Boutique Hotel Acacia zorno prikazuje što znači dodana vrijednost u hotelijerstvu

Autor:  Goran Rihelj

24. kolovoza 2024.

Free for guests…ili priča o dodanoj vrijednosti u turizmu.

Da smo bili malo pametniji tj.gledali i učili na tuđim greškama u našem turističkom razvoju, kao recimo Španjolske, mali obiteljski hoteli ( sada i boutique i luksuzni hoteli ) bili bi okosnica našeg turizma.

Ako smo počeli s privatnim smještajem, bio bi neki logičan slijed da samo danas nakon 20+ godina bavljenja turizmom imali transformaciju od privatnog smještaja do malih obiteljskih hotela. Naravno ne sve, no barem par stotine malih obiteljskih hotela diljem Jadranske obale koji rade tijekom cijele godine. Ili mali obiteljski hoteli ( MOH ) s pričom kako ih osobno zovem, pošto je svaki MOH drugačiji, ima osobni i personaliziran pristup, ima dušu, kao i mi ljudi. 

Nedavno sam bio u Lovranu i upravo odabrao mali boutique hotel za svoj smještaj. Riječ smještaj mi je nekako isprazan, jer koliko god motiv dolaska nije hotel ili krevet, svakako kako smještaj igra važnu ulogu u ukupnom doživljaju. A kada pričamo o malim obiteljskim hotelima tu je pristup vlasnika i ukupna kvaliteta usluge svakako dodatno naglašena.

Boutique Hotela Acacia je mali obiteljski hotel koji njeguje obiteljsku tradiciju od 1952.godine. Raspolaže s 8 soba na razini 4*, kao i malu wellness oazu.

Dopuna je i restoran Štanger smješten u sklopu hotela koji funkcionira kao a la carte restoran, no za goste hotela nude doručak - serviranje i usluga je osobni pristup, ne švedski stol, više "a la carte doručak" - opet priča za sebe. 

U sklopu smještaja nude i večeru s dva menija koji se mijenjaju svaki dan po izboru i po promotivnoj cijeni od 20 eura po osobi. Što je daleko ispod regularne a la carte cijene restorana i također ulazi u još jednu dodanu vrijednost. Hotel ima i svoj besplatni parking što je svakako važno za svakog gosta, kao i punionicu za električna vozila. Tu je i mali wellness s unutarnjim bazenom, tri saune i jednom prostorijom za masaže.

New project 127

Free for guests - dodana vrijednost za goste hotela

Često hoteli dodano naplaćuju parking po danu, kao i ležaljke na "hotelskoj" plaži. Osobno smatram kako je bolje tu cijenu ugraditi u ukupnu cijenu smještaja.

Ne znam kako su u Boutique Hotel Acacia formirali politiku cijene smještaja, no svakako mogu reći kako je puno bolje kada su te usluge gratis za cijenu smještaja. 

Na Acacia plaži ispod hotela gostima su tako besplatno na raspolaganju ležaljke, baldahini, kajaci i supovi. Besplatno za goste hotela. Naravno, nisu besplatne, nego su ugrađene u cijenu smještaja. 

Jako jednostavno. Radi se o dodanoj vrijednosti. 

Ne radi se tu o novcu, nego o dodanoj vrijednosti kao i ukupnom boljem doživljaju boravka i cijele usluge hotela.

1724424438888

1724424439693

Također, na uređenom sunčalištu imaju i utičnice za struju, što je svakako odličan potez jer svi smo danas ovisni o raznim električnim uređajima, od mobitela, laptopa, tableta, pametnih satova do električnih cigareta. Inače, broj utičnica u hotelskim soba je jedan od velikih problema za hotelijere. Danas nam trebaju minimalno 2, ako ne i tri utičnice po osobi u sobi. Zato ja uvijek nosim produži kabel sa sobom u torbi jer jednostavno hoteli nemaju dovoljno utičnica. No to je druga tema. 

Kako hotel ima 8 soba, svi gosti imaju svoju mjesto, na ležaljci ili baldahinu. Naravno, ručnici za plažu su u cijeni smještaja. Isto tako u sklopu "plaže" je i tuš kao i hotelsko osoblje, koji brine o gostima i nisam imao opterećenje ostaviti svoje stvari na plaži dok opušteno uživam u moru.

Jedina sugestija ovom hotelu bi bila da imaju i šank tj. ponudu pića, pošto je ionako osoblje na plaži, a nema zahtjevnu funkciju osim naplate ležaljki za posjetitelje koji nisu gosti hotela, pomoći kod spuštanja kajaka u more i čuvanja stvari od gostiju. Kad već imaju osoblje na plaži, mali je broj mjesta, a time bi sigurno malo i pojačali prihode, jer svatko bi popio bar jedno piće na plaži da može. Doduše, koliko sam shvatio može se naručiti piče iz hotela, no kako nema šanka na plaži, nitko nije konzumirao piće, bar u par navrata dok sam bio na plaži. 

No poanta priče je dodana vrijednost. Čak i da je cijena smještaja niža, a da sam plativši cijenu ležaljke došao financijski na isto, prije bi odabrao i bolje se osjećao da je sve u cijeni smještaja i ležaljka gratis. Opet ne radi se o novcu, nego o make me care filozofiji. 

/// Ono kad je članak iz 2018. godine i dalje aktualan: “MAKE ME CARE” kao glavna filozofija u turizmu

U domeni dodane vrijednosti imaju i besplatnu kavu u sobi. 

New project 128

Kao kavopija koji ujutro moram popiti espresso, ne razumijem hotelijere ( 4* hoteli u većini slučajeva sada imaju kavu u sobi ) i vlasnike smještaja koji nemaju aparat za kavu u sobi.

Daj mi taj osjećaj ispijanja kave ujutro na balkonu i pogledom na more. Naplati mi tu kavu dodatno ako treba, ali nemoj me zakinuti za taj doživljaj. Gosti se ne žele spustiti do recepcije hotela po kavu. Naprosto jer je to gnjavaža - morate se obući, a time i razbuditi do kraja, spustiti do kafića i odnijeti kavu u sobu. Ovako doslovce iz kreveta mogu odmah na terasu i uživati u svojoj kavi s pogledom. Dapače, u današnje vrijeme bi hotelijeri trebali razmišljati i koju kvalitetu kave nude u sobi, a ne samo da imaju aparat za kavu.

Naravno, sve smo to platili u cijeni hotela. Vrijednost za novac odlična. Ne samo da smo oduševljeni, nego je usluga ili cijeli paket hotela iznad očekivanja. Svakako pozitivan primjer za sve trenutne i buduće turističke djelatnike. 

Boutique Hotela Acacia radi tijekom cijele godine ( osim tjedan dana oko Božića ako sam dobro shvatio ), zapošljava domaće radnike, ne znam kad sam zadnji put na hrvatskom jeziku pričao s osobljem koje je zaduženo za čišćenje hotela, koristi domaće lance nabave koliko je to moguće, zapošljava tijekom cijele godine. 

To je turizam kojem moramo težiti. To je turizam više kvalitete. To je turizam dodane vrijednosti. Isporučiti vrijednost za novac, a ne samo puko dizanja cijena bez podizanja i kvalitete usluge. 

Dodana vrijednost za koju sam siguran da se vlasnicima Boutique Hotela Acacia dugoročno vraća s preporukama i stalnim gostima. Mene su kupili na prvu, od prvog kontakta do pitanja je l' imamo neke alergene na hranu zbog doručka.

Sve dodane vrijednosti koje sam nabrojao su dio mozaika malih stvari ili kockica u ukupnom mozaiku koje čine razliku. To je dodana vrijednost i vrijednost za novac. 

Ako Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija negdje morati slati studente na praksu, kao i dati potporu u razvoju svojim znanjem i resursima, onda je to svakako Boutique Hotela Acacia kao i drugi mali obiteljski hoteli. O fokusu turističke zajednice prema istima da ne pričam. Nažalost mali obiteljski hoteli zbog visokog standarda i malih broja soba su u najtežoj situaciji da budu profitabilni. Potrebno je puno kockica da se posloži da na kraju godine, a ne sezone, budu u plusu. 

Baza je obitelj i tradicija, kao i u Austriji u koju desetljećima gledamo i ukazujemo na pozitivan primjer. Nije Boutique Hotel Acacia nastao preko noći, nego se gradio od 1952.godine. Ovo je sada samo kruna obiteljskog rada i razvoja kroz godine i generacije. 

Bravo za vlasnike Boutique Hotela Acacia u Lovranu. Hvala im što su putokaz budućim generacijama. 

 

P.S. koriste i domaći booking sustav Rentlio, čime dodatno jačaju domaću ekonomiju. 

P.S. 2 Ovo nije plaćeni članak.

P.S. 3 Smještaj uvijek direktno rezervirajte na stranicama hotela.

Autor:  Goran Rihelj

24. kolovoza 2024.