Airbnb City portal koristi više od 100 partnera diljem svijeta. Hrvatskoj je svakako u interesu da bude dio te priče

Prije godinu dana inovativna ideja koja pomaže u olakšavanju regulacije u javnom sektoru postala je novi Airbnb proizvod nazvan City Portal. Ovaj prvi izvor takve vrste za lokalnu samoupravu...

Prije godinu dana inovativna ideja koja pomaže u olakšavanju regulacije u javnom sektoru postala je novi Airbnb proizvod nazvan City Portal. Ovaj prvi izvor takve vrste za lokalnu samoupravu izgradili su programeri Airbnb-a i poslužili kao izvor informacija na temelju desetljeća znanja stečenog u radu s gradovima diljem svijeta.

Destinacije su željeli više uvida u prisutnost Airbnba u svojim gradovima, alate koji će im pomoći u provođenju zakona i bolji pristup Airbnbu kada je pomoć bila potrebna. Kako se gradovi oporavljaju od pandemije COVID-19, rad s turističkim organizacijama jasno je pokazao da su lokalni uvidi u putovanja iznimno vrijedni, navode iz Airbnb-a.

Nakon godinu, iz Airbnb-a najavili su ažuriranje i proširenje City portala.

City portal pokrenut je s 18 pilot partnera sastavljenih od lokalnih vlada i turističkih organizacija iz cijelog svijeta, a danas Airbnb ima više od 100 partnera na portalu City Portal diljem svijeta. Grad Sacramento koristi City portal za provođenje zahtjeva za registraciju. Od svoje integracije s Portalom, grad je u mogućnosti brzo poduzeti radnje na oglasima koji krše gradski zakon o kratkoročnom najmu.

Airbnb je surađivao s nama na integraciji svog gradskog portala u naš zahtjev za registraciju kratkoročnog najma. Volio bi i da se druge platforme maksimalno trude kao i Airbnb te da osiguraju da imamo ono što nam je potrebno za provedbu naših zakona o kratkoročnom najmu ”, navodi Darrell Steinberg, gradonačelnik Sacramenta.

Korisnost Gradskog portala nije ograničena samo na pomoć gradovima u razvoju i provedbi poštenih zakona o kratkoročnom najmu. Proizvod je napravljen i objavljen usred pandemije, pomažući gradovima i turističkim organizacijama u učinkovitijem planiranju mogućeg povratka turizma. Na primjer, destinacijske marketinške organizacije ( DMO ) mogu vidjeti gradove i zemlje s najvećim izvorima i gostiju Airbnba te u skladu s tim prilagoditi svoje marketinške strategije.

U Dordogneu u Francuskoj, grad se pripremao za oporavak svoje turističke industrije nakon pandemije i koristi uvide tj. podatke o putovanjima koja priuža City portal za što bolje marketinške kampanje.

Izuzetna povijesna i prirodna baština Dordognea savršeno se prilagodila putnicima u potrazi za autentičnošću, prirodom i dobrobiti koja je potaknula oporavak turističkog sektora od 2020. Novo partnerstvo s Airbnbom dat će nam vrijedne i ključne informacije o evoluciji novih obrazaca putovanja i pomažu nam razviti pobjedničku strategiju sa svim lokalnim partnerima za budućnost lokalnog turizma ”, rekao je Christophe Gravier, direktor tvrtke Dordogne-Périgord Tourisme.

I dalje imamo ambiciozne ciljeve za City portal, navode iz Airbnb-a te dodaju kako će sljedećih godinu dana City portal bit podvrgnut stalnom povećanju i proširenju. “Do rujna 2022. cilj nam je imati više od 250 partnera na Portalu grada diljem svijeta. Kako bismo to učinili, proširujemo tim Gradskog portala kako bismo lokalnim samoupravama i turističkim organizacijama zainteresiranima za pristup Gradskom portalu omogućili da to učine brzo i učinkovito.” zaključuju iz Airbnb-a.

Inače, tehnologija City Portala izravno povezuje Airbnb platformu s vladama i turističkim organizacijama kako bi im pružila sljedeće:

Nadzorna ploča City portala uključuje lokalne i globalne Airbnbove podatke o karakteristikama tržišta kratkoročnog najma i prihodima od boravišne pristojbe na mjestima na kojima su sklopljeni porezni ugovori. Vlade s važećim zakonima o kratkoročnom najmu mogu koristiti City Portal za pregled Airbnb lista unutar svojih registracijskih sustava. Također, partneri u turističkim organizacijama mogu vidjeti odakle gosti dolaze i u skladu s tim prilagoditi marketing.

Osim boljeg i održivog upravljanja turizmom, ovo je odličan alat za smanjivanje nelegalnog tržišta. Alat koji bi svaka država trebala podržati i koristiti ga.

Inače, novim Zakonom o pružanju usluga u turizmu u Hrvatskoj se internetskim platformama (Booking.com , Airbnb.com itd…) propisuje obveza isticanja poreznog broja odnosno PDV identifikacijskog broja pružatelja usluge ( PDV ID broj ) , a sve radi sprječavanja nelegalnog poslovanja i poštivanja poreznih propisa. Imamo Zakon no pitanje je koliko se isti provodi i koliko je usuglašen s booking portalima.

/ / / NELEGALNI IZNAJMLJIVAČ, KOJI NEMAJU PDV ID BROJ, USKORO VIŠE NEĆE MOĆI OGLAŠAVATI NA BOOKING PORTALIMA

Prema informacijama s terena, booking portalima nije propisana kazna za nepoštivanje te odredbe, pa je naravno pitanje i smisla cijele priče. Booking portali su svjesni toga i to “iskorištavaju”. No, Airbnb prije par godina prvo shvatio kako se mora probuditi i preuzeti odgovornost. Rezultat je među ostalim i upravo City portal.

Također, u ožujku 2020. godine Airbnb, Booking.com, Expedia Group i TripAdvisor ipak su sklopili sporazum o razmjeni podataka s Europskom unijom. Dogovor znači kako će se pouzdane informacije o tržištu kratkoročnog najma objaviti preko statističkog ureda Eurostat.

Rezultat je to dugogodišnje “borbe” Europske komisije s globalnim booking stranicama o razmjeni podataka, što Eurostatu omogućuje prikupljanje svih relevantnih podataka o smještaju za kratki boravak u cijeloj EU. Dogovor je rezultirao i po prvi puta objavom utjecaja booking portala na europsko tržište.

Istraživanje koje je Eurostat proveo 2019. pokazalo je da je 21% građana EU -a koristilo web stranicu ili aplikaciju kako bi dogovorilo smještaj od druge osobe ( 554 milijuna noćenja u smještaju rezerviranom putem četiri platformi ) , a 8% učinilo je isto za usluge prijevoza.

/ / / PO PRVI PUT IMAMO TOČNE BROJKE: U 2019. GODINI PREKO AIRBNB-A, BOOKING-A, EXPEDIA GROUP-E ILI TRIPADVISOR-A, OSTVARENO JE 7.756.000 NOĆENJA U HRVATSKOJ

Aka gledamo Hrvatsku, prema istim podacima u 2019. godini preko četiri platforme; Airbnb-a, Booking-a, Expedia Group-e ili TripAdvisora , ostvareno je 25.945.000 noćenja u Hrvatskoj, što bi značilo kako 1/4 prometa dolazi s booking portala. Podatak koji mi je više nego sumnjiv, jer sam siguran kako booking portali nose puno veći promet.

Također, to govore i podaci ankete koju je provela Hrvatska gospodarska komora među pružateljima usluga obiteljskog smještaja početkom 2020. godine ( uzorak 2200 pružatelja usluga obiteljskog smještaja, najviše iz Primorsko-goranske, Splitsko-dalmatinske i Istarske županije ) u kojoj se

Najveći udio (60%) rezervacija zaprima se putem vodećih online kanala prodaje, izravno ili direktno bez posrednika (30%), a putem domaćih turističkih agencija (10%). Više o istraživanju iz 2020.godine pogledajte u prilogu.

/ / / VEĆINA IZNAJMLJIVAČA ZBOG POSLJEDICE KORONAVIRUSA FINANCIJSKU ŠTETA PROCJENJUJE U IZNOSU DO 50.000 KUNA

No, da se vratimo na temu PDV identifikacijskog broja pružatelja usluge. Stvar bi u praski trebala funkcionirati vrlo jednostavno. Onaj tko nema PDV ID broj ne može se prijaviti na booking platforme. Tako bi riješili veliki dio nelegalnih iznajmljivača. U konačnici svi gube ako je suprotno. Od države do samih iznajmljivača koji imaju nelojalnu konkurenciju, dok booking portali teško ili nikako mogu regulirati lažna predstavljanja i iznajmljivanje tuđeg ili lažnog smještaja. Održiv i stabilan okvir je win-win za sve.

Gdje je zapelo? Ne znam, svakako je potrebno da MINT, HTZ i Ministarstvo financija sjednu za isti stol i dođu do najboljeg okvira da cijela stvar bude efikasna i funkcionalna. Siguran sam da se kroz sat vremena konstruktivnog razgovora može doći do brzog i efikasnog rješenja: kako validirati PDV ID broj i obrnuto u svoje sustave. Airbnb je, siguran sam, spreman za taj iskorak – to je i cilj Airbnb City portala. Ne znam kako je svaka država riješila pitanje legalizacije smještaja, sigurno kako se po zakonu mora registrirati najam i platiti porez, no PDV ID broj je odlično jednostavno rješenje za sve strane. Možda naš primjer i implementacija istog u suradnji s Airbnb-om može postati standard na globalnoj razini. Svima je to u interesu.

Možda naš primjer i implementiacija istog u suradnji s Airbnb-om može postati standard na globalnoj razini. Svima je to u interesu. I to ne bi bilo prvi puta. Informacijski sustav za prijavu i odjavu gostiju Hrvatske turističke zajedcnie – eVisitor, osvojio je treće mjesto i nagradu Svjetske turističke organizacije (UNWTO) za inovativnost u istraživanju i tehnologiji.

eVisitor sustav prepoznat je van granica Hrvatske kao izvrstan inovativan proizvod, te već dugo postoji veliki interes iz više zemalja koji bi kupili cijeli eVisitor sustav odnosno „know how“ i implementirali ga u svoje zemlje.

Za kraj, u Airbnbu su nedavno najavili 1 milijarditi dolazak gostiju preko njihove platforme.

POVEZANE VIJESTI:

Martina Nimac Kalcina: Moramo brendirati obiteljski smještaj u Hrvatskoj. Uspješno poslovanje u današnje vrijeme se bazira na specijalizaciji

GLASNO RAZMIŠLJANJE – Privatni iznajmljivači / domaćini – Gdje smo i kako dalje?

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN