Srednja Dalmacija rekorder rasta turističkog prometa

TZ Splitsko-dalmatinska / Foto: Andrija Carli

Rezultati turističkog prometa u prosincu prema podacima sustava e-Visitor na dan 8.01. 2018. zaokružili su izvrsnu sezonu za Splitsko-dalmatinsku županiju koja je samo u tom mjesecu u komercijalnom smještaju ostvarila 24.214 dolazaka, odnosno 8 posto više nego prošle godine, te zabilježila 68.819 noćenja odnosno 8 posto više nego lani.

Time je Srednja Dalmacija i u prosincu nastavila veliki rast prometa, pozicionirajući se kao turistička regija za cjelogodišnji turizam. Najveći doprinos tom rezultatu dao je grad Split koji je imao 11.426 dolazaka i 29.240 noćenja (16 posto više). Dobar turistički promet u prosincu bilježili su Seget, Podstrana,Dugopolje, Makarska, Supetar, Hvar. Najviše gostiju u prosincu stiglo je u našu županiju iz BiH, Koreje, SAD-a, Slovenije, Italije, Njemačke i Kine.

Rast dolazaka i noćenja u prosincu u odnosu na prethodnu godinu pokazuje da je Splitsko-dalmatinska županija mjesto za odmor i dolazak  turista u svim godišnjim dobima. Nastavak je to odličnog trenda cijele protekle godine u kojoj smo neprestano bilježili značajne poraste u turističkom prometu, pa je Splitsko-dalmatinska županija 2017. godinu zaključila sa ukupno 16.944.182 noćenja i 3,2 milijuna dolazaka, što je rezultat na koji trebamo biti ponosni i na kojemu još jednom čestitam svim turističkim djelatnicima županije. Kada se tome pribroji i 211.401 dolazak nautičara i 1.442.869 noćenja ostvarenih u nautici na području Splitsko-dalmatinske županije, dolazimo do podatka da se gotovo polovina svih nautičkih noćenja u Hrvatskoj ostvari upravo u akvatoriju Srednje Dalmacije” ističe Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske. U cijeloj 2017. godini  komercijalni smještaj rastao je 17 posto ( 3.200.123 gosta ), a koji je ostvario 16.944.182 noćenja (12 posto više). Na razini cijele godine, najviše noćenja ostvarili su gosti iz Poljske i Njemačke, Češke, Velike Britanije, BiH, Švedske i Norveške, Slovenije, Francuske.

TZ Splitsko–dalmatinske županije na sajmovima u Beču, Bratislavi, Helsinkiju,Bruxellesu, New Yorku, Londonu i Utrechtu

Foto: Sandro Mušić / FB Central Dalmatia

Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije će u sklopu štanda HTZ-a od 18.-21.01. nastupiti na međunarodnom sajmu turizma MATKA u Helsinkiju na kojem će ponudu predstaviti više od 1.000 izlagača iz 80 zemalja. Finski zračni prijevoznik Finnair je potvrdio održavanje linije iz Helsinkija za Split prema kojem će ovog ljeta letjeti dva puta tjedno.
Na najvećem turističkom sajmu New York Times Travel Show  koji se održava po 15. put, predstaviti će se prvi put turistička ponuda Splitsko – dalmatinske županije u sklopu zajedničkog štanda Hrvatske.

Splitsko – dalmatinsku županiju je u 2017. godini posjetilo 130 tisuća turista iz SAD-a koji su ostvarili 340 tisuća noćenja i rast od 32 posto u dolascima i 42 posto u noćenjima u odnosu na prethodnu godinu. Na sajmu će direktor ureda TZ SDŽ Joško Stella održati i 15 minutnu prezentaciju predstavnicima brojnih turističkih medija i putničkih agencija. “Razlog za optimizam sa kojim počinjemo ovu poslovnu godinu leži u činjenici da smo tijekom lanjske godine ostvarili rekordan turistički promet i pozicionirali se kao vodeća jadranska turistička regija uz bok Istri. Upravo sa namjerom da poruku poželjne destinacije i za 2018. godinu pošaljemo u svijet svim potencijalnim gostima, Turistička zajednica splitsko-dalmatinske županije oblikuje promociju za ovu godinu koja će je zadržati i učvrstiti u samom vrhu hrvatskog turizma. Prilagođavamo je tržišnom zanimanju i komunikacijskim taktikama za svako pojedino tržište i ciljne skupine gostiju kojima se obraćamo, kako bi postigli najbolji učinak. Prvi kvartal 2018. godine vrijeme je intenzivnog predstavljanja na turističkim sajmovima u Beču, Bratislavi, Helsinkiju, Londonu i Utrechtu, gdje partnerima treba pokazati sa kojom novom i kvalitetnijom ponudom dočekujemo naše goste, a u čemu posljednjih godina Splitsko-dalmatinska županija pravi iskorak u sadržajnom i smještajnom dijelu” zaključuje Stella

Prilog: Turistički promet u 2017.godini Splitsko-dalmatinske županije

TZ Splitsko-dalmatinska županija na sajmovima

TZ Splitsko–dalmatinske županije sa Makarskom rivijerom na sajmovima u Beču i Bratislavi

Turistička ponuda Makarske rivijere i Srednje Dalmacije predstaviti će se na sajmu Ferienmesse koji se od 11. do 14. siječnja održava u Beču i sajmu ITF Slovakiatour u Bratislavi od 26. do 28. siječnja.
Sajam za odmor i putovanja Ferien-Messe Wien je iznimno posjećen i vodeći turistički sajam u Austriji. S obzirom na blizinu tržišta i do sada iskazani interes, za očekivati je da će tradicionalno prisutni Austrijanci zadržati uzlazni trend dolazaka ostvaren u ovoj godini u Srednjoj Dalmaciji.
ITF (International Tourism/Travel Fair) Slovakia Tour u organizaciji međunarodne organizacije ITTFA (International Tourism Trade Fairs Association) najvažniji je sajam turizma i putovanja u Slovačkoj i jedan od najreprezentativnijih događaja ovakvog tipa u Europi.

Ferienmesse
ITF Slovakia Tour

Turistička zajednica Splitsko – dalmatinske županije će u sklopu štanda HTZ-a od 18.-21.01. nastupiti na međunarodnom sajmu turizma MATKA u Helsinkiju na kojem će ponudu predstaviti više od 1.000 izlagača iz 80 zemalja. Finski zračni prijevoznik Finnair je potvrdio održavanje linije iz Helsinkija za Split prema kojem će ovog ljeta letjeti dva puta tjedno.

Na najvećem turističkom sajmu New York Times Travel Show  koji se održava po 15. put, predstaviti će se prvi put turistička ponuda Splitsko – dalmatinske županije u sklopu zajedničkog štanda Hrvatske. Splitsko – dalmatinsku županiju je u 2017. godini posjetilo 130 tisuća turista iz SAD-a koji su ostvarili 340 tisuća noćenja i rast od 32 posto u dolascima i 42 posto u noćenjima u odnosu na prethodnu godinu. Na sajmu će direktor ureda TZ SDŽ Joško Stella održati i 15 minutnu prezentaciju predstavnicima brojnih turističkih medija i putničkih agencija.

Od 1. do 4. veljače u izložbenim prostorima Brussels EXPO-a održati će se najveći turistički sajam u Belgiji „Le Salon des Vacances 2018” s ciljem promoviranja odredišta i turističkih proizvoda, a na kojemu sudjeluje i TZ Splitsko-dalmatinske županije. Sajam Destinations  – The Holiday & Travel Show koji će se od 1. do 4. veljače  održati u Londonu je sajam namijenjen širokoj publici i održava se pod pokroviteljstvom „The Times“ časopisa. Za Splitsko – dalmatinsku županiju ima izuzetnu važnost osobito zbog produženja sezone budući britanski gosti tradicionalno stižu u Srednju Dalmaciju upravo u pred i posezoni, a tome u prilog ide i povećani broj letova iz Londona prema splitskom aerodromu.
Fiets en Wandelbeurs u Utrechtu je specijalizirani sajam na kojemu se predstavlja cjelogodišnja turistička ponuda s naglaskom na aktivni odmor i pješačenje. Na sajmu je prošle godine sudjelovalo preko 500 izlagača na više od 22.000 m2.

Matka
New York Times Travel Show
Le Salon des Vacances 2018
Destinations  – The Holiday & Travel Show
Fiets en Wandelbeurs

Izvor: TZ Splitsko-dalmatinska županija

 

Vijesti: