Kako promovirati ruralni turizam? Evo kako to rade u Švicarskoj

Kada pričamo o razvoju turizma na kontinentnu ili ruralnom prostoru, onda moramo biti svjesni kako se radi o totalno drugačijem turističkom proizvodu, a samim time i drugačijem profilu turista....

Kada pričamo o razvoju turizma na kontinentnu ili ruralnom prostoru, onda moramo biti svjesni kako se radi o totalno drugačijem turističkom proizvodu, a samim time i drugačijem profilu turista.

Kako nemamo sunce i more kao primarni koncept godišnjeg odmora niti kao motiv dolaska turista, turisti se ne mogu odmarati pola dana ili više na plaži, nego traže kvalitetni sadržaj, puno su mobilniji, a samim time i puno više troše nego klasični turisti. Naravno, neki od motiva dolaska su svakako ekologija, priroda, zdrav život, gastronomija, kultura, aktivni turizam itd…

Dakle, cijeli pristup razvoju turizma mora biti drugačiji, a tako moramo pristupiti i promociji istog. Jedni od najboljih primjera kako promovirati turizam u unutrašnjosti je svakako Švicarska, a od koje kroz samo jednog videa možemo jako puno naučiti.

Ova priča donosi dva odlična primjera kako u Švicarskoj promoviraju ruralni turizam?

Prva kampanja je ciljala urbane ljude na željezničkoj postaji u Zürichu putem interaktivnih plakata s pravim “planinskim čovjekom” koji može vidjeti i razgovarati s onima koji prolaze.

Simpatični stanovnik, ne profesionalni glumac, iz idiličnog planinskog sela Vrin u dolini Lumnezia jodira prolaznicima, pozivajući ih da ga posjete to popodne isti dan. Čak je i dobrovoljno rekao da će poslati ispričnicu učiteljima u školu ili šefovima, kao opravdanje što vas nema. Ako prolaznici prihvate ponudu da odmah dođu kod njega u selo Vrin, zaslon će ispisati besplatnu kartu, a sve što je potrebno učiniti je skočiti na vlak i doživjeti selo Virin.

Par lekcija možemo izvući iz ove odlične promocije.

Prva je da način i izvedba promocije mora biti drugačija, a ne klasična kroz klasični mozaik video i snimkama drona. Druga je moć društvenih mreža i novih tehnologija. Inače, video je ciljano rađen samo za društvene mreže tj. online platformu, a ne za TV oglašavanje. Treća lekcija je moć storytellinga ili priče. Ovo je priča koja nadahnjuje, ostaje u jakom sjećanju te motivira da i sami želimo to doživjeti i biti dio te priče.

Te na kraju, ali svakako najvažnija poruka, je da se u videu nisu koristili profesionalni glumci, nego stvari ljudi. Stvarni ljudi sa stvarnim reakcijama i emocijama. To profesionalni glumci nikada ne bi mogli isporučiti niti odglumiti, taj doživljaj i osjećaje koje budi u nama gledateljima se ne može kupiti ili glumiti. A mogu ga isporučiti samo domaćini i prava autentična priča.

Želite vidjeti i doživjeti Vrin? Priča koja se vrijedna pričanja, zar ne?

Drugi primjer nam dolazi iz švicarske regije Graubünden gdje se nalazi malo mjesto Tschlin koje poznato po miru i tišini, pogotovo tišini.

Upravo tišina je glavni sastojak ove priče gdje se promovira Tschlin kao najtiše mjesto u Švicarskoj. Naime, kako građani ovog sela u videu ističu, u selu je toliko tiho da svaki građanin ( ukupno ih je malo više od 160 ) čuje kada zvoni javni telefon u selu. I to su htjeli i dokazati. Tko god nazove broj govornice, netko od građana će se probati javiti i porazgovarati s vama. Ako se nitko ne uspije javiti u određenom vremenskom periodu na telefon, dobivate besplatni vikend u Tschlin-u.

Kampanja je lansirana samo preko online medija i postigla ogroman uspjeh. U samo šest dana bilo je preko 30.000 pokušanih poziva, 3906 uspješnih razgovora, a zahvaljujući velikoj besplatnoj medijskoj pokrivenosti zbog odlične kampanje ostvareno je 1.5 milijuna pregleda videozapisa i 500.000 posjeta web-lokaciji, dok je prema procjenama priču čulo i vidjelo preko 23 milijuna čitatelja. E da, i ono “manje” važno, ukupno 68 sretnika/ca je dobilo nagradu jer se nitko nije stigao javiti na telefon.

U oba slučaja ključni sastojci su bili: interakcija, autentičnost, kreativnost i inovativnost te stvarni ljudi i odlična priča.

Tehnologija je tu samo kao jedan od kanala i da nam pomogne ispričati priču. Prigrlite je i iskoristite pametno. No bez glavnih sastojaka ovih priča, nikakva tehnologija vam ne može pomoći.

Pričajte priče, naše autentične priče.

Vijesti: