Usprkos krizi Carwiz Grčka širi svoje poslovanje na više od 20 novih lokacija

Preko leasinga potpišeš ugovor na preko 2.000 vozila i onda par mjeseci kasnije, dolaskom pandemije doslovno sve stane, a ugovori ostanu na snazi. Kako servisirati svoje obveze kada su...

Preko leasinga potpišeš ugovor na preko 2.000 vozila i onda par mjeseci kasnije, dolaskom pandemije doslovno sve stane, a ugovori ostanu na snazi. Kako servisirati svoje obveze kada su prihodi doslovno stali? Pitanje je na koji nitko nije imao ugovor niti nije bilo magičnog štapića, osim moratorija na kredite kao i covid zajam.

Pritisak koji mnogi globalni rent a car igrači nisu izdržali, no na našu sreću, rent a car tvrtka Carwiz, uspjela je preživjeti katarzu te krenula u ovu sezonu. Naravno, uspješno znači da su preživjeli te hvataju konce ove ljetne sezone da barem malo dobiju financijsku injekciju za dugoročni oporavka, kao i svi u turizmu. No preživjeli su, i to je najvažnije. Dapače, usprkos krizi šire svoje poslovanje u Grčkoj, o čemu ćemo detaljnije govoriti u ovom članku.

Inače, kada govorimo o Carwiz rent a car, važno je za istaknuti kako se Cariwz prije pandemije uspješno probio na globalno tržište kroz model franšize te je tako postao hrvatski turistički izvozni proizvod. U svega godinu dana ostvaren je globalni uspjeh koji je rezultirao s razgranatom franšiznom mrežom na čak četiri kontinenta i prisustvom u 20 svjetskih zemalja i više od 100 poslovnica.

Usprkos krizi Carwiz Grčka širi svoje poslovanje na više od 20 novih lokacija

Nakon prvih poslovnica na Androsu, Krfu i Iosu gdje je Carwiz Grčka već proširila svoje poslovanje putem svojih poslovnica i meet and great lokacija, Carwiz Grčka nastavlja svoje širenje. Tako sa svojim radom Carwiz Grčka započinje i na otoku Rodosu, kao i poluotoku Chalhidiki gdje je sve biti spremno za prve goste i novu sezonu.

Ovim poslovnim potezom Gelasakis grupa, nositelj franšize Carwiz Grčke širi svoje poslovanje putem podfranšiznih ugovora gdje se očekuje da bi baš ova tvrtka, dio franšizne mreže i poslovnog modela hrvatske tvrtke Carwiz International, mogla zahvatiti oko 5% grčkog tržišta rent-a-car industrije.

Izrazito nam je drago da smo nakon nešto više od dvije godine pripremanja tržišta, uspjeli pokrenuti poslovanje putem podfranšiznih ugovora u Grčkoj. Zahvaljujući dobrim partnerskim odnosima i mentorstvu Carwiz Internationala uskoro će sve biti spremno za prve klijente”, rekao je Antonios Gelasakis, CEO Carwiz Grčka.

Carwiz Grčka je od 2018. partner hrvatske rent-a-car tvrtke Carwiz International, a ujedno i jedan od njihovih prvih franšiznih partnera. U posljednje dvije godine partneri iz Grčke su s početne tri lokacije svoje poslovanje proširili na jedanaest lokacija, a zatim i pokrenuli drugu fazu, podfranšizne ugovore temeljene na hrvatskom modelu poslovanja. Tako je Carwiz International prva hrvatska rent-a-car kuća koja vlastitu franšizu uspješno širi kao “all-in-one-solution”.

U odnosu na prošlu godinu, dok su u ovom periodu još trajale stroge restrikcije uzrokovane pandemijom Covida-19, u Carwiz Grčka smo do kraja svibnja zabilježili porast broja rezervacija za čak 600%. Nedvojbeno je kako je upravo smanjenje mjera i želja za putovanjem potaknula turiste da se ove godine zapute na plaže predivne Grčke”, ističe Barbara Mrkić, direktorica marketinga i customer experiencea u Carwizu.

U Carwizu su do kraja svibnja zabilježili rast cijena u odnosu na prošlu godinu za 30%, a do kraja svibnju zabilježili su već više od 3000 rezervacija u 2021. godini, za razliku od 2020. godine, kada smo u svibnju imali manje od 500 rezervacija. Kako navode iz Carwiza, primjećuju kako su ove godine rezervacije napravljene unaprijed do kraja godine, za razliku od 2020. godine kada smo u ovo vrijeme imali rezervacije samo do kraja listopada, što je odličan pokazatelj početka oporavka.  

Najpopularniji otoci u Grčkoj, s najviše rezervacija su Krf, Zakintos, Mikonos, Rodos, a nedavno je otvoreno i 5 novih lokacija koje su s radom započele u svibnju. 

S ponosom možemo reći kako su naši poslovni partneri Carwiz International d.o.o. dokazali da se uporan rad i trud uvijek isplati”, ističe Antonis Gelasakis, CEO Carwiz Grčka te dodao je kako u posljednje vrijeme, otkako su popustile mjere, javlja se sve veći interes za putovanja na području Grčke i grčkih otoka, pa je tako broj rezervacija do sada porastao za čak 600% u odnosu na isti period prošle godine. “Ne sumnjamo da je za to zaslužan upravo uporan rad, ali i posvećenost i briga za svakoga klijenta te brza i profesionalna usluga“ navodi Gelasakis.

Mrkić smatra kako je upravo želja za stvaranjem pozitivnog korisničkog iskustva dovela do današnjeg identiteta tvrtke kako na lokalnoj, tako i na međunarodnoj razini. “Vođeni smo vizijom kako je Carwiz rent-a-car tvrtka koja nudi puno više od samog prijevoza te svojim korisnicima uz vozilo nudimo i stečeno iskustvo. Takav pristup omogućio nam je pozitivne reakcije korisnika temeljene na vizualnom identitetu tvrtke, ali i na jedinstvenosti naše usluge.“

Kada pričamo o franšiznom modelu poslovanja, globalni stručnjaci predviđaju kako će se upravo franšize vrlo brzo oporaviti te doživjeti svoj novi razvoj proizvoda tj. uzlazno krenuti u ekspanziju. A isto previđam i za Carwiz, koji je i prije pandemije otvorio globalno tržište, te snažno ušao i na američko tržište. 

Zato je daljnje širenje usluge najma vozila kao i razvoj novih partnerstva jedan je od strateških ciljeva Carwiza za nadolazeću 2021. godinu. 

Iako se pred Carwizom kao i svim gospodarskim subjektima, a prije svega onima koji posluju unutar industrije putovanja  nalazi izazovna i teška godina, Carwiz je dokazao da je nastavak širenja poslovanja težak ali moguć, ističe Krešimir Dobrilović, vlasnik tvrtke Carwiz rent a car i Carwiz International te dodaje:

U razdoblju rasta i neizvjesnosti oko krize uzrokovane korona virusom tržište se sve više otvara novim i modernijim rješenjima baš kao i naši franšizni partneri koji su pronašli nove načine i rješenje za ostanak na tržištu na što sam iznimno ponosan”, zaključuje Dobrilović.

Što se tiče predviđanja za ovu sezonu iz Carwiza smatraju da će nastaviti rast tijekom cijele sezone te da će do kraja sezone sigurno nadmašiti prošlogodišnje rezultate. Razlog tome je povećanje broja letova, smanjenje broja zaraženih u zemlji te porast broja cijepljenih. 

Inače, dobro je znati kako Rent-a-car godišnje naručuje oko 15-18 tisuća novih vozila, ukupne nabavne vrijednosti cca 250,000.000 eura što uključuje velike iznose plaćenog PDV-a i PPMV-a, kao i registracije vozila. Rent-a-car djelatnost jedan je od najvažnijih poslovnih segmenata za leasing društva i osiguravatelje, te je u zadnjih deset godina rent-a-car industrija zaslužna za 30-45 % svih novo registriranih vozila u Hrvatskoj, što je opet vrlo važno za funkcioniranje uvoznika, distribucije, transporta, servisa i popravaka.Također, djelatnost je snažno oslonjena na turiste koji dolaze zrakoplovima, a o važnosti avio gosta nije potrebno posebno naglašavati. 

Rent-a-car industrija u Hrvatskoj ostvaruje čak 90 posto svojih prihoda od turističkih najmova te je zbog krize cijeli sektor bio u potpunosti blokiran. Godišnji prihod rent-a-car djelatnosti u Hrvatskoj procjenjuje se na oko 150,000.000 eura uključivo PDV – najveći dio devizno naplaćeno izravno od turista i agenata iz inozemstva.

Grčka očekuje se da će dolasci i prihodi turista tijekom ove godine doseći polovicu zabilježenih u 2019. godini

Grčka je 14. svibnja. 2021 godine otvorila turističku sezonu u nadi da će Sunce, more i plaže privući turiste i donijeti nasušno potrebne prihode nakon slabe prošlogodišnje sezone. U Grčkoj su ponovno dobrodošli svi turisti koji su cijepljeni protiv korone ili imaju negativan test. Jedino se neće moći uživati u poznatom grčkom noćnom životu. Od 21. svibnja su otvorena kina na otvorenom, a 28. svibnja otvorena su kazališta i koncertne dvorane na otvorenom.

/ / / Grčka i službeno otvorena prema turizmu, ulažu 22 milijuna eura u promociju

U Grčkoj je cijepljeno gotovo četiri milijuna ljudi, uključujući 1,4 milijuna s dvije doze, od ukupno 10,8 milijuna stanovnika. Zanimljivo, nošenje maske za lice obavezno je u svim otvorenim i zatvorenim prostorima, dok je kazna za nenošenje maske iznosi 300 EUR.

Grčke zračne luke koje očekuju porast ovog mjeseca su zračne luke u Ateni, Heraklionu i Chaniji (Kreta), Rodosu, Solunu, Krfu, Kosu, Santoriniju, Mikonosu i Zakintosu

Dolazni zračni promet u Grčku trebao bi se u lipnju ubrzati s više od 800.000 mjesta rezervacija, pokazuju podaci SETE Intelligence (INSETE), dok je prema istraživačkom odjelu Grčke turističke konfederacije (SETE), za letove do glavnih grčkih zračnih luka planirano je 800 000 mjesta ovog mjeseca: 384 000 za 14. i 20. lipnja, što je 45 posto više u odnosu na prethodni tjedan; 462.000 za 21. i 27. lipnja, 20 posto više. Iako je ovaj tjedan bilo 264.000 predviđenih mjesta, rekao je INSETE.

Grčka očekuje se da će dolasci i prihodi turista tijekom ove godine doseći polovicu zabilježenih u 2019. godini.”Oprezno sam optimističan da će drugo poluvrijeme biti bolje nego što smo očekivali i da ćemo na kraju postići cilj od 50 posto prihoda 2019.“, rekao je jučer grčki premijer Kyriakos Mitsotakis na generalnom sastanku Grčke turističke konfederacije (SETE).

Budući da je jedna od zemalja čija se ekonomija u velikoj mjeri oslanja na turizam, Grčka je tijekom 2020. godine zabilježila samo sedam milijuna turista i ostvarila 4 milijarde eura prihoda. Ti su brojevi bili daleko niži od onih registriranih tijekom predpandemijskog razdoblja 2019. godine, kada je Grčka ostvarila 33 milijuna turista i zabilježila 18 milijardi eura prihoda.

Ključna izvorna tržišta za mjesec su Njemačka, Velika Britanija, Francuska, Italija, Nizozemska, Cipar, SAD i Izrael. Otvaranje prema turizmu, Grčka je iskoristila i za predstavljena nove turističke web stranice grčke nacionalne turističke organizacije – www.visitgreece.gr, kao i novu kampanju pod nazivom “Sve što želite je Grčka”

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN