Booking je kasniji, ali nema naznaka za lošiju sezonu u Dalmaciji

Kakvo je trenutno stanje bookinga na emitivnim tržištima i kakva nas turistička sezona očekuje bila su središnja pitanja sjednice Strukovne grupacije hotelijera HGK – Županijske komore Split, održane 16....

Kakvo je trenutno stanje bookinga na emitivnim tržištima i kakva nas turistička sezona očekuje bila su središnja pitanja sjednice Strukovne grupacije hotelijera HGK – Županijske komore Split, održane 16. svibnja.

Nakon odličnih turističkih rezultata i dvoznamenkastog rasta u prva četiri mjeseca, cilj nam je dati presjek stanja bookinga na emitivnim tržištima, da vidimo gdje smo i što nas očekuje u glavnoj sezoni.  Da bismo dobili što cjelovitiju sliku stanja i u susjednim zemljama osigurali smo direktna javljanja iz HTZ-a u Zagrebu, iz Budve te iz veleposlanstva RH u Turskoj”, najavio je na početku sjednice predsjednik HGK – Županijske komore Split, Joze Tomaš.

U prva četiri mjeseca ove godine Splitsko-dalmatinska županija je ostvarila 21% više dolazaka i 19% više noćenja u odnosu na prošlu godinu. Međutim, 60% dolazaka i noćenja na godišnjoj razini ostvari se u srpnju i kolovozu, a ako im se pribroji lipanj i rujan, u ta četiri mjeseca ostvari se  više od 80% noćenja i dolazaka cijele godine. Problemi s bookingom na svim većim sajmovima uoči ove sezone doveli su do opreznijih predviđanja za sezonu.

Prema riječima prvog čovjeka Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Joška Stelle, na sajmu u Münchenu su bili vidljivi veliki problemi s bookingom, istih je bilo i nakon njega na sajmu u Berlinu, ali već u puno manjoj mjeri, a trenutna situacija je da nemamo značajnih problema s bookingom. “Nije kao i prošlih godina, međutim svi veći akteri, svi veći hotelijeri su jako zadovoljni. Očekujemo stoga izvanprosječni rast u predsezoni i posezoni i minimalni rast u samom srcu sezone”.

Turistima je danas na raspolaganju veliki broj smještajnih kapaciteta i država na turističkoj sceni, tu je i povratak Grčke i Turske, također i trend last minute bookinga, što je sve dovelo do promjene ponašanja gostiju, ali to ne znači da ćemo imati lošiju sezonu nego da je samo kasniji booking, smatra Stella. 

Unatoč svim previranjima i pričama da sezona neće biti uspješna, u Splitsko-dalmatinskoj županiji bilježimo značajan rast. U Splitu imamo čak povećan broj dolazaka s britanskog tržišta unatoč situacije s Brexitom”, rekao je predsjednik Strukovne grupacije hotelijera ŽK Split, Toni Filipeti.

U Splitsko-dalmatinskoj županiji privatni, obiteljski smještajs udjeluje s više od 70% u smještajnim kapacitetima, te konstantno raste.

Tako ove godine i SDŽ raspolaže s 10.000 više kreveta u privatnom smještaju u Splitsko-dalmatinskoj županiji nego prošle godine. 

Predsjednica Zajednice obiteljskog turizma HGK,  Martina Nimac Kalcina, smatra da unatoč povećanju kapaciteta privatni iznajmljivači koji kvalitetno rade, imaju odlične lokacije i kapacitete te dobar marketing ne bi trebale imati problema. 

Na slabiji booking ukazali su jedino predstavnici chartera i hostela.

Točnije, prema riječima predsjednice Grupacije pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter ŽK Split, Sare Douzzan Županović, charter bilježi povećani broj plovila u odnosu na prošlu godinu uz identičan booking i znatno niže cijene, što je općenito trend posljednjih nekoliko godina

Saša Popovac iz Hrvatske turističke zajednice u Zagrebu je iznio optimistične podatke – bilježi se porast od 11% u dolascima i 9,5% u noćenjima iz većine emitivnih tržišta. Naglasio je i kako je ove godine uvedena 81 nova zračna linija za RH tijekom sezone.

Turska ove godine očekuje nastavak dvoznamenkastog rasta

O predviđanjima za sezonu u konkurentskoj Turskoj iz Ankare je izvijestio izvanredni i opunomoćeni veleposlanik RH u Republici Turskoj, Hrvoje Cvitanović. Turska je u prošloj godini ostvarila prihod od turizma u iznosu od 29,5 milijardi dolara te je imala rast u dolascima turista od gotovo 22% u odnosu na 2017. Očekuju jednaku uspješnu i ovu godinu s ponovno dvoznamenkastim rastom, te naglaskom na rusko i njemačko tržište.

U susjednoj Crnoj Gori, u kojoj je turizam strateška gospodarska grana sudjelom od gotovo 30% u BDP-u, predsezona je, usprkos lošem vremenu, bila jako dobra, s 23% više noćenja nego prošle godine, najave za sezonu su također dobre te očekuju nastavak trenda rasta, javio je iz Budve predsjednik Odbora Udruženja turizma i ugostiteljstva Privredne komore Crne Gore, Dragan Purko Ivančević. 

Budući da su najave za sezonu dobre, a rast očekuju i susjedne konkurentske zemlje, sezona će pokazati koliko smo se u moru ponude u stanju istaknuti i privući goste, koliko su potrebne korekcije i cijena i kvalitete, te koliko u konačnici hrvatski turizam može dugoročno profitirati na račun podizanja kvalitete usluge a ne isključivo povećanja kapaciteta.

Povezane vijesti: