Booking.com predstavio novi sustav kategoriziranja nekretnina

Ranije ovog mjeseca Booking.com je počeo primjenjivati ocjene u obliku zvjezdica na svoju ponudu kratkoročnih najmova smještaja. Online putnička agencija rangira nekretnine od jedne do pet zvjezdica – gdje...

Ranije ovog mjeseca Booking.com je počeo primjenjivati ocjene u obliku zvjezdica na svoju ponudu kratkoročnih najmova smještaja. Online putnička agencija rangira nekretnine od jedne do pet zvjezdica – gdje ocjena s pet zvjezdica označava najprivlačniji smještaj, prenosi Skift.

Potez Booking.com-a je poprilično odvažan jer agencija samovoljno određuje ocjene. Kuće za odmor i apartmani tim potezom više nisu usklađeni s hotelima, koje vladine organizacije i treće strane odavno kategoriziraju prema broju zvjezdica. Broj zvjezdica je odvojen, to jest nema korelacije s prosječnim rezultatom smještaja kojeg određuju korisničke recenzije.

Pretraživanje po broju zvjezdica najkorišteniji je filter na Booking.com-u“, objasnio je Olivier Grémillon, potpredsjednik globalnih segmenata. „Prije, kad bi netko pretraživao na Booking.com-u smještajne jedinice s tri, četiri ili pet zvjezdica, kuće za odmor se ne bi prikazivale. Sada, kad pretražuju koristeći isti filter, one se prikazuju i od toga svi imaju koristi.

Kompanije se trudi prilagoditi izračune kako bi bili što relevantniji. Na primjer, smještajni objekt u hladnom Kopenhagenu neće imati lošiju ocjenu zbog nedostatka klima uređaja, za razliku od neke kuće za odmor u tropskim krajevima.

Booking.com ocjenjuje nekretnine uključujući oko 400 različitih faktora. Na primjer, vjerojatnije je da će apartman koji ima aparat za espresso lakše dobiti petu zvjezdicu.

Prikaz novog sustava kategorizacije Booking.com-a (crvena elipsa)

Novi sustav ocjenjivanja prvi puta je predstavljen tijekom prezentacije na ovotjednoj konferenciji Udruženja za upravljanje smještaja za odmor u američkom New Orleansu.

Neki stručnjaci su podržali potez Booking.com-a. „Smatram da nije samo bitno imati ocjene korisničkih recenzija, već i službene kategorizacije kako bi se bolje utvrdila očekivanja korisnika. Na primjer, može postojati smještaj s dvije zvjezdice koji ima besprijekorne ocjene korisnika, no sama činjenica da taj objekt ima samo dvije zvjezdice zasigurno bi pomogla staviti ocjenu recenzija u drugačiji kontekst“, izjavio je Steve Milo, osnivač i izvršni direktor Vtripsa.

No, nekoliko upravitelja nekretnina se ne slaže s ocjenama koje je Booking.com dao njihovim objektima. Na primjer, nekolicina je izjavila da bi više voljela da im je agencija dala manju ocjenu. Radije bi držali očekivanja korisnika nešto nižim jer bi time mogli ugodno iznenaditi gosta te je time izglednije da će ostaviti recenziju s boljom ocjenom. Neki smatraju kako korisničke recenzije imaju veći utjecaj na potencijalne goste.

Drugi su se žalili kako će ovaj postupak zbuniti mnoge korisnike jer, na primjer, Airbnb ocjene korisničkih recenzija prikazuje u obliku zvjezdica.

Jeff Hurst, glavni komercijalist u kompaniji Vrbo koja je u vlasništvu Expedije, smatra kako je teško biti precizan prilikom određivanja zvjezdica. „Osobno sam često znao odsjesti u hotelu s četiri zvjezdice, a da mi iskustvo nije bilo na razini.

Olivier Grémillon, čiji posao uključuje nadgledanje jedinica za iznajmljivanje unutar Booking.com-a, izjavio je kako gosti u prosjeku daju bolje ocjene kućama za odmor ili apartmanima, nego hotelima. Ovaj novi sustav kompanije će pružiti dodatnu referentnu točku koja će pomoći korisnicima u uspoređivanju nekretnina, smatra Grémillon.

Izvor / foto: Skift; Booking.com

Povezane vijesti: