Arheološka zona Salona kao odličan primjer moderne vizualne komunikacije

I ove godine na Izložbi hrvatskog dizajna radovi su predstavljeni u profesionalnoj i studentskoj sekciji u osam kategorija: Dizajn vizualnih komunikacija, Dizajn u digitalnim medijima i dizajn interakcija, Dizajn ambalaže, Industrijski / produkt...

I ove godine na Izložbi hrvatskog dizajna radovi su predstavljeni u profesionalnoj i studentskoj sekciji u osam kategorija: Dizajn vizualnih komunikacija, Dizajn u digitalnim medijima i dizajn interakcija, Dizajn ambalaže, Industrijski / produkt dizajn, Prostorne i grafičke intervencije i sistemi, Modni i odjevni dizajn, Cjeloviti projekt / proizvod te Koncept / inicijativa / kritički dizajn.

Online izložbu i novu bazu podataka suvremenog hrvatskog dizajna oblikovala je Marina Jukić, programirao Emanuel Blagonić, autori vizualnog identiteta su Tina Ivezić i Matija Ferlin. Ukupno je na izložbu prijavljeno 497 radova, od kojih je Selekcijska komisija odabrala 294, od toga 247 profesionalnih i 47 studentskih radova. To je dosad, od prvog izdanja Izložbe hrvatskog dizajna održane 1999. godine, najobimnija selekcija napravljena u sklopu ovog bijenalnog izložbenog projekta.

U profesionalnoj sekciji predstavlja se 247 radova, dok je u studentskoj 47. Kategorija Dizajn vizualnih komunikacija je kao i u dosadašnjim izdanjima najopsežniji segment izložbe te uključuje 161 rad. Po opsegu slijede je kategorije Prostorne i grafičke intervencije i sistemi s 30, te Dizajn ambalaže s 28 projekata. Industrijski / produkt dizajn predstavljen je s 18, Dizajn u digitalnim medijima / dizajn interakcija sa 17 radova, kategorija Cjeloviti proizvod s 15, kategorija Koncept / inicijativa / kritički dizajn obuhvaća 14, a kategorija Modni i odjevni dizajn 11 ostvarenja.

Signalistika arheološke zone Salona 

Interpretacijska ploča-Porta Caesarea

Od svih odličnih radova ističemo rad Signalistika arheološke zone Salona, pošto nam rad daje pozitivan primjer moderne vizualne komunikacije na jednom od povijesno kulturnih lokaliteta, te se veže uz turistički sektor. Za koncept i dizajn zaslužni su Bojan Sivački i Lana Vitas Gruić, a rad je nagrađen posebnim priznanjem u kategoriji Prostorne i grafičke intervencije i sistemi.

Arheološkim kompleksom Salone uglavnom dominiraju ruševine i plošnost pa je posjetitelju potrebno mnogo mašte da zamišlja nekadašnje objekte. Unutar kompleksa postavljen je novi, inovativni sustav smjerokaza i interpretacijskih ploča, izrađenih od kaljenoga stakla koje ničim ne sprečava pogled na okoliš, ističe se u opisu projekta.

U njih se sa stražnje strane urezuje opis, a ilustracija ucrtana prema vjerodostojnim arheološko-arhitektonskim rekonstrukcijama objekta, gledana s posebno označene točke, promatraču nadograđuje kamene ostatke u nekadašnji stvaran izgled.

Solin, interpretacijska ploca
Interpretacijska ploča-Episkopalni centar-Basilica Urbana
Interpretacijska ploča-Episkopalni centar-Basilica Urbana

Izložbu potražite na ovoj adresi: https://izlozba.dizajn.hr/1920/

Izvor: Dizajn.hr

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN