da se ona promijeni? Tko može biti inicijator promjena i kako ih ostvariti? Kako ostvariti uspješnu i atraktivnu cjelogodišnju sezonu i jesmo li spremni za to?

– samo su neka pitanja na koja će konferencija Može li HR turizam 365? – 2. korak! probati dobit odgovore

Cilj konferencije je identificirati potencijale, mogućnosti, pozitivne prakse i rješenja /recepte za razvojcjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj, upoznati uspješna iskustva i prakse susjednih zemalja , Razviti prijedlog hrvatskog koncepta razvoja kontinentalnog turizma uz aktivno sudjelovanje predstavnika ključnih turističkih i gospodarskih institucija i poslovnih subjekata iz Hrvatske te stručnjaka iz regije (Slovenija, Austrija, Mađarska, Italija, Srbija) te predstaviti rješenja za osiguranje tražene kvalitete i inovativnosti na svjetskoj razini

Ivana Kolar: Hrvatska bi trebala biti zemlja za koju se turisti ne odlučuju zbog najniže cijene nego zbog vrhunske usluge i autohtonosti života

Ivana Kolar, Julius Rose

Političari, turistički djelatnici i svi uključeni u turizam već godinama govore kako je potrebno produljiti turističku sezonu. Iskustva i turistički rezultati susjednih zemalja pokazuju da je turizam 365 dana u godini nešto čemu trebamo težiti.

No, je li to doista moguće i u Hrvatskoj ili se radi o snovima u koje želimo vjerovati? “Hrvatski turizam ostvaruje vrhunske rezultate, ali samo u 80 ljetnih dana. Ostali dio godine većina turističkih kapaciteta stoji neiskorištena. U obalnom području Hrvatske ostvarujemo 86 milijuna noćenja dok se u cijeloj kontinentalnoj Hrvatskoj ostvari tek 4,5% noćenja, od čega 2% u Gradu Zagrebu. Brojni potencijali stoje neiskorišteni, objekti neuređeni, resorti neizgrađeni, a tek pokoja turistička oaza pokazuje da i kontinent može lijepo poslovati, i to svih 365 dana u godini.” govori Kolar te dodaje kako susjedne zemlje, poput Austrije i Mađarske, ostvaruju uspješne turističke rezultate, tijekom cijele godine, a neke druge koje donedavno nismo smatrali ozbiljno konkurentnima u turizmu, poput Slovenije, pokazuju kako se mogu razviti skriveni potencijali svake destinacije te kako su pred nama još mnogi izazovi.

Hrvatska je bogata prirodnim resursima i potencijalima i mogli bismo reći da je predodređena za turizam. Turizam je naša sudbina. No, zašto je ostvarujemo samo u pojedinim destinacijama i samo u pojedinim mjesecima? “Turizam se u Hrvatskoj događa. I kada se događa, ima vrlo visoke rezultate. Ti rezultati su toliko dobri da se često pitamo isplati li se u nekom drugom dijelu godine ulagati puno veći trud za znatno manji prihod. Još uvijek su glavni motiv dolaska u Hrvatsku – sunce i more. Kada toga nema, motiv dolaska treba graditi i u njega ulagati. Što može biti motiv osim sunca i mora? Jesu li to: zdravlje, kultura, autentičnost, različitost, sadržaj i jesu li za to sposobni samo veliki turistički subjekti? Trebamo li za to ogromna ulaganja? Koje prepreke za realizaciju našihpotencijala stvarno postoje i jesu li nam potrebne? Današnji turisti su putnici u potrazi za novim autentičnim iskustvima, a ne masovni turisti koji traže unificiranu ponudu u bilo kojem dijelu svijeta. Hrvatska bi trebala biti zemlja za koju se turisti ne odlučuju zbog najniže cijene nego zbog vrhunske usluge i autohtonosti života, što Hrvatska kao destinacija zasigurno može ponuditi.” zaključuje Ivana Kolar.

Vijesti: