Keith Pollard, IMTJ: Hrvatska bi mogla peuzeti 25% mađarskog stomatološkog prometa, pod uvjetom da se udruže snage i stvari postave kako treba

Autor: Paul Bradbury, Total Croatia News

Na konferenciji CIHT 2018 u Crikvenici, TCN je s Keithom Pollardom, glavnim urednikom Časopisa za međunarodna medicinska putovanja, razgovarao o potencijalima hrvatskog zdravstvenog turizma.

Jedan od brojnih uglednih hrvatskih i stranih govornika na ovogodišnjoj Međunarodnoj konferenciji o zdravstvenom turizmu u Crikvenici bio je i Keith Pollard, glavni urednik najutjecajnijeg medija u sektoru zdravstvenog turizma, Časopisa za međunarodna medicinska putovanja (IMTJ). TCN je s Keithom porazgovarao o potencijalima Hrvatske na području zdravstvenog turizma nakon njegovog zanimljivog predavanja na konferenciji pod naslovom „Kako razviti strategiju medicinskih putovanja za bolnice i klinike“.

Možete li nam dati pokoji savjet za razvoj zdravstvenog turizma u Hrvatskoj? Gdje možemo potražiti najbolje primjere i u kojem se dijelu tržišta Hrvatska može doista nadmetati s konkurencijom?

Prvo bih rekao da postoji puno marketinške buke vezano uz ovaj sektor. Svi misle da se mogu baviti medicinskim turizmom, no ako želite znati koja je najbolja država od koje biste mogli učiti, onda to je Malezija.

Malezija je nedvojbeno država koja je uspjela. IMTJ dodjeljuje nagrade, a Malezija je nagradu u kategoriji Odredište godine osvojila tri puta u četiri godine. Iz nekog razloga, možda zbog svoje kulture, uspjeli su udružiti snage svih institucija i dionika. Bio sam tamo i upoznao njihov proces, to je prava stvar.

Izađete iz zrakoplova, a odmah vas dočeka gospođa s vašim imenom. Sherene (Azli, gore, glavna direktorica Malezijskog vijeća za zdravstvena putovanja, koja je također govorila na konferenciji) ima oko 35 zaposlenih i doista su uložili puno u taj proces. Vidi se da posao funkcionira. Druga stvar u kojoj je Malezija dobra jest mjerenje rezultata. Bave se time jer država od njih zahtijeva da dostavljaju podatke. Tako se radi i u Dubaiju gdje su zahtjevi slični.

U Hrvatskoj ne postoji ništa nalik tome.

Hrvatska je umnogome slična Španjolskoj, koja je u značajnoj mjeri slično odredište. Tamo je država uložila određeni novac, no nepromišljeno i neučinkovito. Ključna je stvar bila u pojedincima koji se nalaze na čelu klinika. To je ono što pokreće njihov medicinski turizam. Tu su poduzetnici s razumnim marketingom i smislom za biznis koji uočavaju prigodu i zatim je odlično marketinški koriste. I u Hrvatskoj se pomalo pojavljuje taj poduzetnički duh, a najistaknutiji je primjer Poliklinika Bagatin. Ognjen Bagatin jedan je od najpoduzetnijih ljudi u ovoj zemlji.

Keith Pollard iz IMTJ-a jedan je od šestero veleposlanika CIHT-a kojima se na otvaranju konferencije zahvalio Kvarnerski zdravstveni klaster / Foto: CIHT Conference Crikvenica Croatia

Keithom Pollardom, IMTJ: Hrvatska bi mogla učiti i od Mađarske

Hrvatska bi mogla učiti i od Mađarske koja je razvila svoj stomatološki turizam. Riječ je o sedam klinika koje su udružile snage. Država nije učinila ništa. Tih se sedam klinika povezalo, osnovalo Udrugu mađarskih stomatoloških klinika te odredilo standarde u pogledu onoga što će članovi nuditi stranim pacijentima. I tako pacijenti danas imaju vrlo dobro iskustvo u Mađarskoj.

Pacijente se srdačno dočekuje u zračnoj luci, a hoteli su prilagođeni stomatološkim pacijentima, s posebnim menijima. U pojedinim hotelima više od polovine gostiju čine pacijenti jedne od tih sedam klinika. Sve je započelo okupljanjem poslovnih ljudi sličnih razmišljanja koji su uvidjeli potencijal cijele priče.Klinika Creative Dental u Budimpešti jedan je od najboljih primjera. Riječ je o posebno izgrađenoj sedmerokatnici, s 15 stomatologa, laboratorijem i internetskim kafićem na krovu. Na zidovima su izloženi članci o njima iz svjetskih medija. Doista impresivno.

Koja je razlika između kvalitete stomatoloških usluga u Hrvatskoj i Mađarskoj?

Mislim da razlike zapravo i nema. Mađarska je odlično prolazila u Velikoj Britaniji prije 10 do 15 godina, jer je tamo vladala velika nestašica stomatologa. Stomatologe su pronašli u dvije države – Mađarskoj i Poljskoj. Britanski zdravstveni sustav zaposlio je stotine stomatologa, a to je svakako pomoglo Mađarskoj, budući da su se britanski pacijenti navikli na mađarske stomatologe.

Koliki je problem činjenica što Hrvatska ima toliko malo letova niskobudžetnih zrakoplovnih kompanija, u usporedbi s primjerice Budimpeštom?

Uvijek letim British Airwaysom, tako da za mene to nije problem, no istina je da Zagreb propušta iskoristiti mogućnosti koje donose niskobudžetnih prijevoznici. Wizzair, easyJet – velika je to razlika.

U Hrvatsku godišnje dolazi 18 milijuna turista. Da samo jedan posto njih tijekom odmora riješi svoj problem za zubima ili vidom, to bi bilo 180,000 pacijenata godišnje.Ne bih to radio dok se nalaze na odmoru. Ne razumijem zašto Hrvatska ne oglašava bolje svoj zdravstveni turizam. Podaci su ključni, a vi imate sve moguće podatke o svim tim turistima. Tijekom vrhunca sezone dolazi četiri milijuna ljudi mjesečno, a zatim to pada na 300.000 mjesečno u siječnju, što je razlog zašto je zimi sve zatvoreno.

Postoji cijelo tržište turista koji obožavaju Hrvatsku, a kojima vjerojatno ni ne pada na pamet da svoje zube srede u Hrvatskoj. U njihovim glavama ne postoji poveznica između Hrvatske kao ljetne destinacije i Hrvatske kao pristupačnog rješenja za dobivanje kvalitetne zdravstvene skrbi. Crikvenica je prelijepa u studenom. Neka se turisti vraćaju ovdje izvan sezone radi zdravstvenih usluga.

Imate toliko tih pozitivno raspoloženih, lako dostupnih potrošača. Ne morate čak ni privući puno njih – neka se vrate ovdje u veljači.

Ognjen Bagatin, Poliklinika Bagatin / Foto: CIHT Conference Crikvenica Croatia

Gdje će Hrvatska biti na karti medicinskog turizma za deset godina?

MOGLA bi – ako se doista trgne – preuzeti 25% mađarskog stomatološkog prometa, pod uvjetom da se udruže snage i stvari postave kako treba. Ne vidim razloga zašto se to ne bi dogodilo. Često dolazim ovdje i Hrvatska mi se jako sviđa.

Koliko vrijedi stomatološko tržište u Mađarskoj?

Ne znam točan iznos, ali znam da jedna klinika ima 800 pacijenata mjesečno koji prosječno troše oko 5000 eura. Također znam koliko troše na marketing. No, to je samo jedna od tih velikih klinika. Sami izračunajte. Koliko mjesečno troše na oglašavanje na Adwords? Puno. I vrlo su dobri u ciljanju određene publike – jedno od njihovih glavnih tržišta je Finska, na primjer. Finci, Britanci, Irci, Nijemci i drugi Skandinavci. Oglašavanje u Finskoj sasvim je drugačije. Sponzoriraju koncerte u različitim ciljanim gradovima kako bi se na taj način čulo za njih. I više nego impresivno.

////

U Crikvenici se moglo naučiti puno lekcija. Hvala Keithu na njegovom vremenu. Država izvrsnosti od koje valja učiti – Malezija. Daleko bliže tržište od kojeg treba učiti i s kojim se možemo nadmetati – stomatološki turizam u Budimpešti.

Autor: Paul Bradbury, Total Croatia News 

ENG Version /// CROATIAN HEALTH TOURISM: Interview with IMTJ Editor Keith Pollard in Crikvenica

 

POVEZANA VIJEST: ZDRAVSTVENI TURIZAM

/// KRAJNJE JE VRIJEME DA SE POČNEMO OZBILJNO I STRATEŠKI BAVITI ZDRAVSTVENIM TURIZMOM

/// DR. MILJENKO BURA: BEZ KVALITETNE I SVEPRISUTNE ZDRAVSTVENE INFRASTRUKTURE NE MOŽEMO GRADITI CJELOGODIŠNJI TURIZAM

/// NEVENKA KOVAČ, SB MEDICO: IMAMO PUNO PRIČA O STRATEGIJAMA I MOGUĆNOSTIMA ZDRAVSTVENOG TURIZMA, A PREMALO SE RADI NA TERENU

 

Vijesti: